Inlägg från: Tant Pruselius |Visa alla inlägg
  • Tant Pruselius

K*B*N, pratar del 11

Kavat skrev 2010-05-03 19:13:25 följande:
    Tror det är en sådan här 2.bp.blogspot.com/_cSB5qYEzAPA/SvsYW50JO0I/AA... fast turkos då... Och givetvis sååå snygg!
    ååÅåå najs bajs!

Appropå bajs. Idag sa T ett högt och klart bajskorv! till mig i hallen.... Jag blev helt paff men har ändå känt på mig att denna dag skulle komma rätt snart då jag hört detta ord florera en heldel på T's avdelning.
    Jag sa att vi inte vill höra sådanna ord från henne om vi inte är på toaletten utan vi vill höra hennes mun säga trevliga saker och sjunga och skratta. Fel?!
  • Tant Pruselius
    Asereht skrev 2010-05-03 19:22:49 följande:
    *ha ha*Vad som är rätt och fel i den här frågan har nog med person att göra. Här säger minbusen ordet ofta när han blir arg. Jag ignorerar mest. Hellre bajskorv än massa andra fula ord som dom lätt snappar upp som diverse svordomar.Min storbuse frågade mig igår vad "fuck you" betyder. Jag sa "dra åt helvete" men att man inte ska svära. När jag var i sexårsåldern frågade jag min farfar (av alla människor) vad knulla betyder. När jag var 15 berättade farfar det för mig med tillägget "jag behöver inte förklara det nu va?"! Gissa om jag bara ville gå och döööö!
    haha gullig farfarhistoria....

Tuva är ju endast 2 och vet ju knappt vad en bajskorv är, haha... men hon såg helt lurig ut så hon förstod att det var ett "fy ord". Vill inte ha en unge som går runt och säger bajskorv till allt och alla. Därför känner jag att jag på nått vis måste få henne att förstå att vi inte ska använda sådanna ord... och det kommer från min mun där det kan hoppa många groder vid väl valda tillfällen... som när jag tappade O'boy paketet i köket....öppenplanlösning är INTE alltid fint...
  • Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2010-05-03 20:46:14 följande:
    Idag lämnade jag in Volvon på verkstad för service samt byte av två däck. De upptäckte lite annat kul så notan stannade på 8.800 kr  Och då hade de inte delar hemma för att fixa resten som skulle kosta drygt 12.000 kr till Glöm det Volvo säger jag bara *åker till ful-verkstad och fixar resten*

{#lang_emotions_demon} bilar ska bara funka annars är dem skit...

Jag var grym på att fickparkera även idag Svärfar kallar mig för rallysally och rallymorsa...
    Sally....hmmm.. det var ett namn som faktiskt var uppe på tapeten till fröken T. Men sambon tänkte enbart på Maria Lundqvist så det gick inte hem...
  • Tant Pruselius

JustD, idag blev jag ägare till en splitter ny Bee 09 i kartong med 2 suffletter kunde ju inte välja så jag förhandlade till mig 2 st till samma pris vilket var 1000kr under utgångspriset + regnskydd. Frk S du skulle blivit stolt över mig

Så senast torsdag borde den vara här {#lang_emotions_tomte}

• Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2010-05-03 21:05:17 följande:
    Moltan: Den enda (?) av oss som kört Mutsy är Fabi och hon har lyst med sin frånvaro länge tyvärr Prova att inboxa henne, kanske hon har något till salu? Vet att hon köpte och sålde sittdelar och liggdelar till sin Mutsy men vet inte vad hon har kvar. Hälsa från mig och säg till henne att titta in här för tusan Pruseluskan: Jag är stolt över dig! Min lärjunge *torkar diskret en tår*Asereht: Gudars, har du sett denna?crochetra.blogspot.com/2010/05/varpimp.html
    tack. Jag lär av den bästa
    vårfin bugga var det någon som visade upp här för några dagar sedan, läckert!
    Nu ska jag trotsa badsäsongen 2010 och svulla barbeque(?) chips till svenska H fruar.

G'natt på Er!
  • Tant Pruselius
    passau skrev 2010-05-03 21:29:28 följande:
    vem sa att man inte ska fråga innan bara upplysa dom efteråt?

precis vad jag gjorde i denna vagnsaffär men han anade nog att nått var i görningen när jag putsade upp Racern och bad honom kränga den på sin lunchrast inne i stan, haha....
  • Tant Pruselius
    Asereht skrev 2010-05-04 07:55:08 följande:
    Ja den var hur söt som helst, kan tänka mig att en liten tycker att blommorna är väldigt pillvänliga också. *s*Undrar om hon tänker göra mönster till den där. Man kanske ska efterlysa ett. Hon är grym på att spotta ur sig grejor den tjejen.
    men stod det inte beskrivet hur hon gjort? har för mig det, eller så har jag bara drömt...
  • Tant Pruselius
    Asereht skrev 2010-05-04 10:02:33 följande:
    Aldeles för mkt pengar! Men jag tröstar mig med att det hade kostat mkt mer om jag handlat allt jag handlat i butik tex. Så i slutänden har jag ju både fått tillbaka lite och sparat lite även om det kostat också.
    så försöker jag förklara det för sambon, han är dock lite tveksam till det resonemanget..
    Lokatt skrev 2010-05-04 10:12:48 följande:
    hej tråden, tittar in från magsjukedimmorna Eller, idag mår jag bra, men delar av familjen är fortfarande nere. Och innan vi blev magsjukiga hann jag gå på handledarutbildning så jag snart får övningsköra.
    väjh!
    Inte kul med magsjuka, hoppas ni blir krya snabbt!
  • Tant Pruselius
    Lokatt skrev 2010-05-04 10:21:11 följande:
    nope, men nu kom jag att tänka på någe annat... har du sett nya spin? Fr.s jag tittade på spin i affär sist jag var i k-stad, det var ju du som pratade om den i göteborg. Men gud, den var ful alltså! Men ganska smart.
    den är uggly men säkert mycket mer lättkörd än racern. Glad jag krängde min, inte alls så rolig.

Börjar åter få min rullerbug begär....

Grattis Kavat till billigt skydd!
  • Tant Pruselius
    Asereht skrev 2010-05-04 12:24:36 följande:
    Frk S, jag tänkte på sing. Ni ser, så mkt koll har jag på brio!
    sing är den som korren kör va? Grannen kör likadann... mig har den inte "vunnit".
    Men det verkar rätt poppis, på Torekällberget var den på 3 i topp tillsammans med Racern och Scooter.
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11