Inlägg från: Ekorrfamiljen |Visa alla inlägg
  • Ekorrfamiljen

K*B*N, pratar del 11

Pruseluskan skrev 2010-08-16 20:58:19 följande:
    Frk S - www.tradera.com/Po-p-pop-polarn-gron-skal-SKA...
    Jag älskar den gröna färgen *kär*

Annars såg jag fina turkosaskaloveraller på Lindex för fjuttiga 249:-, kan ju va bra...
    Har inte sett några overaller här.. Kan man be om bud? En 86:a.. Eller kommer det in här med tror ni?

Kavat: Om du vågar så ha silverjoner på brösten. Det hade jag när Vendel hade svamp i munnen och jag slapp det!! Annars som Frk S sa; Vichyvatten och lufta så mycket du kan.. Stackars!! Jo, Vichyvatten kan man väl pensla bebisen med i munnen också om det är tecken på svamp..?
    Tin 950103, Saga 961003, Vendel 060504, Vemund 091111
  • Ekorrfamiljen

Nu börjar jakten på vinterkläder till sorkarna på allvar. ICA, Lindex och Åhléns hade typ ingenting när jag var där idag, men jag har ännu Kapp-Ahl och H&M kvar att kolla på. Fast det slutar säkert med tradera. Vendel ska iaf få en grön skaljacka från Po.p (begagnad) att ha som extrajacka på dagis.

Asereht: Vilken goding!! Vill nog också beställa mössa till vintern.

Vendel är tillbaka på dagis och det funkar bra, till vår enorma lättnad. Skönt att kunna ägna lite mer tid åt Vemund som plöjer fram som en bulldozer överallt nu. Ingenting går säker för hans framfart.

Så har vi kollat på ett hus, vårt Drömhus, men vi kan inte få det för vi måste sälja det här först.. Bajs! Det var toppenbra planlösning med rum till alla barnen och stor plan tomt med fruktträd och en lekstuga och gott om förvaring till barnvagnar, bilar och annat skrot.. Nåja, vad är väl en bal på slottet..? *snyter mig diskret* Drömmer

• Ekorrfamiljen

Ja, det kändes riktigt surt här med.. Vi visste ju att det inte var säkert att vi skulle kunna buda, men när vi såg det och allt bara stämde så, ja. Men icke. Nåja, det kommer väl fler hoppas vi..

Vilken söt Me Too-jacka du länkade förresten Asereht. Tyvärr för liten för Vemund när det är dags för varmare kläder.

• Ekorrfamiljen

Hade också behövt gåstol till Vemund, men med alla trösklar och trappor här vågar jag inte. Nu kryper/ålar han ju fram överallt istället så han är rätt nöjd ändå.

Prus: Vad mysigt att få se "Lill-Läkan". *kramar om i rena glädjen*

Vendel talar långt ifrån rent, men det är ju ett tidigt tecken i hans diagnos med. Däremot babblar han konstant dagarna i ända, så viljan att prata är det inget fel på. Jag undrar vem han ärvt det av!? Oskyldig

• Ekorrfamiljen

Så, nu har Vendel ett par nya jackor till hösten/vintern.. En grön Po.p (som inte kommit än) en röd Po.p med lite fläckar men som extra på dagis så.. och en helt ny FIX - grön såklart.. Nu är det bara overall till honom och några jackor t. Vemund + fleece till båda som saknas då.. *host* Och skor och stövlar till båda förstås. Nu MÅSTE jag hålla mig till barnprylsmarknaden och så får ni hålla tummarna att jag lyckas sälja av en del på både tradera och barnmarknaden..

• Ekorrfamiljen
    Nemia noj skrev 2010-08-21 17:38:58 följande:
    Madde: Har funderat på detta med roma barnmarknaden, NÄR är sista anmälnings datumet och när är de?
    Hur fungerar de? Tänkte du som vart där. Vet att man måste märka alla kläder va? Måste man anmäla om man ska ha större grejor med, som barnvagnar, babygym et???
    Sista anmälningsdag var nog när hon skickade ut förfrågan för ett par veckor sedan. Det kostar 375:- och man märker VARENDA plagg med sitt nummer, pris och storlek. Man säger till hur mycket kläder (ungefär) och vad man har med sig mer (vagnar, babygym, bilbarnsstolar, leksaker etc.) Ibland vill hon låna lakan och klädställningar att exponera kläderna på. Man samlas kvällen innan och gör i ordning, lägger upp allt i storleksordning och ibland även pojk/flick. Efter marknaden är det genomgång och så hjälps alla åt att plocka ihop och städa så att det är snyggt när man lämnar lokalen. Alla säljarer får olika uppgifter, exv. ansvara för kassan en viss tid, gå och plocka så allt ser snyggt ut, hålla fint på toan, stå i fiket etc. Om du tar dig dit den 4:e så kan du anmäla att du är intresserad av att vara med nästa gång.

Asereht: *kolla inboxen*

Nif: Du får gärna kolla efter en grön skaloverall i 86 och 110 till mig med, men bara om du har ork och lust.
  • Ekorrfamiljen
    Kavat: Usch så jobbigt!! Kan du pumpa ur och be maken mata eller godkänner inte lillgosen det? Jag vet ju att du är duktig med mat, men har du provat att dra ner på socker/sött? Det är ju svårare att bli av med svamp om man "göder" den med sötsaker man stoppar i sig. *vet av erfarenhet* Vågar du badda brösten med silverjoner? Kram!
  • Ekorrfamiljen
    Angel: Kul att hitta en bra "langare" sådär!! Riktiga fynd ju.
  • Ekorrfamiljen

Grattis till jobbet zasata!!

Kavat: Du gör såklart som du vill men silverjoner hjälpte mig iaf. (Jag tänkte att det kan ju inte vara värre än det andra man ska smörja på.. ) Vet ju att du är duktig med maten, men det är ju lätt att ta till nåt lättare (sött) när man är fast i amningströtthet osv. *gillar inte heller att ge ersättning så länge amningen funkar*

Nemia: Hon skickar ut mail till de som anmält intresse, har du inte fått nåt? Jo, det är 4:e september. Typiskt då, jag tänkte ju vara med på flyget också..

Fröken Småland: Det enda Vemund behöver isf är en vinteroverall och en skaloverall i strl. 86 på båda. Färg spelar mindre roll. Han har lite rosa, lite lila, lite grönt och lite blått redan så ta det du gillar! Så, nu tror jag att jag med alla bud och budande på auktioner hit och dit täckt ungarnas behov av vinterkläder.. *pust*

• Ekorrfamiljen
    Lindadjo: Kan man helt enkelt säga att man inte vill dricka? Det brukar jag göra.. Fast alla vet att jag inte är så mycket för alkohol i vanliga fall heller, så ingen brukar reagera.

Pruseluskan: Du behöver inte åka till Lindex för min skull om du mår dåligt. Mina tips mot illamående (bortsett från rådet att ha torra kex, knäckebröd eller skorpor att snassla på) är mint, salta saker, exv lakrits och ingefära. Jag mår iofs mer illa av ingefära, men det sägs att det ska hjälpa mot alla sorters illamående.
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11