Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

K*B*N, pratar del 11

Pruseluskan skrev 2010-05-02 10:44:54 följande:
    Ja han va 18 när hon kom och hon är 18 nu
    Sånt verkar gå i arv.

Min mormor var 19, min mamma var 19, jag var 19, min syster var 18. Min dotter är ju 18 nu och fullkomligt ointresserad av bebisar, men det var ju jag med tills jag fick en egen. Men ärligt talat så oppas jag hon kniper en sådär 5 år till.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Lillgrisens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Asereht

Tror ni det är någon som använder vhs spelare numer?

Vi har massor med disneyfilmer och annat på vhs liggande i förrådet och det känns så trist att kasta. Vi hade sån där med både vhs och dvd förut men när den pajade så blev det aldrig av att vi skaffade någon ny så de ligger bara där.

• Asereht
    Kavat skrev 2010-05-02 12:08:32 följande:
    Men vi har band i överflöd. Sälj är mitt tips, 5-10:- st bör man få på typ barnmarknad. Såg att vissa disney gick svindyrt på T dock, men hur vet man vilka..?
    Funderade på T. Man kanske ska testa. Tror jag har ungefär 25-30 st i bra bruksskick.
  • Asereht
    Pruseluskan skrev 2010-05-02 19:18:28 följande:
    tack för styrke ord.... ska försöka att inte låta detta vara det enda jag tänker på. Vart på dagsutflykt i s-tälje i dag. Torikällberget. Ur vagnsperspektiv var det Brio Race mecka (säkert 10st) en kronansulky, några olide softy, 1 fun och 1 mistral s,  3 brio sing och några EL scootrar i camo (yjäck! gillar inte) och 1 duo uj plum (FIIIN!!!) min familj (Sambo, mamma och systrar) tycker att jag är helt stört :- P Tuva vågade rida på ponnyn och vi var alla sprickfärdiga av stolthet när hon guppa runt där
    Vi ska också dra dit någon dag. Låter som ni hade trevligt, och inte är man konstig för att man går och kollar in vagnar!
  • Asereht

Jag ska sy ny baksida på mitt retrolapptäcke som går i bruna och gröna färger. Vad ska jag köra på baksidan tro. Funderade på grön eller brun fleece. Tyvärr verkar det svårt att hitta grön i rätt färgställning men vanlig tråkbrun har jag hemma.

Eller så kan jag göra baksida i ett vanligt bomullstyg/lakan som också är 70-tal och i ungefär samma färger som lapparna.

Det fina retrolapptäcket till säng/vagn.  Retropåslakan.

Jag funderar också på om detta kunde bli en kul sufflett till den klarblå basen, eller är det för skrikigt?

Retrotyg i stadig bomull.

Och vad ska jag hitta på med den här ljuvliga forttén? Det är så fint att man ju vill att det ska synas. Filt? Vad ska man ha för baksida då?

Retrofrotté.

Hoppas tummarna håller formen nu, de ska vara klickbara.

• Asereht
    Pruseluskan skrev 2010-05-03 11:56:10 följande:
    Asse - Jag röstar på det första tyget! Super fint!
    Du tycker jag ska köra på bomullsbaksida alltså, inte fleece. Jag har lite svårt att bestämma mig för hur varmt det där lapptäcket ska vara. *s*
  • Asereht
    Kavat skrev 2010-05-03 12:25:24 följande:
    Fint lapptäcke! Färg på baksida, ja, du, vilken grön är du ute efter? Brun är väl helt ok. Du kan ju göra enbart en ram av något annat (det blommiga?) på baksidan, så blir det lite roligare också, om det var det du ville åstadkomma med grönt? Frottén, ja, filt eller något litet djur?
    Jag har inte gjort lapptäcket själv så jag har inga av de tygerna att tillgå.  Av någon anlending så har den som sydde det sytt på ett skitläbbigt syntettyg på baksidan och det tänkte jag ta bort och ersätta med något mysigare. Brunt är ju basic men jag vet inte om jag vill ha fleece isf hade jag velat ha grönt typ ärtgrönt. Har inget enfärgat brutn eller grönt tyg liggande utan bara en massa mönstrade tyger därav frågan om hurvuda det mönstrade påslakanet kunde funka.

Jag har en ganska stor bit av fottén så det kanske kan bli både ett djur och en filt. *funderar*

• Asereht
    Kavat skrev 2010-05-03 15:28:08 följande:
    Har du sett? www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50174700 Men det funkar väl med det blommiga på baksidan också?
    Jättefina men IKEA är något som jag sällan kommer förbi eftersom det inte finns här. Tyg kan man inte köpa online heller som det ser ut. Jag saknar att bo nära IKEA som jag gjorde förr.
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11