Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

K*B*N, pratar del 11

bohusbebis skrev 2011-06-09 12:54:11 följande:

Funderar lite på sufflett till PT:n... Eller kanske den solblekta Breezen borde få sig en uppryckning... Men jag har inte hittat nåt passande tyg... känns som om man behöver nåt lite mer motståndskraftigt för att liksom matcha vagnarna i övrigt... Det sitter förresten en gul/grön mekkodyna i swirre nu. Så limefin sååå!

fast just nu bara väntar jag på att inspirationen ska falla över mig så att jag ska hinna skriva klart en text innan dagishämtning... men det faller bara regn....

Vad skall du skriva om? *kan vara musa*
  • Fröken Småland
    bohusbebis skrev 2011-06-09 13:03:39 följande:
    en supermysig fiskaffär på en av öarna här utanför.. mina kompisar som har den, alltid så svårt att skriva om folk man känner... (man är ju inte alls partisk), skriver lite för den superlokala tidningen här som mest kommer till "badgäster" så mitt personliga krav på objektivitet är liksom som bortblåst. här är det bara idyll och mysreportage som gäller!
    Aha, inte lätt att inspirera då inte. Men du får nog till något bra
  • Fröken Småland
    AnPa skrev 2011-06-09 13:22:08 följande:
    Fick av de vita spännena till selen på beet (de som sitter överst) hur lätt som helst, men får inte tillbaka dem. Vad gör jag för fel?! *sliter av mig håret* det sitter några svarta ploppar där i hålet som sitter i vägen för att man ska kunna trä igenom den vita plastsaken som sitter på selen.
    Nämen? Jag hajar inte alls? Om jag sätter min i det högsta läget så är det ett jättelångt spår nederst och hålet för selbandens vita fäste. Du har tagit bort hela vita fästet va? För då skall det inte vara något som spärrar hålet.
  • Fröken Småland

Jupp, har varit på skolavslutning och sedan ett besök på High Chaparral med mina två och brorsans två äldsta. En härlig dag med pyttelite regn och inget (bokstavligt talat) folk alls på High Chaparral. I helgen skall jag se om jag vågar/orkar/kan ge mig på något som kan likna en sufflett till Bee. Och så måste jag plugga lite också inför semiarium på måndag och kursstart på onsdag.

• Fröken Småland
    Leende skrev 2011-06-10 20:25:54 följande:
    Ojdå, fullt upp kan man säga då... härligt med så lite folk på High Chaparal.. Då blir man verkligen glad när man lyckas pricka rätt dagGlad du är ju jätteduktig på att sy, så en ny suflett, blir säkert kanon...

Jag lyckades fynda en Maxi Cosi CabrioFix med fästen till bugaboon igår på blocket  för 400 kr..Det var väll bra pris va? Den var knappt sliten... 

Vi använder ju bilen ganska mycket.. (fast jag har tyvärr inget körkort) *orkar inte ta tag i det nu*
    Fast jag MÅSTE ta tag i det sen...Cool
    OJ! Det var billigt, även för en Smålänning Tungan ute
  • Fröken Småland
    Leende skrev 2011-06-11 11:09:12 följande:
    Åhhhhhh, vill ha bebis nuuuu... Sover inget på nätterna, enorm halsbränna, oooont av foglossningen...
    yr och svimfärdig heeeela tiden....Rynkar på näsan *bara en månad kvar* känns som en evighet.....
    Blä för att inte kunna sova Skrikandes

Men snart kommer Tomte med en Baby

Hur gick det med selen AnPa?
  • Fröken Småland
    Ekorrfamiljen skrev 2011-06-11 11:25:12 följande:

Vågar man åka till Chappis nuförtiden alltså? Verkar ju som att det bara är Frk S med sällskap som vågar.

Min ungdomsbästis dotter har/ska (?) uppträda där. Ni kan ju hålla utkik efter henne om ni vill, Melanie Espinoza Wolf heter hon. Jätteduktig tjej, året yngre än Saga.

Äh, man får leva lite farligt
    Gissar att Melanie skall dansa spansk dans? Det börjar inte förrän i mitten på denna månaden så det missade vi tyvärr. Däremot körde de showen för typ tio åskådare *tyckte synd om*
    Leende skrev 2011-06-11 11:27:31 följande:
    Ja, man måste tänka positivtGlad, men jag är arg på maken medDemon, så mycket på en gångFlört
    Ojojoj, stackars man Drömmer
  • Fröken Småland
    Jessika82 skrev 2011-06-12 10:25:16 följande:
    Jag är överlycklig. Igår var jag på loppis och jag fick tag på en Everest bärryggsäck för 80kr... Har kollat efter en sådan ett tag men jag har tyckt de har varit för dyra...
    Najs!
  • Fröken Småland
    Jessika82 skrev 2011-06-13 08:00:43 följande:
    Jag skulle vilja ha mönster till bugaboo suffleten fundera på att köpa en och rita av...
    Men du har ju ingen Bugaboo
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11