Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

K*B*N, pratar del 11

Ny avdelning bara pga han är äldre nu. Men det ligger vid skolan istället så nya lokaler och nya pedagoger.

• Fröken Småland

Nif: jag var på Netto häromdagen och såg en riktigt fin Dinosaurie-bok med några småböcker inuti. Tror det var fem böcker sammanlagt och kostade möjligen 79 kronor eller något i den stilen. Något för din lilleman?

• Fröken Småland
    Nifelheim skrev 2011-07-01 12:54:47 följande:
    Oooh. Ja det kan det absolut vara. Jag får väl ta o våga mig dit kanske. Jag har inte vågat än
    Jag förstår det, Netto är verkligen skrämmande

Den var verkligen jättefin, kändes lyxig och läcker och jag gillade konceptet med hål i sidorna för småböcker. Ja, du fattar när du ser den
  • Fröken Småland

Kolla här, s 9. Fast jag tror inte att det var den boken men de pysselböckerna ser ju också intressanta ut för en regnig dag i husvagnen

• Fröken Småland
    Ekorrfamiljen skrev 2011-07-01 15:35:55 följande:
    Kul med ny avdelning för stoora sorken! Ha så kul i Danmark!
    Fröken Småland skrev 2011-07-01 13:47:52 följande:
    Kolla här, s 9. Fast jag tror inte att det var den boken men de pysselböckerna ser ju också intressanta ut för en regnig dag i husvagnen
    Sidan 9? Obestämd Tyst Tungan ute
    Hahaha, kanske skulle ha länkat också? Orkar inte hitta den igen men det var Nettos veckoerbjudande.
  • Fröken Småland
    Liten familj skrev 2011-07-02 12:30:04 följande:
    Hej!
    Kan börja med att hälsa så mycket från Alexis, hon tog bort sitt konto från FL efter att hon och "A" bråkade om det. :-/
    Men hon tyckte att jag skulle passa här så jag hoppas hon har rätt.

Jag har en son på 9månader och jag kör en brio happy liknande vagn. Ganska stor, bred och väger ett ton. Vi vill köpa en ny nu efter att vi har köpt ny bilbarnstol (ungen växer ju ur ALLT!? haha) så jag undrar vad man kan ha för vagn? Vi tittade på en emmaljunga scooter men vi är tveksamma om han är för liten? Just nu kan vi flippa handtaget o sonen verkligen älskar att titta framåt, men han är också en riktig apa o klättrar nästan ur vagnen. Så.. Hur ska jag/vi göra?

Sen en till sak, bör man oroa sig om han inte fått tänder än? Han blev 9mån den 27e och ingen bissing syns än..

Mvh Sophie
    Välkommen hit! Vi har undrat mycket och saknat Alexis (Mamma Lexi resp Lexis här på FL för er som inte vet). Hoppas att hon har det bra med lilla C och att hennes bror har klarat sig ur sin kris. Hälsa henne!

Personligen tycker jag inte att det är lämpligt att ha ett så litet barn framåtvänt i vagnen, men däremot en vagn som man kan flippa över styret på låter ju lämpligt om han vill titta lite framåt då och då. Fast de behöver det verkligen inte, även om de är nyfikna. Ofta är det vi föräldrar som tror att det är så, i själva verket ser det lika bra och lika mycket när de åker baklänges

Jag tycker att en Bugaboo Cameleon eller Frog är världens bästa vagn. Den är liten, lätt, har många funktioner, är ergonomisk, har lång användningstid osv. Det negativa skulle väl vara priset då men de finns att få tag på för runt 3000 kr om man har tur. Kolla efter det äldre chassit med vingmuttrar för det är bäst. Bor du i samma stad som Alexis?
  • Fröken Småland
    Liten familj skrev 2011-07-02 12:42:39 följande:
    Hon och Charlie är faktiskt i Thailand med hennes familj (ink bror) sen ca 1månad tillbaks och dem kommer inte hem fören i september, så dem har det bra!

Vi bor inte i en storstad utan i en liten by, mycket skogspromenader, gamla vägar o sånt. Så en vagn med svänghjul passar inte här, har redan testat Alexis här uppe och ja, det gick inte.
    Han får åka mest framåt eftersom det är då han sitter still, när vi har han bakåtvänd så vrider han sig ur selen för att titta framåt? Men det är som du säger, känns liiiite tidigt.
    Det låter ju som en riktig solskenshistoria, vad härligt att höra! Solig

En Bugaboo kan man sätta terränghjul/vinterhjul på så passar det även på grusvägar. Men det blir lite meckande med att byta hjul förstås. Jag (och många med mig, bl a här i tråden) har haft en grusvägsvagn här hemma, finns att köpa beg Happy eller Emmaljunga City Cross eller Teutonia Mistral för en femhundring eller lite till på Blocket. Och sen en renodlad cityvagn till alla andra tillfällen.

Men vänta nu; Alexis har väl ingen vagn med swivelhjul? Hon hade väl först en Happy och sen en Emmaljunga? Eller har hon hunnit med fler som hon har mörkat här?
  • Fröken Småland

Nu var jag tvungen att googla Beebop och hittade några snygga färger på suffletten som jag tror kan passa även Bugaboo *tipsar tråden*

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11