• Lokatt

K*B*N, pratar del 11

Kavat skrev 2010-06-28 16:30:17 följande:
    Felkoden P0420 fick vi på vår och den betyder att katalysatorbiten är kass, men säger inget mer om det är (i vårt fall 4) sonder eller katalysator och bara glapp till sensorerna osv.  Men man vet inte vad det är och enligt Toyota så kollar de genom att byta ut ena sensorn och fortsätter till (i vårt fall) alla fyra är bytta och funkar det inte då så är det katalysatorbyte och funkar det inte då heller så är det databoxen...

Inte säkert det är samma på er och att ni har 4 sonder, men kolla upp lite.

Föresten lyser motorlampan på er bil? Eller är det bara att den inte går igenom besiktningen pga för höga värden?
    www.obd-codes.com/p0420
    ingen lampa lyser, bara att värdena var för höga på bisiktningen idag. Vi har bytt en av två katalysorer redan. Min plastis har eget kod-shema och är rätt duktig, så jag hoppas han kodar och testar utan att vi ska behöva koppla in verkstan.
    Jag har inte nog med tid!
  • Lokatt

r.flickan, tindra var det ju! Började på samma bokstav iaf. Ni spårar inte med henne då? Vi har börjat med spår på hundarna, DP`n har kommit såpass att hon fattar och vi har fått in lite längd i det, stora hunden fick vi ju pausa med när hon var dålig och kastrerades osv. Kul att ni med kör agility! Går ni kurs eller kör du själv? Hur långt har ni kommit? Vår dp är riktigt duktig, de tävlande instruktörerna är impade av henne, det är som sagt upp till mig att hinna med i utvecklingen om vi ska bli något, kommer man upp i tävlingsambitioner så är det så mycket förardetaljer det hänger på...

• Lokatt

prusse, kul med shopping!

Kavat, hur gammal blev din golden, men visst var det innan du träffade din man, eller hur var det?

• Lokatt

fr.s, beklagar med din pappa, förstår att det måste vara jobbigt för alla inblandade.

Idag ska jag till en mysig handelsträdgård och köpa säsongens sista uteblommor, de säljer ut på 50% *kul* Sen ska jag och maken jobba tillsammans för första gången, våra brukare ska till samma ställe och umgås och både jag och maken jobbar med varsinn av de då. Får se hur udda det känns

• Lokatt

nif, är du inne?? jag har hittat en hund till dig! På riktigt! *skadad*

men hallå fr.s, du har fattat nada, du måste prova en retro innan du lägger av ju! En söt smidig 60-talare eller en fin stadig men ändå smidig 70-talare, bara välja din kopp the

• Lokatt
    Nifelheim skrev 2010-06-29 22:33:37 följande:
    Nu är jag inne, men det är inte du tydligen. Är det möjligen en vit staffetik på foder?
    nope, den har jag faktiskt missat?!  Kolla in http://www.svangandesvansen.se/ under hund söker hem, Fanny.
  • Lokatt
    Lokatt skrev 2010-06-29 22:57:15 följande:
    nope, den har jag faktiskt missat?!  Kolla in www.svangandesvansen.se/ under hund söker hem, Fanny.
    jag läste för fort.. *mutter*  en detalj som inte var så bra.. sorry för falska hopp
  • Lokatt
    Lokatt skrev 2010-06-29 23:01:37 följande:
    jag läste för fort.. *mutter*  en detalj som inte var så bra.. sorry för falska hopp
    tycker du kan ta Amira istället
  • Lokatt
    Kavat skrev 2010-06-29 23:01:57 följande:
    Lokatt, ja, en Golden fick jag när jag var hm, 14 kanske? Och vi hade honom i hum, fasen vilket dåligt minne jag har, 4 år kanske? Han var superduktig och vi tränade en hel del och världens snällaste, man kunde göra typ vad som helst med honom. Men sen gick han till attack helt obefogat... Ja, det är länge sedan nu.
    Vad trist
    Nifelheim skrev 2010-06-29 23:02:46 följande:
    Ahaaa. Intressant, men tror du verkligen att de går med på en omplacering till en familj med hund när det står sådär? Det mesta går ju att arbeta bort, men det är ju en rasgrupp som faktiskt i vissa fall inte GÅR att ha med andra hundar.
    svårt att veta vad som ligger bakom när de skriver sådär, kan ju vara en tik-reserverad tik, inget ovanligt. Men som du säger, mycket jobb om det ligger ett riktigt problem där.
    Nifelheim skrev 2010-06-29 23:05:08 följande:
    haha. Då får inte VI plats i lägenheten och så har de GD jag träffat varit sååå tråkiga. *gömmer mig bakom något*
    haha, är du inte klok?! Då har du inte träffat våran, hon är alert, glad och älsklig. Hon älskar att träna, kampar med boll som favvobelöning och är fysisk i sin träning och lek.
    De har en tendens att med åren bli "tåkiga" om de hamnar hos folk där de inte får stimulans och glädje samt fysisk aktivering, så tyvärr låter det som det är sådana du träffat.
  • Lokatt

fr.s, jag vill oxå prova uj, sörjer att det antagligen aldrig blir så

Tror min minsting fått vattkoppor! ingen av mina barn har haft det än, så jag är dock osäker på hur det ska se ut. Han har ingen feber och är pigg och glad... Haft prickar i tre dagar eller så, de blir fler och större. Men jag vet inte, tycker de ser lite konstiga ut, inte som bilden på råd-om-vård. De har mer en röd färg runt om på huden.

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11