Inlägg från: Riskiflickan |Visa alla inlägg
  • Riskiflickan

K*B*N, pratar del 11

Zasata: Känn dig inte påhoppad, jag har inte samma åsikt som du bara i detta avseendet.

• Riskiflickan
    Thulo skrev 2011-01-21 17:59:00 följande:
    Nån som vet? När man betalar kontant så avrundas det ju till närmsta krona. Men hur ska dom göra då man betalar med kort?
    Om jag handlar på Ica tex så kanske dom säger 79:- om jag skulle betalt kontant medans det dras den exakta summan från kortet tex 78,82:-
    Igår va jag in på en liten affär här och handla för 103,50 som hon slog in i kassan det blev ju 104 kontant men jag drog mitt kort och då slog hon in 104 på kortläsaren. Alltså jag är inte snål utan det är principen. Då tjänar hon ju 50 öre och det kan ju bli många om dom alltid gör så. plus att det står olika summor på kvittona jag fick 103,50 på kassakvittot och 104 på kort kvittot
    Det ska ju vara exakta summan på kortet, kanske expediten inte tänkte på det? Påpekade du det inte?
  • Riskiflickan
    Thulo skrev 2011-01-21 18:20:22 följande:
    Jo och hon sa att "Dom har sagt att vi ska göra så" Jag blev så paff att jag inte kom mig för att säga nåt mer så jag vet inte vem "dom" är
    ok, vad konstigt....
  • Riskiflickan

Eftersom man inte kan betala med 50-öringar så rundas av, men på kortet kan man ju dra vilket öre som helst och där skall man betala exakta summan.... annars så får de väl höja varorna å visa riktiga priset då istället!

• Riskiflickan
    Thulo skrev 2011-01-21 19:15:02 följande:
    Ja så tycker ju jag med. Tänkte om det fanns nåt som sa hur dom ska göra.Som det är nu så fick hon ju min 50-öring
    Det måste kollas upp, annars så snor de ju våra pengar (mer än vad vi tillåter alltså)
  • Riskiflickan

Z: fy då vad dåligt skött av dom på akuten :( stor kram! Hoppas det löser sig för er och går bra på akuten.

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11