Inlägg från: Tant Pruselius |Visa alla inlägg
  • Tant Pruselius

K*B*N, pratar del 11

Jag är nästan bland dem första in här på morgonen och bland dem sista ut här ifrån på kvällen.... vad säger det om mig?!

kreativ barnvagns nörd, yes!!!  Och ni är för roliga att "umgås" med.

Nu sova! Natt natt

• Tant Pruselius
    Ekorrfamiljen skrev 2010-05-04 23:11:02 följande:
    Hehe, jag kan spela stadsekorren, eller var det en apa?
    Självfallet! Hur var det att ha bästis på besök?
  • Tant Pruselius
    Nifelheim skrev 2010-05-05 07:36:03 följande:
    Råd och Rön?? Skolan, skolan, skolan Aldrig tid för något annat.
    Går det bra i skolan ? Hur går det för E på "nya" förskolan?
    Fröken Småland skrev 2010-05-05 08:25:45 följande:
    Mera, mera!
    Fröken Småland skrev 2010-05-05 08:57:21 följande:
    Idag fick jag det bekräftat att jag fick 1,5 på högskoleprovet *glad och mallig*
    skit bra ju! Det krävs alltså lite brain för att kunna göra fynd a la Frk S
  • Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2010-05-05 09:18:25 följande:
    Nä, det är de småländska generna som styr sånt

Idag sov jag 40minuter för länge. Hann i tid till jobbet, men sådanna här dagar är så svåra att hinna i kapp.......
    Nu har min vagn entrat stockholmo och det står att avi skickats så förhoppningsvis kan jag/sambo hämta den i morgon... Yäjh!*taggad till tusen*
    Igår när jag var en sväng till ICA maxi så hade dem rea på Lurvarna (99:- istället för 149 (som tur var) fanns det ingen 98/104kvar... Tuva behöver INGA flera ytterklädder. Dem reade även en hel del annat så det blev lite bas-grejer, långärmade t-shirtar och tights. Jag gillar enfärgat, men det mesta är med tryck,glitter och diverse mönster på... men nu kom jag över ett parti vita, svarta, lila och ljusblåa till vrkapriser
  • Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2010-05-05 09:32:59 följande:
    Aha, tackar för tipset! Jag skall nog till Halmstad eller Jönköping imorgon och då skall jag definitivt kika in på Coop. Kan tänka mig att köpa flera stycken i växa-i-storlekar till lillfisen Hade visst en 5% eller 50 kr rabattkupong på Coop också, inte så mycket men alltid något *bejakar mitt geografiska arv*
    älskade du, det var på ICA inte Coop...så du hittar rätt!
  • Tant Pruselius
    Nifelheim skrev 2010-05-05 09:48:24 följande:
    Pruseluskan: Joo det går jättebra i skolan, fast just den här terminen har varit seeeeg. Massor grupparbeten och jag har lite "lätt" kontrollbehov och vill få saker gjorda, inte seeega med att skriva aaaaalllllttt tillsammans. Mycket tuggande på knogarna blir det för att hålla inne frustrationen, men det är superbra träning E trivs superbra på nya förskolan. Jag är så vansinnigt lycklig över att jag bytte (och att jag inte bytte tillbaka de första dagarna när det var lite smått kaotiskt och jag tokångrade mig)
    skönt!
  • Tant Pruselius
    Kavat skrev 2010-05-05 09:58:10 följande:
    Mår jätte illa igen. Orkar inte mer snart, varför blir jag aldrig bra?
    Fy fabian!
    Hoppas att du kvicknar till snart! Hur går det för barnen, är dem krya?
  • Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2010-05-05 11:10:25 följande:
    Krya på dig Kavat! Idag skall vi åka och bada i vanlig ordning och sen är planen att jag och Maja skall följa med hennes kusiner och kolla på när de orienterar. Jag har nämligen fått för mig att orientering skulle vara något för Maja eftersom hon då får använda både benen och hjärnan, begåvning har hon i båda och hon behöver verkligen "tränas ned" för att bli av med sin överskottsenergi. Hon själv ställer sig dock tveksam till saken (allt nytt är jobbigt; de danska generna som slagit igenom) men jag hoppas på att kusinerna skall sporra henne till att ge det en chans.
    Herr Småland är dansk?
  • Tant Pruselius

Wiiihu! *hjular in* Min vagn har anlänt!!! Så nu ska jag stressa hem och se om avi kommit sedan hämta knodd och ikväll när sambon kommit hem ska det hämtas hem en sprojlans ny Bee...
    Min första NY vagn då jag alltid annars köper beg då jag tycker det är så mycket pengar (3ooo är absolut också mycket pengar men halva vad en ny (modell) kostar) Men denna råkar ju vara billig fast helt ny, perfa! (2009års modell)

Jag är lycklig i alla fall...

.... Pruseluskan promt vill ha ett litet barn
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11