• Kavat

K*B*N, pratar del 11

Asereht skrev 2010-06-08 10:28:31 följande:
    Jag som ahr jagat toppset som en tok. Gråter
    Kan trösta dig med att det inte fanns kvar i mer än vitt och brunt när jag var inne och så fick jag en röd dyna - men det försvann... Sen ville jag haft nya ståbrädan men den hade väl zasata redan snott till sig.

Himla bra, fick i alla fall solskydd till buggan och några andra pryttlar till bebis.
  • Kavat

Ångest inför dagis. Varför ska man alltid behöva "bråka" för att barnen ska få må bra.

• Kavat
    Lokatt skrev 2010-06-08 20:14:14 följande:
    Måste det hända något med sonen innan de reagerar då eller?! Dåligt att de inte lyssnar på dig, det blir ju som du säger på hans bekostnad

Läkaren ringde, han har skickat remiss, men han fick inget tid när vi fick komma, så bara att vänta på papper. Tills dess fick vi utskriven "nödmedicin" om det händer någon allvarlig reaktion, samt att vi skulle åka upp och visa henne om hon reagerar kraftgt igen! Vi ska försöka prova lite och se om vi hittar någon röd tråd.
    Ja, det verkar ju inte bättre än så...

Skönt att han verkar bry sig. Ta det försiktigt bara och tänk på att inte testa för mycket och vänta gärna några dagar minst emellan... Nu verkar hon ju få en snabb reaktion, men bättre safe than sorry.

Fröken Småland, har begärt att de tar bort. Tack!
    Så ni andra svara inte på mitt inlägg, för då kommer jag ta bort dem med.
  • Kavat
    Fröken Småland skrev 2010-06-08 20:15:39 följande:
    Kavat: Näe vad tråkigt Egentligen skulle du vara med en dag och hålla dig i bakgrunden och ringa i en klocka varje gång de gör fel så att de ser hur känslig situationen är.

Och du; nu skrev du ut namnet, kanske du vill ta bort inlägget?

Kram på er!
    Ja, jag sa väl typ att det är ju i alla fall bra att jag kommer att kunna vara med vid måltiderna tills jag ser att det funkar. (Aldrig i livet att jag lämnar honom där om jag inte tror att det kommer att fungera.)
    Då fick jag till svar att nej, vi kan inte ha dig här du får lita på att det kommer att fungera.
  • Kavat
    Lokatt skrev 2010-06-08 20:23:16 följande:
    verkar som det bara blir tre barn på dotterns kalas. Hon fick välja vilka hon ville bjuda, vi sa max sex barn. Hon ville bara bjuda fyra (de hon umgås med, två från dagis, två inte från dagis), en verkar inte kunna.
    Tips på hur vi får barnen att känna stor kalaskänsla trots de är så få?
    Jag skulle sagt att det är lagom med barn, men klart hon är lite äldre. Men det betyder inte att det inte blir kalas bara för det inte är jätte många.

Skattjakt älskar mina barn!
  • Kavat
    Fröken Småland skrev 2010-06-08 20:33:44 följande:
    Och Asereht: liten A är fullständigt genomljuvlig!!!
    Ja, det glömde jag ju skriva. Han är så go så man vill äta upp honom!!! Supersöt! Hjärta
  • Kavat
    zasata skrev 2010-06-08 21:33:27 följande:
    kavat: tråkigt att det är så med dagis, dom borde väl förstå allvaret? VAD gör dom om något händer??
    Ringer mig och säger att han är magsjuk gissar jag...
  • Kavat

Fina Ullareds-fynd!

Fräsigt hår!

HJÄLP!
    Ni som har barn på dagis, hur gör man? Dotterns sista dag innan semestern imorgon. Ska man ha med någon present till fröknarna? Och vad?

• Kavat
    Fröken Småland skrev 2010-06-10 07:46:45 följande:
    Asereht: Se det som en investering att han går på bio; kanske han blir välvilligt inställd och bjussar på en massa sytid till dig som tack för att du är generös mot honom

Visst kan det vara jobbigt att vara själv med barnen men jag som bara har två så upplever oftast egendomligt nog att barnen är mycket lugnare och lättare när jag är ensam. Så snart pappa stiger innanför dörren så blir det väsen, konflikter och panik. Och Maja är väldigt duktig på att spela ut oss mot varandra så om vi (hon och jag) inte varit överens om en sak så är hon värsta martyren när pappa kommer hem och han tar alltid sin lilla prinsessas parti {#emotions_dlg.djavulsk}
    Oj, vad jag känner igen det här. 
    Dock inte att barnen spelar ut oss mot varandra, men nog brukar någon ta tösabitens parti oftare än sonens när det bråkas... {#emotions_dlg.djavulsk}

Det blev ett litet spakit till fröknarna. Sen när vi kom hem idag såg jag att det hade mailats ut om gemensam blomma. Jaja, till nästa år.

Och så fick jag mina grejer till bebisen från Skurk!
  • Kavat
    Fröken Småland skrev 2010-06-10 15:49:43 följande:
    Kavat: Vad var det nu du beställde från Skurk?
    En lumilove-lampa (gul hund), en bumbo , en sac n' seat (har tänkt att sy, men nu blev det ju billigt. ) och så bugaboo solskydd till cam. Till 50 %! Skitnöjd!
    Sakerna som dyna mm "snoddes" ju i min varukorg innan jag hann checka ut dem tyvärr...
    Men med bra pris och snabb service!
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11