Inlägg från: Cs mamma |Visa alla inlägg
  • Cs mamma

K*B*N, pratar del 11

Vissa av er har gissat rätt... http://www.inet.se/artikel/6202668/canon-eos-550d-kit-ef-s-18-135-is  Duktiga ni är... ok kom med det nu hur tokig jag är... jag kan ta det. Har tyvärr inte haft tid att leka alls som jag hade hela köket av bakverk så jag ska gå och försöka sova nu vetandes att den ligger och väntar på mig tills i morgon. Har varit begåvad nog dock att iaf lagt accen på laddning.

R.I.P Moffa! SMS:a BESEGRA 3697 till 72988 för att skänka 50 kr till Cancerfonden till hans minne
  • Cs mamma

Hmm ok???! Jag som trodde jag blitt galen som samlar på dom för jag har även efterföljaren på den Kavat har... dessutom så var det ytterligare ett impulsköp (more or less) så ... Men ni är för goa, nu känns det inte så illa längre. Återkommer när jag måste motivera alla gluggar för mig själv också... har redan satt sikte på en, också den 5 siffror

R.I.P Moffa! SMS:a BESEGRA 3697 till 72988 för att skänka 50 kr till Cancerfonden till hans minne
  • Cs mamma

FrS Jo jag delar din åsikt man ska inte handla lyx (eller om du frågar mig så är ordet mer överhuvudtaget) på kredit. Jag köper allt på min MC men det är 45dagars räntefritt och jag har pengarna på kontot men handlar allt via det för säkerhetensskull. Har en bra bank så jag får en spec innan pengarna dras och inget dras som jag inte sagt ok till så jag är inte rädd för att handla på skulla internetsaiter eller så... Men på krita med räntor och allt sånt... Never!!!

• Cs mamma
    Lokatt skrev 2010-11-15 09:21:55 följande:
    jag skulle vilja köpa något objektiv till maken i födelsedagspresent, men attans vad dyra de är! Vi har en nikon dock.
    Jo dom som är något att ha är dyra som tusan. Men om man vet vad man vill så kolla begagnat, både blocket och mer fotospecialicerade. Jag ska försöka hålla mig till januari då en bekant ska åka till Singapore och handla kamerasaker till sig själv och erbjöd att råka få med något till mig *börjar skriva inköpslista*
  • Cs mamma

Aserath: jag såg lite av första programmet. Ville kräkas av deras attityd. Jag fick en tvättkorg i födelsedagspresent när jag fyllde 12. Flyttade hemifrån vid 16 så det känns som lika verkligt som jultomten i mitt liv att betee sig på dyligt katastrofala sätt.

• Cs mamma

Jag visar tyvärr inte bilder då jag är en shoppoholic och kombinera det med hamster som bor trångt.... get the picture??? Jag försöker röja för att få ett rent mer avskalat hem även om det känns som att försöka blanda olja och vatten

• Cs mamma
    Tant Pruselius skrev 2010-11-18 21:20:58 följande:

Angel - det är påslakan från Gekås
    Har likadannt i vårt sovrumm, fast i gråatoner....
    Oj ja jag har inte tittat där på en evighet och jag tillåts inte titta för jag har sängkläder så jag kan dränka mig
  • Cs mamma

Intressant diskussion gällande vikt. Vid min förra viktresa så gick jag sjukt snabbt från 100+ till 62kg. Grejen var att jag under hela tiden inte köpte ett enda klädesplagg utan jag sydde in midjan på mina smalbyxor i stl 46 (gammla stl) från hm. Dvs jag sydde in dom säkert 10ggr... Sen en dag kom mamma ner och hälsa på och jag mötte henne på flyget och när hon ser mig brister hon ut i gapskratt!!! Enligt henne såg jag ut som McHammer om några är så gamla att ni minns honom. Jag hade alltså sytt in midjan massor men inte tänkt på att lårtyget var lite stort osv. Iaf beslöt hon att vi måste handla kläder för så fick jag bara inte gå. Vi gick och jag hämtade stl 42... när det väl passade hade hag på mig 36 och vissa 34!!! Hjärnan må inte vara smart men som jag dessutom har en ätstörningshistorik så är jag nog dummare än genomsnitt iaf när det gäller ögonbilden. Jag ser mig som jämnstor med tjejer som väger ca 10-20kg mer. Och nu när jag tittar på min kompis som gått ner massor så ser jag henne som smal nästan på gränsen medan på mig har inget hänt. Visst jag har bara tappat 1/3 så mycket men något bör jag väl se. Sen som grädde på moset så passar fortfarande dom flesta kläderna.... Det gör att jag ställer mig frågan om jag såg ut som späckad kassler innan eller???

• Cs mamma

Japp jag har nog dom byxorna kvar t.o.m... mina smalbyxor som jag kallade det när jag vägde som mest för det var dom som jag gick ner till och sen upp igen osv.

Jo men kan någon svara på det, hur går man ner nästan 10kg men kan fortfarande ha alla byxor?

Var på Change och har nu hamnat precis så där jobbigt att ena underbhmåttet är tajt och nästa steg är stort som f*n. Bara att försöka gå ner lite till så det blir någon ordning för i bhn ser jag att jag gått ner lite men det behövs så jag klagar inte.

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11