Inlägg från: Nifelheim |Visa alla inlägg
  • Nifelheim

K*B*N, pratar del 11

Kavat skrev 2010-07-28 12:20:59 följande:
    Vart köper man svart silikonskal, maken letar men har inte hittat (ok inte letat så våldsamt mycket...) Jag har bara sett svarta hårda skal.

Nif, magnetspel/ pyssel/ mm Det finns ju som figurer man kan flytta runt på sådana där magnetgrejer. Finns även i plastvariant med cars osv, men de lossnar ju lättare.
    Hmm. Vet inte riktigt vad du menar men jag googlar
    Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Nifelheim

Usch. Nu har vi en kämpig period här hemma. Jag är färdig att låsa in mig och aldrig någonsin ta med E ut bland folk igen MÅSTE ta kontakt med barnpsykologen, eller möjligen BUP för nu känner jag att det glider mig ur händerna. Jag kan inte hantera honom (hans agerande) alls nu, och han märker inte/bryr sig inte ett skvatt om någon blir tvärarg eller ens om någon gråter när han är igång. Vilket slutar med att jag försöker med ALLT för att få hans uppmärksamhet och inget hjälper och jag går över mina egna mentala gränser och hotar/mutar/skäller om vart annat vilket inte ALLS hjäper.

Mellan varven är han världens goaste kille som charmar och pratar öronen av varenda vuxen människa vi träffar, och de stunderna kan jag knappt minnas att han är en sån satunge i vanliga fall, men tyvärr är de dåliga dagarna långt mycker fler än de bra.

Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Nifelheim
    Ekorrfamiljen skrev 2010-08-01 14:56:34 följande:
    Nifelheim: Vendel är ju precis likadan och det kändes så skönt att någon på BUP lyssnade på oss, bekräftade att han är jättefin, smart, duktig och innovativ, MEN alldeles för mycket ibland. Ta kontakt med BUP, berätta hur ni har det och be om HJÄLP. Jag är övertygad om att de kommer att ge dig stöd och verktyg att hantera honom också. *kramar om*
    Tack. Ja jag måste verkligen kontakta de nu, för annars kommer nog allt gå åt skogen tror jag. Jag är så jäkla ledsen alla de kvällar när jag inser att jag mer eller mindre bara har bråkat med honom hela dagarna. Tar emot lite att kontakta BUP också, men nu behöver jag verkligen hjälp så jag MÅSTE.
  • Nifelheim
    Fröken Småland skrev 2010-08-01 15:16:28 följande:
    Nif: skickar en massa kramar till dig och Elric. Så tråkigt att ni har det så jobbigt och att det inte verkar bli bättre . Tror som Ekorren att det blir bättre när ni får hjälp, åtminstone får du en chans att må bättre.

I torsdags kväll lade jag på en liten grej till dig, bör komma med posten imorgon. Hoppas det kan vara en liten tröst att vi är många som bryr sig och tänker på er
    Tack för kramarna. Ni är så gulliga och det är guld värt att ha er att gnälla av sig till. {#emotions_dlg.flower}
  • Nifelheim

Tack FrkS. Du är så himla gullig. Solig

• Nifelheim
    Lokatt skrev 2010-08-04 00:09:15 följande:
    kavat, håller tummar att du kanske gosar bebis Kyss

Jag råkade vara på min startsida där antal skrivna inlägg står, min man var bakom min rygg och såg och han blev helt förfärad Jag hade visst skrivit några under årens lopp
    Hur många har ni fått ihop och hur länge har ni varit medlemmar?

Har ni haft trådträff än?

Appropå det, Nif, det är utställning i din stad framöver, jag funderar på att åka och ställa ev. ska vi ha egen träff?
    Jag har jättegärna en egen träff. Då kanske Asereht vill komma också? Inte såååå långt bort ju. När är utställningen?
  • Nifelheim
    11168 inlägg och den 8/8 firar jag 5 års jubileum med det här nicket på FL (hade ett annat innan, men det slarvade jag bort inloggningsuppgifterna till)
  • Nifelheim
    Lokatt skrev 2010-08-09 11:49:07 följande:
    Hej, tråden, igår blev min höft (som ni kanske minns jag gnällt över tidigare länge) välldigt sämre, jag kunde inte gå helt enkelt. Samma idag på morgonen efter en natt av smärtor, så idag fick jag åka in akut, blev sjukskriven i 11 dagar och fick medicin och röntgentid, så nu är maken hemma med barnen och jag sitter och är deppad över allt jag vill göra och allt jag behöver göra men inte kan. Min hundträning som gått så bra och jag som skulle åka och prova för att vara med i ett tränarlag i kväll! Så sett fram imot att få ens komma dit och kolla om jag får träna med dom och nu måste jag ställa in

Måste ta reda på regler kring sjukskriven och timanställd via brukaravtal också, samt hur det blir nästa vecka när dagis öppnar och inskolning av fritids och allt.
    Nej men usch. Krya på dig.

Du svarade aldrig på när utställningen var här?
  • Nifelheim

Apropå Ergo- finns det någon gräns för vad barnet "får" väga i den? Förstår att det inte är optimalt för ryggen, men ibland när vi går i skogen längre sträckor vore det skönt att få händerna fria istället för att bära trött o grinig 3åring på ryggen utan hjälpmedel.

• Nifelheim
    Asereht skrev 2010-08-10 14:08:46 följande:
    ERGO från ca 0-3 år (max 18 kg).

Fakta hämtade från Eden Baby som säljer dem.
    Ah, då funkar det åtminstone viktmässigt länge till. Får prova den då, om jag hittar den i klädkammaren (då får jag passa på att inventera för Aserehts räkning också).
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11