• Kavat

K*B*N, pratar del 11

mamma på vift skrev 2010-06-17 09:07:44 följande:
    www.stoffochstil.se har ett ganska bra utbud... det enda tråkiga är att leveranstiden är ganska lång.
    Bibbis textil? www.bibbistextil.se/
    Har inte köpt själv och vet inte vad de har, men vet att många på sb köper där.
  • Kavat
    Asereht skrev 2010-06-17 11:32:25 följande:
    Frk S eller någon annan med koll. Molos regnjackor, är det en jacka man kan ha som skaljacka eller är det en ren regnjacka typ galon? Jag har aldrig känt på någon själv så jag behöver råd!
    Tunn och prasslig, om jag tänker på rätt jacka. Vet dock inte hur den håller mot vatten för jag har inte testat.

Jag har inte hört om Po.P uppror, men kan inte annat än att hålla med.
    Råkade åka en sväng om Po.P på vägen från akupunkturen.. Tänkte att jag kan ju se om de har något som jag råkar vilja ha. Jag hittade en massa till bebisen som jag var tvungen att köpa. Drömmer Bl.a den fina gröna skaloverallen, dock blev det i 74, tycker inte behover finns innan, så den får ligga här och vänta ett år, men älskar färgen så kunde inte låta bli. *Viskar och en grön i fleece också... Och lite annat...*
  • Kavat

Nu är mina köksgardiner färdiga! Skulle sytt i november, men då insåg jag att jag gör det efter julgardinerna. Men jag har ju inte hittat något tyg jag vill ha.
    Hittade förra veckan och trodde det var två färdiga längder och var så nöjd för då var det ju bara att sy upp. Men tji, fick jag, det var en bred längd, så jag fick dela och sy ena sidan ändå. Nu är de uppe, blev som ett nytt kök! Nöjd!
    Sen tänkte jag greja lite, men får sammandragning efter sammandragning.. Blir mer och mer nu och det är så jobbigt att göra något när man hela tiden måste avbryta för man knappt kan andas. Så jag tror det blir sängen och en bok en stund.

• Kavat
    Asereht skrev 2010-06-17 20:20:33 följande:
    Kommer ihåg hur det var. Det är bara att vila.
    Var 5-6:e min i nästan 1,5 timme. Men jag fick läst några sidor i boken.
    Så här kan det ju inte börja redan tycker jag. Minns inte att jag hade så regelbundet med sonen innan sista veckorna och det är ju lååååångt kvar.

Föresten Fr Småland, jag gissar på 6/8. Drömmer Men önskar 25/7 för det är lättare att komma ihåg. Cool(de andra är födda 21 och 23)
  • Kavat

Kanske kan ha kvar 29/7 som är det datum som jag ska ha enligt när bebis blir till. Drömmer Men jag tror ju att jag går över några dar även denna gång...

• Kavat
    Fröken Småland skrev 2010-06-18 14:11:37 följande:

Det är just det där med vaniljsås och Marsan som jag inte har koll på. Sås borde ju vara mycket rinnigare än kräm så frågan är vilken balans jag skall ha mellan vatten och pulver *chansar*

Fostermamma? Är du uppvuxen i fosterfamilj eller skrev du fel?

Vad är det för vaniljsås. Men det är väl mjölk du ska ha i?

Annars är det superenkelt att göra egen vaniljkräm, bara mjölk, vaniljsocker, socker och potatismjöl/majsstärkelse.
  • Kavat
    Fröken Småland skrev 2010-06-19 19:08:12 följande:
    Såg ni den här igår? (denimTeutonian)

www.blocket.se/goteborg/Unik_design_jeans___d...
    Urk! Ser ut som man trätt ett par jeans på den stackars vagnen! Kräks

Kul idé men det var långt ifrån snyggt...

Superfina tårtor och barn! Solig Men ditt hår.. Syns ju inte!! Bättre bild.

Och ja, det kommer foton någon gång. Du får väl regga dig på fb annars! Finns dock inga gardinbilder, men några andra skulle jag tro...
  • Kavat
    Lindadjo skrev 2010-06-18 23:11:53 följande:
    Äntligen ordentliga sängar i gästrummet uppe på vinden. Tapeterna och väggarna (bastu) är ju i en klass för sig, men nu finns det iallafall lite skönare sängar. Så vill någon hälsa på hos oss så får ni sova här .
    Nice, det ser ut som ett sånt riktigt romantiskt rum på tema-hotell! Hjärta
  • Kavat
    Fröken Småland skrev 2010-06-21 09:59:13 följande:
    Nu försvinner jag en stund; skall på vårdplaneringsmöte för min far och nu är det dags att övertala (=informera) honom att han skall på vårdhem på heltid. Det var bestämt för någon månad sen men då backade mamma i sista stund så då stod jag där med skägget i brevlådan då jag varit den som fått i uppdrag att berätta för pappa om flytt. Jag lovade mig själv att inte sätta mig i den situationen igen men gör alltså ett nytt försök. Hoppas inte hon hoppar av igen för då blir jag Demon

Fotnot: han är inte intresserad av att bo på vårdhem *årets underdrift*
    Hjärta
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11