Inlägg från: Ekorrfamiljen |Visa alla inlägg
  • Ekorrfamiljen

K*B*N, pratar del 11

Fröken Småland: Najs med samåkning och billigt boende. Känner igen det där med fullt pålästa kursare som redan "vet allt". Ångest var det. Undrar om det är några jag känner från Vmo?

Vi ska också på loppis idag, men mest för att hitta något åt Vendel att skruva med. Han började med sin medicin idag och kanske är det önsketänkande, men visst är han lugnare än vanligt..? *hoppas*

zasata: Har missat vad det är för brio, eller var det en happy?

pruseluskan: Usch, jag som inte köper FIX-overallerna för att jag tycker att de är så dyyyra!! *smålänning i hjärtat* Annars verkar de bra, sköna och varma. Vendel har haft en förut (köpt på rea ) och vi var jättenöjda med den.

Tin 950103, Saga 961003, Vendel 060504, Vemund 091111
  • Ekorrfamiljen

Vi köpte några tröjor från Polarn och Me and I till Vendel på loppis idag och så hittade jag en tröja med vargar till Vemund (fast i Vendels storlek. ) Det fanns en Po.p-overall i gammal modell i 110 som hade varit perfekt till Vendel, men den var lite skavd och så fanns det flera små hål nere på benen. 100:- var ett rätt sjysst pris, men jag nöjde mig med tröjorna. På en annan loppis hittade jag ett glasblock från Målerås för 75:- Vipera hittade ett "uppstoppat varghuvud" i plysch till Vemund.. Vemund blev rädd.

Vendel testade ju sin nya medicin idag. Vilken SKILLNAD!! En helt annan unge ju. Det gick att ha med honom på loppis utan att han rev ner eller rymde, det gick att resonera med honom i bilen och vi fick prata utan att bli avbrutna hela tiden. Nu börjar medicinen gå ur och det är som att vända på en hand. Helt plötsligt blev han speedad och jagar hunden och slår brorsan (Tin som tur är) och är allmänt sprallig. *gillar medicinen*

• Ekorrfamiljen
    passau skrev 2010-08-28 20:47:42 följande:
    *varit på vinden och tagit ner nostalgi-kläder från S till M*
    Håååh! Tack för koderna förresten. Inte för att jag orkar samla så ofta, men ibland så. Det blir ju så när man använder tygisar för det mesta.

Jag har en FIX-jacka till Vemund som jag hittade i en garderob Skäms *host* Men den verkar varm och skön! Till Vendel skulle jag vilja ha en FIX-overall, för det har han haft förut och den var riktigt bra.
  • Ekorrfamiljen
    Asereht skrev 2010-08-28 18:55:53 följande:
    Ekorren, har du sett den här? Jag tycker den är skitkul (Nöffe ska få en sån) men så gillade jag mupparna när jag var liten också.

www.lindex.com/se/Product/ImageZoom.aspx?id=9...
    Haha, vad söt! Jag gillar nog egentligen de sura gubbarna bäst, men allt med mupparna är ju nostalgi. Jag har till och med "The Muppet Theme" som ringsignal. Färgen på den där tröjan var ju lovely! Hjärta
  • Ekorrfamiljen
    Fröken Småland skrev 2010-08-29 11:46:55 följande:
    *kikar in från ett regnigt High Chaparral*
    Kul! Min bästis var där för ett par veckor sedan och själv har jag ALDRIG varit där, trots att jag bott i Småland i 15 år!!

Sarah och Nemia: Kul med bonddans! Hade också velat, men vi har ingen barnvakt.

Här rensas och prismärks massor av kläder till marknaden nästa lördag. Gud vad man samlar på sig och som sagt, inte allt blir ju använt heller. Vendels alla luvtröjor får gå på loppis för jag får ångest när han har dem på sig.

Idag har Vendel, Vemund och jag varit ensamma ett par timmar och passade då på att städa Vendels rum.. Ja, Vendel hindrade Vemund från att ta hans saker och Vemund försökte leta smarriga saker att stoppa i munnen medan jag röjde. Nu ska vi se hur lång stund det tar innan det ser ut som innan = bombnedslag.
  • Ekorrfamiljen
    Fröken Småland skrev 2010-08-29 16:10:29 följande:
    Ekorren: Kände du någon av mina kursare?
    Har inte fått inbox!!

Här bakas också bröd idag - LCHF-scones. Mmm!!
  • Ekorrfamiljen
    Lokatt skrev 2010-08-29 18:05:46 följande:
    hur har ni gjort det? recept?
    Hoppas att det kanske är något som sliker igenom mina "strikta regler", vore kul att prova något nytt
     Här är receptet på sconesen. För att få dem bulligare och mer som små frukostbröd har jag bytt ut en halv dl, av Fibrexen mot Fiberhusk istället. Inte många kolhydrater per bröd. Jag gör även 9-10 bullar istf. originalreceptets 5.

http://www.lchfrecept.com/ShowRecepy.aspx?ID=422
    sarahl skrev 2010-08-29 18:30:03 följande:
    Ekorren- jag funderar på vad du isf vill ha för 2 blöjor? tar du med de lila velour byxorna på fredag?
    Hade tänkt kanske 80:- per blöja.. Ska försöka komma ihåg byxorna på fredag, annars får du påminna mig då så tar jag dem på lördagen, men jag ska göra mitt bästa.

Vemund har fortfarande feber (fjärde dagen). Idag var det "bara" 38,7 och han pruttar/bajsar som tusan. Han har sovit oroligt till och från flera gånger idag men är missnöjd med allt! Har han feber imorgon med ringer jag bvc..

Fröken Småland: Vad söt du är!! *har inboxat*
  • Ekorrfamiljen

Stackars Lillnöffe! Vemund har också feber idag igen. Inättras hade han ingen feber och inte i morse heller, men nu vid 10-tiden låg han på 37,9 igen.. Däremot vaknade han vid 4.30 och gallskrek, helt otröstlig. Ville inte ha tutte och inte vara i famnen och bara slängde sig fram och tillbaka i panik.. Stackarn, man känner sig så maktlös när man inte kan trösta.

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11