Inlägg från: Cs mamma |Visa alla inlägg
  • Cs mamma

K*B*N, pratar del 11

Som jag nog är den som vet mest om ägglossningstest med tanke på Cs tillkomst får jag väl berätta lite...

Ägglossningstest är precis som gravtest en sticka man kissar på. Det som stickan mäter är LHhormonet och när det stiger så har en genomsnittlig kvinna ägglossning inom 30timmar. Vissa kvinnor släpper ägget efter 4 andra efter 48 men det ger iaf en bild att nu kommer snart ett ägg släppas. Med andra ord om man vill bli gravid och har en karl så bör man låsa fast karln i sängen och hmmm... ja, det får ni räkna ut själva ni frågade inte hur man blir med barn utan om ägglossningstest.

För att reda ut lite hur snabbt man själv släpper sitt ägg kan man göra en basaltemperaturkurva. Då är det bäst om man köper en digitaltermometer med två decimaler men det kan funka även med en vanlig febertemp. Varje morgon innan du ens andas helst ska du då sträcka dig (så kort sträckning som möjligt) och tempa... Om jag förklarar min egen karta så kanske det ger lite förståelse... Jag har som basaltemp 36.2. Sen är det så att FÖRE ägglossningen så går tempen ner (jag 36.0) vissa går ner ytterst lite därför ska man helst ha två decimaler och när ägget sedan släppt så går man upp (jag 36.3)

Jag hade
    dag        temp      LH
    14           36.2      neg
    15           36.0      neg
    16           36.0      PLUS
    17           36.3

Det sa mig att jag har snabb ägglossning dvs tiden från LHstickan/ägglossningstestet visar att jag har LHhormon tills ägget släpper är för mig INTE 48 timmar utan kort tid. Jag behövde juh veta mer exakt så jag testade ägglossning 4ggr/dag men så behöver man inte göra i en relation utan man kan helt enkelt låsa fast karln i sängen och släppa lös honom efter man haft ägglossning.

Tänk på att ett ägg inte kan vänta speciellt länge på en simmare medans en simmare kan vänta på ett ägg i något dygn...

• Cs mamma

Och jo jag inser att jag vet mer än vad som är "normalt" om ägglossningstester och hur ni udda människor blir gravida

• Cs mamma

*sne* som jag bar allt och inte hade vagn... det är jobbigt även utan barn

• Cs mamma

Passau: Som trollet inte skött sina kort rätt har hon inte fått se din kreation men jag hade ett högtidligt öppnande för alla trådtokar och den var jättefin.

Jag har fått för mig att jag åter igen ska börja springa! Det är nog bara 100ggn jag ska försöka göra en löpare av mig men nu iaf satsar jag igen. Har idag köpt både löparskor och ett löparset, det sista är första gången så vi får väl se om det är det som gör skillnaden *fniss*. En lätt överdos av allergimedicin så bör jag nog kunna springa lite innan vintern iaf för jag är inte galen nog att gå ut i något som ser ut som kroppskondom i kyla hur vindtätt det än påstås vara

• Cs mamma

Packa webcam så vi får vara med...

• Cs mamma
    Lindadjo skrev 2010-04-11 09:35:08 följande:
    Hejja, hejja! Ge det en chans. Och sluta inte efter första gången. Ge det några veckor, för det tar ungefär 1 månad innan det börjar bli härligt att springa. Jag var ute i skogen på terrängbanan och sprang igår, första gången i år och det var helt underbart! (förutom att jag är något förkyld och hostade upp lite slemklumpar efter vägen hahaha). De 30-60 minuterna som jag använder till att springa är numera heliga. Älskar det, och jag har alltid tidigare hatat att springa ska jag tillägga!
    Alltså jag brukar ge upp efter typ någon vecka då jag verkligen inte KAN springa... Även förr när jag var vältränad och hade kondis kunde jag inte springa men nu ska jag göra nytt försök. Jag tycker det är ASTRIST verkligen + att jag på något sätt blir trött fast jag inte är trött, svårt att förklara... men jag känner lite att som trollet nu börjar cykla lite och vi skaffar hund så vore det väl ett smart sätt att träna, önskar bara att jag kunde på sällskap iaf till en början
  • Cs mamma
    Lindadjo skrev 2010-04-11 09:54:45 följande:
    Sätt ett mål. Kom upp till hit till Strömstad och spring strömstadmilen med mig 10 juli
    HA HA HA HA HA DU är knäpp!! 1MIL? Jag kan inte ens småjogga 1km så hmm någon form av verklighetsförankring vore passande... om du inte vill gå med mig? Ja ja jag ska försöka röra på fläsket så får vi se
  • Cs mamma
    Lindadjo skrev 2010-04-11 10:09:44 följande:
    Men strömstadmilen NÄSTA år då??? det är rimligt! Jag kunde inte heller småjogga 1 km utan att stanna och gå när jag började
    Det låter mer rimligt även om det låter helt otroligt osannolikt att jag ska springa vid den tiden...
  • Cs mamma

Zyx är min favvis... strepsils är värdelösa om du frågar mig...

• Cs mamma
    passau skrev 2010-04-12 13:42:44 följande:
    japp menade d tyget, kvalitén kan jag inte uttala mig om är sugen på att ta båten till dk... någon som är sugen på att hänga på på en dagstur till fredrikshamn?
    Japps vi har tänkt åka jag och trollet
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11