Inlägg från: Nifelheim |Visa alla inlägg
  • Nifelheim

K*B*N, pratar del 11

Asereht skrev 2010-04-14 08:02:39 följande:
    Nej vad trist med bebin.   Jag försökte följa nyhetsrapporteringen om det hela men hittade inget nytt igår kväll.
    Det var en bekant som skrev det på facebook. De bor i Gnesta och har barn i ungefär den åldern så jag antar att hon hört det ryktesvägen bara. Man kan ju hoppas att det är ett osant rykte, men det lät inte så 
    Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Nifelheim
    Asereht skrev 2010-04-15 09:47:00 följande:
    Tipsa mig gärna om vart jag kan hitta färgglada trikåmössor till alla pojkarna. Märken och webshoppar som bör kollas in. Min fantasi är inte på topp.
    Köpte SUPER fin mössa (grön med stjärnor) från House of Lola i höstas, men har ingen aning om ifall de har några fina nu.
    Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Nifelheim
    Nifelheim skrev 2010-04-15 14:00:11 följande:
    Köpte SUPER fin mössa (grön med stjärnor) från House of Lola i höstas, men har ingen aning om ifall de har några fina nu.
    nähäpp. Gjorde en snabbkoll och nu såg mössorna skittråkiga ut.
  • Nifelheim

Gah,. Är det någon av er som vet om det går att få tag på blått tyg med hjärtan på? Hjärt-storlek ungefär som det bruna med hjärtan som de flesta av oss haft???

• Nifelheim
    Fröken Småland skrev 2010-04-15 18:16:58 följande:
    Ni kan väl hänga med nästa gång vi åker Varberg-Grenå?
    Har kollat stoff och stil, och googlat. Tipsa gärna om tygaffärer på nätet så kollar jag där.
    Ja kolla gärna furulunds också
  • Nifelheim

Jag tror att anledningen till 7-årsgräns är att sen cyklar de mycket fortare/vildare och då kan det gröna spännet utlösa om man ramlar så att hjälmen åker av. Har hört det någonstans iaf, men kan inte svara för att det är just därför.

• Nifelheim

Jag trodde för övrigt inte att det gjordes hjälmar för små barn utan grönt spänne nu {#lang_emotions_surprised} På coop forum här har de grönt spänne.

• Nifelheim
    Pruseluskan skrev 2010-04-19 15:19:49 följande:
    det jag skulle medela var att vi får så mycket komplimanger för våran fin fina kärra
    Pruseluskan skrev 2010-04-19 15:18:53 följande:
    såg du bilden på Tuvalinen i pippivagnen ?
    Jaa. Så söt så. Kul att ni är nöjda med den. Jag hade roligare med att tillverka den än använda den. Roligt att höra att folk ger er komplimanger för den
  • Nifelheim
    passau skrev 2010-04-19 20:05:04 följande:
    någon med viktväktar recept? nu skiter jag i pulver... 3kg på 10v, känns rätt meningslöst..-- nu är alla påsarna slut och jag måste komma på ngt nytt... alltså innan jag köper fler och inte provar ngt annat---
    Har du ätit bara påsar då? Låter ju helt vansinnigt lite. Jag tror inte på pås-bantning som en hållbar lösning, men man brukar ju åtminstone tappa rätt fort i vikt {#lang_emotions_undecided} Jag kör någon variant på VV. Räknar ungefär enligt deras points-system, men orkar inte hålla på med recept. Ett tips är att kolla på myrorna typ, tycker vikt väktarnas kokböcker finns där jämt.
  • Nifelheim
    Pruseluskan skrev 2010-04-23 07:48:47 följande:
     Det jag vill ha ut av min fråga är att jag inte vill låsa fast mig vid att vi inte kommer få syskon till T med 2½-3års ålderskillnad och jag behöver liksom höra hur ni ser på det för att komma "över" det. Jag vet ju rent logigkt att barn inte är en beställnings/planerings vara utan dem kommer när dem kommer.... måste bara få in det rent känslomässigt...
    Jag vill också gärna höra bra saker med längre mellan barnen. Har tyvärr inte alls bra erfarenheter från min egen uppväxt (12 års åldersskillnad) och tror att mkt av min "skaffa syskon-panik" beror på det
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11