• Lokatt

K*B*N, pratar del 11

Lindadjo skrev 2010-04-11 09:55:57 följande:
    Klickbar bild.Här är den, våran nya ikea-tyg-tavla Lite manga-stil över den. Kommer göra sig bättre sen när vi får nya tapeter, de vi har nu är ju bara äckliga och fula.
    Snygg!
  • Lokatt
    Riskiflickan skrev 2010-04-11 10:18:13 följande:
    lokatt: hade inte du nått mönster på keps som du gjort?
    nope inte mönster mer än att jag kan säga hur man gjorde Gjorde mönster efter eget mått, tittade på en keps och hade som tankeförebild. Man får måtta ut diametern på cirkeln som man klipper ut, lättast är att mäta måttet på barnet från dit på örat man vill kepsen ska gå. Sen två raka bitar som blir brettet, måtta barnets omkrets. Sen en skärm. Sen viker man fyra inveck, varje inveck är dubbelt så det blir en mittskåra. Titta på kortet på keps i mitt galleri så kanske det blir lättare tyda förklaringen
  • Lokatt
    Lindadjo skrev 2010-04-11 10:13:22 följande:
    Jag vet då inte vad det heter. Jag sydde de utochin, lämnade ett litet hål och så jag kunde vända de rätt igen, och så sydde jag en söm runt hela, och sydde då igen det lilla hålet oxå. Det kanske är det som är att vändsy? Tycker iallafall att det blev bra mycket snyggare än de man köper. De såg ju mycket mer välsydda ut då
    japp vändsytt och söm på utsidan. kan iof bli snyggt om man tar sömmen runt hela så och inte bara ovansömmen. smart
  • Lokatt
    Lindadjo skrev 2010-04-12 09:49:02 följande:
    Zyx är oxå bra tycker jag. Det är en smärtstillande halstablett, rätt så dyr, men man tar ju bara 3 om dagen så de räcker ju ett tag, paketet innehåller 20 tabletter.
    Dom är super-duper! Förstår inte att de inte har gjort en sån tablett tidigare, den är ju rätt ny. Stort tips till halsont, köp den!!

Igår hade vi en sån härlig dag på hundkurs hela familjen! Barnen var med, var med på kursen och lyssnade provade i mån av ork, sen lekde de brevid, vi var itomhus i härligt väder! Minstingen satt i vagnen och var delvis med mig eller maken under vissa moment, delvis stog han brevid och tittade på. Sen hade vi fikapaus i solen med hela kursen och sen mer träning. 3 timmar och alla var nöjda glada! Maken hade en hund och jag en, helt perfekt! {#lang_emotions_sunny}
    På söndag är det utställning, jag maken och dottern, de andra har fått barnvakt (kors i taket). Och så har jag anmält mig och dottern på agilitykurs! **Härliga vår äntligen är du här!!**
  • Lokatt
    passau skrev 2010-04-12 12:59:17 följande:
    såg ett liknande tyg på www.stof2000.dkbeställer du så säg till, jag vill ha lite tyg därifrån men tyckte frakten blev för mkt...
    det? http://www.stof2000.dk/list_articles.php?catid=799  verkar vara tunnare tyg? och lite fel färger...
    Men ser ni uggletyg, hojta! Älskar ugglor!
    Asereht skrev 2010-04-12 12:49:36 följande:
    Jättefint!Jag gillar blommorna men jag hade hellre haft grön insida då: www.coverbuga.com/designs/5/flower_power
    överlag gillade jag inte matchningarna på tygerna där, för galet
    Asereht skrev 2010-04-12 12:57:40 följande:
    Den här är jag äckelkär i! Har nog länkat den tidigare men den tål att tittas på igen. www.breastfeedingexpress.com/bugaboo/images/b...www.breastfeedingexpress.com/bugaboo/images/b...Önskar jag hade något tyg med sjysst matchning till den blå basen.
    den gör sig onekligen till den blå basen!
  • Lokatt
    Ekorrfamiljen skrev 2010-04-12 19:25:32 följande:
    Iuuuh! Vemund fick en sån där plyschkrokodil med unge (ICA ni vet) av sin gudfar med fru. Nu hade han tappat ungen på golvet så maken har lagt upp den på datorbänken. Jag sniffade lite på krokodilen och den luktar bläh - hunden har tuggat på den!!  Han (hunden) åt även upp min mörka choklad - en hel kaka!- som jag tänkte haft till eftermiddagskaffet. Han har rotat fram den ur min väska, fått av både ytterhölje och folie!! Duktig, men inte så smart hund. Dels är väl choklad farligt för hundar och dels är det ALLTID farligt att stjäla godis från MIG!!
    ring veterinär NU!!!
  • Lokatt
    Lokatt skrev 2010-04-12 19:30:36 följande:
    ring veterinär NU!!!
    På riktigt! En sån liten hund kan verkligen dö av det! Ni måste framkalla kräkning och förmodligen åka in akut! Toleransnivån är olika mellan olika hundar, desto mörkare choklad och desto farligare. Finns goldens som dött av 1/3 mörk kaka.
    Hur mycket åt han? När? Håll tummarna att han har hög tolerans nivå och ring vet nu!
  • Lokatt
    Ekorrfamiljen skrev 2010-04-12 19:35:23 följande:
    Ooops! Han åt nog nästan en hel kaka! Det var mörk 75 % choklad. Får be maken ringa veterinär som har jour då..
    Oj, ring akut vet! skjut inte upp det till imorgon!!
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11