Inlägg från: mamma på vift |Visa alla inlägg
  • mamma på vift

K*B*N, pratar del 11

Transcom startade som ett callcenter företag men idag erbjuder de fler tjänster bla kundtjänst, inkasso osv. Det i Karlskoga har till största del hand om Bredbandsbolaget och deras olika tjänster. Jag har själv jobbat på Transcom i Borås, där har man hand om tele2 kundtjänst, scandics centralbokning osv.

Om du går in på http://www.transcom.com/Country-Profiles/Transcom-i-Sverige/ så kan du läsa mer.

Home Is Where The Heart Is
  • mamma på vift

Lindadjo: Måste bara få säga att din Frog är hur läcker som helst... väntar med spänning på hur det kommer att bli med varukorg och liggdelslock oxå!!!

• mamma på vift
    Kavat skrev 2011-04-02 20:20:51 följande:
    Hallå du!

Vad har du tagit vägen? Jobbat på "riktigt" jobb?

Visst är den snygg vagnen!!! Superfin! Letar sån grön tapet till litens rum tror jag. Velar fram och tillbaks, men limegrönt är så fint! Solig
    Japp fick ju ett "riktigt" jobb på en barnvagnsaffär här i stan och sen hände lite personliga saker som gjorde att jag tappade fotfästet och blev lite deprimerad... men nu är jag tillbaka igen med ny ork och syglädje

Linda: det är bara roligt att kunna hjälpa till och underbara tjejer som ni hjälper jag mer än gärna när jag kan!
  • mamma på vift
    Tant Pruselius skrev 2011-04-02 20:40:44 följande:
    hoppas att allt löst sig och att du har fotfästet tillbaka nu *kram*
    Jag mår mycket bättre och har fått otrolig hjälp av proffesionella människor så nu går allt åt rätt håll igen och jag har växt som person. Jag har insett att jag ibland måste säga Nej och att jag inte alltid måste vara den starka.
    Kram
  • mamma på vift

Asereht: Ja det är lättare sagt än gjort ibland att säga nej men nu ska jag bli bättre på det Säg till om du vill ha hjälp med något gällande suffletterna... jag hjälper gärna till

Fröken Småland: Tack vad go du är

• mamma på vift
    Lindadjo skrev 2011-04-02 21:26:42 följande:
    Skönt att det har vänt för dig. Och jag håller faktiskt med, det ÄR svårt att säga nej. Jag har oxå svårt för det, på jobbet brukar jag aldrig säga nej, nästan. Men jag börjar lära mig, speciellt nu när jag är gravid, har jag blivit riktigt bra på att säga nej.
    En dag, skulle jag bara jobba en kort dag. 8-12, och jag vaknade på morgonen, spydde och mådde jättedåligt, men tänkte att jag nog skulle klara av bara 4 timmars arbete ändå. Masar mig till jobbet och väl där kommer chefen fram och frågar om jag kan jobba till 17.20 istället, för en som är sjuk och hemma. Utan att tänka ens, sa jag nej direkt, och det känndes så bra. Hade jag haft en full dag den dagen så hade jag ju varit hemma sjuk jag med, varför ska jag då jobba över för någon annan. Det fanns inte ens chans att jag skulle göra det.
    Det kan faktiskt kännas riktigt bra att säga nej ibland oxå, och det är ingen som tycker mindre om en för det

Kram på dig! {#emotions_dlg.flower}
    Jag kan bara hålla med. Jag har haft otroligt svårt att säga nej på nya jobbet när de frågat om jag kan jobba över osv. trots att jag skulle behövt hämta barnen på dagis och då har barnens farmor fått göra det istället... eller hoppa in och jobba på lediga dagar så att man jobbat 6 dagar i sträck utan ledigt. Även när det gäller syendet har jag haft svårt att säga nej när kunder kommer med udda förfrågningar som jag vet tar alldeles för lång tid att göra och då blir det en inre stress. Jag har börjat säga nej allt mer och det känns otroligt skönt när jag vet att det var det rätta att göra.

Kram
  • mamma på vift
    AnPa skrev 2011-04-02 22:12:01 följande:
    Någon som provat sig på att sy suflett till Swift/UJ? Är lite sugen på en i ett matchande tyg till dynan jag ska sy men undrar ifall det är svårt?
    Jag har sytt till UJ och det var inte jätte svårt men lite knepigt att få till det med den insydda bågen. Den jag sytt till är ju en 06:a så på den går det ju att ta bort allt tyg... cet inte hur det fungerar med de från 2010 för då gjorde de ju om suffletterna lite.
  • mamma på vift

Jag behöver hjälp
    Vilken färg på kantbandet ska jag ha?  Turkos, Brunt eller rosa?
    Svår beslutsångest här hemma

• mamma på vift

Då kör jag på brunt
    Var inne på det först men blev lite osäker.  

• mamma på vift

Leende: usch va tråkigt med vagnen. Stå på dig ordentligt. Har säljaren inte informerat om skadorna har han ju inte lämnat sanningsenliga uppgifter om vagnen. 

Lägger in en liten bild på den färdiga uggle suffletten Blev så bra med brunt kantband!

Ni får blunda för röran i bakgrunden, försökte redigera bort det mesta Vardagsrums golvet tjänar som mitt klippbord och just nu ligger det tyger överallt
  • mamma på vift

Är så sugen på att köpa en Bee+ 
    Funderar på att sälja UJ.n som bara står här hemma och samlar damm och köpa en Bee+ istället. Då kan vi ju även ta med den som resevagn till Turkiet istället för vår McLaren. Eller vad säger ni? Visst behöver jag vi en Bee+  

• mamma på vift

Glad midsommar {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11