Inlägg från: cirkuspuman |Visa alla inlägg
  • cirkuspuman

K*B*N, pratar del 11

Thulo skrev 2011-05-09 21:44:39 följande:
    Är också sugen på en pansarvagn.
    Men jag är lite inne på en City Cross i svart/brun med älgar i fodret. Missa en som var billig
    Neo har en City cross som vi älskar  vi promenerar mycket i skogen/på ojämn mark och den är underbar!
    cirkuspuman.blogspot.com ♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova-04 ♥ Noel-06 ♥ Nelly-07 ♥ Neo-11 ♥ ¸
  • cirkuspuman
    passau skrev 2011-05-10 14:58:18 följande:
    ledsen att förstöra men jag hatade min brio!
    Jag är inte heller någon fan av Brio (eller Teutonia), är älskar Emmaljunga
    Lite som med bilar, att man är en Saab eller Volvo människa..ha ha! 
    Ekorrfamiljen skrev 2011-05-10 21:01:27 följande:

Jag har haft flera olika BRIO som jag gillat jättemycket. Nu är det Singen men förut har jag haft en Duett, en eller ett par Comfort och någon annan som jag glömt beteckningen på.
     Ok, Sing skulle jag vilja testa faktiskt då jag var inne på en sådan när vi skulle köpa vagn till Neo men då den var så himla bred (och vi har en pytte hall) så blev det istället en EL city cross
    Är du nöjd med singen? 
  • cirkuspuman
    Fröken Småland skrev 2011-05-17 19:58:43 följande:
    Husvagnssäsongen är räddad!

*stuper i säng*
    Vad skönt
    zasata skrev 2011-05-17 20:22:34 följande:
    haha... jag gillar V70 bilen Oskyldig

Min första vagn var en Emmaljunga Edge..

Men den fick bara vara kvar i tre veckor då den var lite stor och klumpig.. men endå saknar jag den nu ibland.. Emmaljunga är rätt snygga..

Sen har jag haft en Teutonia S3, 

Som jag nog nästan gillade ännu mer, men den pajjade på flyget och vi fick ingen ny

Sen har jag haft Brio Happy den nya, helt okej, men obekvämt handtag, och har singen, den 'r med okej, men inget wow liksom..

Vår första vagn var oxå en EL edge men med sport chassi
    Tant Pruselius skrev 2011-05-17 21:44:56 följande:
    mkt - jag lärde henne äta vegsusho och jag tror hon gillade det blev bara en snabblunch då syskon skulle hämtas men det är alltid trevligt att träffa puman hon är en raring
    sedan lekte jag och T ute lite efter dagis med grannen som har en flicka som är 1 1/2 - tuva älskar att få känna sig stor. Annars avgudar hon "stora tjejer"
    Min kusin som ska ha bebis nu i mitten på juni kom förbi och hälsade på en ubersnabbis då dem skulle vidare på fotbollsträning (i spöregn) sedan det vanliga - laga middag hålla supertrött T vaken och glad och kånka runt på ledsen L som hade ont i magen....

Vad har du o V haft för er?
    Men nu har jag testat och jag gillart Riktigt gott faktiskt!!
    AnPa skrev 2011-05-17 22:19:56 följande:
    Visst serru. Försöker planera för hur jag kan motivera ett köp! Frågade tidigare om man kan köpa en för att köra V och systers bebbe som kommer i okt. Fick svaret av småland att hon gjort så men vagnen hade aldrig använts, känns ju lite dumt. Älskar ju frogen och snart är jag ju med bee också så en till singelvagn "behöver" jag ju inte. Kanske får baka bebbe...

Ja jag ska kolla upp det, mamma sa att hon skulle kolla nästa gång vi är hemma hos dem (hon har BT-mätare hemma). Eventuellt går jag upp dit imorgon och tar det igen för att lugna ner mig lite. Jag är livrädd för att få havandeskapsförgiftning igen och vill verkligen vara frisk innan nästa bebbe.
    Kanske en knähund kan vara på sin plats bredvid V till det är dax för bebis??
    Det är ju både gulligt och trevligt med en liten voffe

• cirkuspuman
    AnPa skrev 2011-05-17 22:50:57 följande:
    Bra där puman! Sushi går liksom inte att tycka illa om. Mina favvisar är lax (som inte smakar fisk) och avokado, mmm! Märks kanske att jag inte ätit sushi sen i höstas? Får bli sashimi från det nyöppnade stället i centrum ngn dag.

Haha det vore något! P vill ha en liten jack rusell, min pappa har iofs en, kan ju kanske skylla på att jag ska passa den
    Ja men det är ju perfekt
    Jag skulle oxå vilja ha en Jack Russel (och en rottis) men vi har ingen som kan passa dem medan vi jobbar så hund är tyvärr uteslutet tillsv.
    Tant Pruselius skrev 2011-05-17 22:53:27 följande:
    och tänk va praktiskt - någon som äter upp allt spill och liknande...tror du man kan drisera så den äter damm ?
    ellerhur

• cirkuspuman
    AnPa skrev 2011-05-17 23:39:49 följande:
    Cirkus: Har du förresten hört med G ang lackeringen? Det vore ju bara såå snyggt! Nej nu ska jag sussa.
    Sorry, jag såg aldrig att du svarade på om du var intresserad

Han sa "Visst kan jag fixa det bara hon plockar isär chasit först" De kan inte lacka plastdetaljerna så det måste plockas isär först och det är väl i princip omöjligt ?
  • cirkuspuman
    AnPa skrev 2011-05-18 08:55:26 följande:
    Men du hade väl någon kontakt som kunde lacka? Vet du om det går att lacka hos dem fast chassit sitter ihop?
    Om du ska lacka det hos en lackeringsfirma så funkar det inte att ha med plastdetaljer eftersom den smälter när de härdar färgen  
    Då är enda alternativet att spraylackera hemma och det kan ju oxå bli bra även om det inte blir lika hållbart  
  • cirkuspuman
    bohusbebis skrev 2011-05-18 11:06:10 följande:
    om jag åker hemifrån vid 6:30 är vi på Zoo (för det var där va?) kl 12:06, åker igen 15:45 och är hemma ca 21:30...
    tror ni man kan önska sig en helledig dag med SJ-biljett i morsdagspresent?
    Självklart kan man det

Ase: Oj oj..vilken lista du slår mig med sisådär 20 vagnar *s*
    Jag vet inte ens om jag orkar rabbla mina...det finns bilder i galleriet annars  
  • cirkuspuman
    AnPa skrev 2011-05-18 11:19:21 följande:
    Men det finns alltså inte någon lackeringsfirma som lackar utan att härda, alltså som man gör hemma mao. Kanske skulle kika på hur mycket som går åt och hur man kan göra det själv. Lär bli dyrt, misslyckat och sluta med att jag får köpa ett nytt chassi.
    Du får googla  men jag tror inte det men det kan ju vara skillnad på pulveroch våtlack??!
    Får kolla med mannen igen ikväll
  • cirkuspuman
    Asereht skrev 2011-05-31 13:21:35 följande:
    Ni som sytt solgardin till vagnen, vart har ni hittat ringar?
    Såg ringar på Babyland/Babyproffsen förra veckan men glömde kolla priset
  • cirkuspuman
    Kavat skrev 2011-06-30 19:22:30 följande:
    Stänkskärmen som ligger emot hjulet? Den går att överböja så den ändrar form lite grann om det kan vara det...
    Det var min tanke oxå
    Jag hade problem med det när jag monterade de första på min E3:a men till slut fick jag det att funka genom att böja dem som Kavat säger  
  • cirkuspuman
    Lindadjo skrev 2011-07-01 23:30:51 följande:
    Varför är jag varken överraskad eller förvånad??

Det blev en Sitty va?! (spanade på fb ) Nöjd? 
  • cirkuspuman
    Leende skrev 2011-07-03 15:51:32 följande:
    Hej kära FL vänner!

Skriver en snabbis nu för i famnen har jag en liten hungrig älsklingKyss 

Tack så mycket för alla grattisHjärta 

Förlossningen gick ju som sagt jättefort (skriver mer om den senare) men den var en dröm om man jämför med förra...

Han kom med raket fart 2 veckor innan BF och vägde 3320 g och 50 cm lång..  

Hörs senare!

Grattis {#emotions_dlg.flower} vad skönt att det gick bra!
  • cirkuspuman
    bohusbebis skrev 2011-07-03 15:54:01 följande:

www.blocket.se/stockholm/Bugaboo_cameleon_347...

VILL HAAAAAAAAAAAAAAA!!! nävisstja, barnen är ju för stora ja.... men jag får göra en Cirkus, köpa vagn till mig själv

jag har oxå spanat på den men just nu har jag inget överskott att handla för och inget jag är beredd att sälja av heller
  • cirkuspuman

Länken funkade inte för mig heller î?
    Men jag såg ju bilden, så himla fint!!! Vad kostar dem? Märke?

• cirkuspuman
    Fröken Småland skrev 2011-07-07 06:05:10 följande:
    Det är en fyrhjuling med snurrhjul fram som du skall kolla efter. Men det ligger inga till bra pris på Blocket nu, Asereht köpte och sålde sin (välanvänd) för 1000-1200 kronor.

Nu: Leeeeegoland!
    Åh vad härligt med Legoland Ha det så trevligt!{#emotions_dlg.flower}
  • cirkuspuman
    bohusbebis skrev 2011-07-07 13:17:45 följande:

cirkus, jag lade ut PT-suffletten på köp-sälj, säg till om du ville ha den så prioriterar jag dig... tror inte jag sparar bågarna, kommer nog inte mig för att sy nån egen...

Ja ja ja jag vill ha den! Har bara glömt att inboxa adressen gör det nu på momangen! Sorry{#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11