Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

K*B*N, pratar del 11

Kavat skrev 2010-04-11 19:39:09 följande:
    Nu har jag rensat ut vintermössor och handskar. Men så blev jag lite frågande, har alla lagt undan vinteroverallerna nu? Vad använder barnen på dagis då? Har verkligen noll koll, men hon har fleecefodrat regnställ, vanligt galon och ett vind/vattentätt ställ. Men inget "varmt" förutom det fleecefodrade stället och det bör väl vara bättre nu än att ha overallen på dagis??? En dag som denna är det ju inte aktuellt med vinteroverall, men är det bara 5 grader och kallt?
    Vi har tunnfodrade gummiställ och så fleecetröja + fleecebyxor vid behov. På så sätt kan man variera efter behov på dagis. Ofta tycker jag att de behöver varmare på underkroppen eftersom marken är kall medan det är varmt i solen. Iaf om de sitter och leker mkt.

Insåg idag att mina behöver tunnare mössor ala toppluvor typ. Det var inte mkt som passade längre. Mini och mellan har haft samma strl länge och där var allt urvuxet i princip.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Lillgrisens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Asereht
    Kavat skrev 2010-04-11 19:40:10 följande:
    Nice! Sugen, älskar den blåa!
    Mmmm blått är snyggt. *slänger en blick mot garderoben med blå bas och varukorg*
  • Asereht
    Lindadjo skrev 2010-04-11 20:39:11 följande:
    Idag fick jag för mig att jag var gravid. Det spänner i brösten och mitt humör skojar man inte bort. PMS delux. Fram med ett clear blue som jag köpt när jag kom på att jag ville ha en till (skrattar åt mig själv). Men vad tror ni händer? Jo, det funkar inte. Nånting gick fel och testet visade ingenting. Suck... så jag är fortfarande ovetande. Ska vänta till nästa helg nu bara för det, för det jag ju trots allt bara någon dag sedan jag hade ägglossning, haha. Kan ju omöjligt känna av nånting redan, om det nu skulle blivit nånting då.
    Säg till om du vill ha ett gratistest, maken köpte ett tvåpack av någon anledning när vi skulle testa så jag har en oanvänd clearblue i fp liggande i badrumsskåpet. Vet inte om det är något bäst före datum dock, ska nog kolla det.
  • Asereht

Har ni testat knäcke från Vilmas? Om inte, gör det! Det är så himla gott! Funkar som snacks om man inte vill äta det som smårgås. Urgott verkligen. Min mor bjöd på sånt i påskas och jag blev totalt hooked! Köpte flera olika varianter idag på Willys.

www.vilmas.se/

• Asereht
    Lindadjo skrev 2010-04-12 08:33:15 följande:
    Idag är jag hemma för lillkillen hade feber igår, och stora killen säger han har ont i örat, och liiite feber har han oxå så jag ska avakta lite och se hur det blir med örat. Öroninflammation är inte roligt. Eftersom de inte är supersjuka, men ändå för sjuka för att vara på dagis hela dagen, så tänkte jag passa på att gå till växtriket med de och köpa lite växter. De säljer ju ut jättefina påskliljor för 5 kr bara för att påsken är över. Och så behövs det lite jord och annat
    Vi är också hemma. Superförkylningen har nu alla i sitt fasta grepp. Även här har det klagats på öronont (mellan och mini) och det verkar höra till förkylningen (flera med samma symptom).

Det började med klåda i ögonen och lätt snuva. Nu är jag totalt igensvullen i halsen och har kraftigt sprucken whiskeyröst. Det känns som att svälja genom ett sugrör (inbillar jag mig). I natt har jag fått ca tre timmars sömn pga nästäppan och halsen. Halsen ahr gjort skitont, pulserande värkande ont. Omöjligt att somna. Hostar också otrevligt. Barnen snorar och hostar men ingen utom jag verkar ha ont i halsen. Lillgrisen är snorig. Maken är än så länge opåverkad. *orättvist*

Barnen är för förkylda för dagis men pigga medan jag är helt sänkt och bara vill sörpla te under en filt.
  • Asereht
    Lindadjo skrev 2010-04-12 09:16:09 följande:
    Åh, vad jobbigt! Att ha ont i halsen är nog det värsta som finns, det går ju inte att komma ifrån. Och jobbigt att vara sjukare än barnen, lider med dig Asereht. Jag är ju så gott som helt frisk, och vädret är underbart. Och jag sitter här och planerar vad jag behöver till trädgården. Så jag har det bara bra, jag skickar över lite styrke och krya på dig kramar från västkusten!
    Jag nöjer mig med att fundera över vad som ska göras. Mer action än så blir det inte. Vi behöver både ny kratta och lövräfsa, sen bör vi investera i en skottkärra också. Fast det har vi sagt de senaste tre åren och vi har överlevt utan ändå. Tur det finns "lövkorgar" och att vi inte ska så långt med renset.

Igår fick jag för första gången uppleva det tvivelaktiga nöjet att mitt i ett hostanfall samtidigt nysa. Det var... udda!
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-04-12 09:21:31 följande:
    Jupp. Asereht: När jag är förkyld har jag alltid ont i hals och öron, och det är skitirriterande! Prova med Strepsils, det låter inte mycket för världen men det lindrar faktiskt rejält i halsen. Krya på er!
    Strepsils är helt ok, maken får ta en tur till apoteket på hemvägen. Behöver slemlösande hostmedicin också. Tills dess är det ständig tillförsel av varm dryck som gäller.

Jag är lite lomhörd även om jag inte har direkt ont i öronen. Varje gång jag snyter mig får jag lock för öronen. *fnissar åt eländet*
  • Asereht

Zyx var inte ok när man var gravid har jag för mig, undrar om den är ok när man ammar. För det är väl den som verkar antiinflammatoriskt? Kollar fass.

• Asereht

Nehepp enligt bipacksedeln till Zyx ska den ej användas av gravid eller ammande eftersom eftersom erfarenhet från ammande och/eller gravida kvinnor saknas.

Receptfria antinflammatoriska tabletter typ Ipren och Ibutemin ska ju heller inte användas av gravida och endast kortvarigt av ammande så jag är inte helt förvånad.

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11