Inlägg från: Tant Pruselius |Visa alla inlägg
  • Tant Pruselius

K*B*N, pratar del 11

Lokatt skrev 2010-04-08 22:01:24 följande:
    ha det så kul imorgon allihopa som är lyckligt lottade Själv ska jag till öppnaförskolan med en mamma från dagis som har ett barn i min älstas ålder samt min minstas, vi har aldrig umgåtts så, men det ska bli jätteskoj. våra älsta ska börja samma förskoleklass till hösten. (de går inte samma dagis nu, bara våra yngsta). Så håller lite tummar att de ska komma överens.
    Har du 2 olika förskolor? eller är den ena förskoleklass?*lite dimmig i huvudet*
  • Tant Pruselius

Godmorgon!
    Här är det tråkväder, lite regn och välldans grått och lite kallt. :-/
    I dag är det kalas för mammagruppskompis som gäller på kvällen, dessföre - jobb, dammsugning -städning.
    Imorgon fyller T 2år så då är det kalas för släkt och vänner. T vill ha jordgubbar och ballonger, och det viktigaste paket - spelar mindre roll vad som är i tror jag bara det är paket.
    Vi har bjudit bådas släkt och några vänner -det kan bli närmare 50tal om det flästa kommer. Men det kan ju också bli "endast" ett 20tal (dem säkra ) jätte svårt att planera till det ju. Jag tänkte göra ett glasståg, ballerinakakor (köpe) syltkakor och kanelbullar men hur mycket?!

• Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2010-04-09 09:56:33 följande:
    Grattis lilla T! Ingen goodiebag på årets mässa *skitirriterad*.
    dååligt!
  • Tant Pruselius
    Lokatt skrev 2010-04-09 13:52:33 följande:
    Har alla tre på samma förskola, men två olika avdelningar. Älsta ska börja förskoleklass i höst, dvs. 0:an i skolan. Hon kommer inte hamna på samma skola som nästan alla av hennes dagisvänner, därav att det var extra kul att hon får lära känna en som ska börja samma klass. Så i höst har jag två olika avdelningar att lämmna på, samt på skolan som ligger en bra bit ifrån. *ingen bil* Asereht, visst är det surt att de är där och gottar sig?! Lät mysigt ändå med resturang, trots snabbvistit. Man behöver unna sig fast man har smågrisar
    tufft. Du vill ha dem på olika avdelningar? eller kör dem ålders intergrerat?
  • Tant Pruselius
    zasata skrev 2010-04-10 18:49:51 följande:
    Tobbe fick 1,9 för ett årsedan Behöver jag säga att jag vägrar göra det? min kompis gjorde och fick 0.3 tror jag. Jag skulle nog med hamna där.. För är högskoleprovet du pratar om va? Nu är syskonvagnen såld... köpte den för 3900, la ut den för 3800.. och fick 3800kr
    va var det för syskonvagn?
    Fröken Småland skrev 2010-04-10 19:24:19 följande:
    1,9? Jag har just konstaterat att jag har 90 rätt vilket motsvarar 1,5 men det tror jag när jag har papper på det
    wihu! wise ass!

Här har vi haft fullrulle hela långa dagen. 2års kalasande med 35gäster tar på krafterna. Nu har vi en övertrött unge som inte får någon ro alls i sin säng så det blir att krypa ner med henne nu. Go'natt!
  • Tant Pruselius
    passau skrev 2010-04-10 21:39:58 följande:
    2 lugnt snusande barn... (troligen ingen allergi alltså... vilket jag inte trodde men blir nojjig för att jag är ensam) så nu ska jag stänga ner och gosa lite jag med... vart på Loppis idag och shoppat en "bokhylla" låsbart skåp uppe med 3 hyllor, ett "tomrum" och sen ett låsbart skpå nere med 2 hyllor... om ni fattar?! tänk 2 skåp på varandra med ett tomt skåp emellan jaja... kanon blev d 90:- haha tänkte ha d till leksaker men har kommit på att d kommer sluka mer än vårt vitrinskåp så d hamnar nog i allrummet/köket ( vår stuga är 1ROK) så får vi mer plats! sov sött girls!
    nu är jag helt slut som människa och fattar typ nada, bor ni på ett rum och kök?
  • Tant Pruselius
    passau skrev 2010-04-10 22:02:19 följande:
    haha! japp, på 200kvm nej alltså, vi har jätte huset (65kvm *3 vånigar) i stan men 1ROk i stugan... kanske 45kvm eller ngt
    aha... då är jag med
  • Tant Pruselius
    Lindadjo skrev 2010-04-11 09:49:13 följande:
    Igår byggde vi äntligen ihop våran garderob, den jag köpte när jag var i Göteborg, stressad till tusen och försökte umgås med K kavat Det tog sin lilla tid innan vi kom oss för att bygga den, men nu står den där. Och jag iser att jag glömt att köpa hyllplan och trådbackar. Suck... nåja, vi har ju varit utan garderob i någon månad, så vi ska väl klara oss utan hyllplan någon månad till då Igår gjorde jag en talva till vårat vardagsrum av ett tyg jag köpte på IKEA samma dag, tog sin tid det med. Men det blev bra, tycker jag.
    o, spännde du upp på ram? eller klädde en annan tavla
    Bild!
  • Tant Pruselius
    Lindadjo skrev 2010-04-11 09:55:57 följande:
    Klickbar bild. Här är den, våran nya ikea-tyg-tavla Lite manga-stil över den. Kommer göra sig bättre sen när vi får nya tapeter, de vi har nu är ju bara äckliga och fula.
    och om jag läst lite långre ner så hade jag ju sett den ;-D
    FIN!
  • Tant Pruselius

Jag har köpt en nedrans massa dreggellappar och bandanas på pippilotta, men sådan är ju jag. Den minst kreativa around here

Är det rimmligt att man är så trött efter ett 2årskalasande utan desslike att man nästan känner sig bakis, fast det starkaste som dracks var kaffe

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11