• Lokatt

K*B*N, pratar del 11

stort grattis prusse, hoppas lilla fröet håller hårt fast

Jag har inte nog med tid!
  • Lokatt

jag kanske ska få köpa min födelsedagspresent idag, om det finns kvar i affären, en 50tum tv! Är som ett barn på julafton!

var och tränade hund och gick promenad, fick ont i höften igen så ska ta mer tabletter och gå och träna mer hund Alltså, jag har inte tid att vara sjuk!!

• Lokatt

tjohooo tv beställd!

• Lokatt
    Fröken Småland skrev 2010-08-16 22:15:44 följande:
    Nif: han väger exakt femton kg när jag vägde honom imorse. Längden... Tja kanske 95-98 nånting? Måste mäta någon dag. Skulle köpa 104 till honom nu men 98 passar bättre. Vad tänker du på?
    fniss,min minsting väger 16,5 så olika de är små barn Kyss

nu är jag helt slut efter hundträningen, ska sätta mig i soffan och drömma om min nya 50 tum`s som kommer om några dagar
  • Lokatt
    Nifelheim skrev 2010-08-17 20:14:58 följande:
    Den här är mycket snyggare Fast utan liggdel då.

www.blocket.se/sodermanland/Bugaboo_Cameleon_...
    äh, jag vet var det finns en ännu finare brun med många tillbehör
    Fröken Småland skrev 2010-08-17 19:19:11 följande:
    Är det lagom tid? Jag tänkte vänta en månad till men kände att jag ville bli av med det innan skolan drar igång på allvar.
    jag har börjat leta efter det som fattas här hemma isf. så jag tror det är tid, den gråa sommaren gör nog att folk är något tidigare än andra år kanske?
  • Lokatt
    Lindadjo skrev 2010-08-17 18:48:50 följande:
    Alltså, praktiskt att de kan dela kläderna, inte praktiskt att han inte kan ha de smalaste jeansen... Blev lite fel där när jag läste det efteråt
    mina två älsta kan dela på många av kläderna nu, älsta väger väll 20,5 och mellan 19,5 ca samt att älsta är tre-fyra cm längre, fast det mesta av det sitter på benen, så muddbyxor och tröjor kan de ha samma stl. Byxor utan muddar kan de inte ha varandras.
  • Lokatt
    Fröken Småland skrev 2010-08-17 20:39:01 följande:
    Låter ju lovande

Men vad menar du med grå sommar??? Vi har haft ca två regntimmar under min mans fyra veckor semester
    va???! menar du allvar?? alltså, de senaste snart fyra veckorna har det regnat minst varannan dag och då med besked. Varje dag har varit grå och blåsig, med lite tur har det brutit upp i nån enstaka soltimme var fjärde dag eller så Obestämd Visst, vissa dagar har varit varma, men då mörkt grå och kvavt varma med luftfuktighet på över 95%. många dagar har legat kring 14-17 grader ju!
    Innan detta blev regel med varje dag de senaste veckorna hade vi nån vecka med några sånnadagar med kvavt grått med eftermiddagsregn, fast varmare.

Vi åkte ju tom. härifrån till kolmården och då var det 12-14grader, skarp vind och spöregnskurar hela dagen!

En av de finaste dagarna på denna sommaren var när vi var nere i dina trakter och hämtade hunden! Då satt vi mest i en bil, gamla bilen utan AC dessutom Skrikandes
  • Lokatt
    Fröken Småland skrev 2010-08-17 20:45:04 följande:
    Åh, jag önskar att Lindex och H&M och de andra lite billigare klädkedjorna skulle vilja ta in en massa manchesterbrallor i härliga höstiga färger med mudd upptill och nedtill, enligt principen H&Ms "mysbrallejeans".
    har sytt sånna till stora som ju börjar fritids/förskoleklass nu, ska faktiskt sy några fler till alla barnen

Imorgon ska jag till fritids och ha en skola in mamma/dotter-(mest mig troligen) timme. Sen på torsdag börjar skola för mig så då börjar allvaret!
    Sa jag att jag lyckades pussla mina tider så dottern bara är på fritids två dagar *3,5 timme i veckan? Är nöjd över det, det räcker utöver skoltiden!
    Hur får du till det nu när du pluggar fr.s?
  • Lokatt
    Fröken Småland skrev 2010-08-17 21:17:36 följande:

Oj det var fina tider ni fått till! Jag har ingen aning ännu hur mitt schema ser ut med föreläsningar men min förhoppning är ju att Maja skall kunna komma hem med bussen som vanligt efter skolan, dvs inte gå på fritids alls. Får se om jag måste utöka tid på lilleman (15 timmar nu) men Maja är ju inte i vägen även om jag skulle ha en föreläsning/videokonferens så hon kan lugnt vara hemma även vid såna tillfällen. Hoppas också på att min mamma skall kunna hjälpa till att hämta lilleman vissa dagar så man kan vara effektiv när man väl fått upp farten och slipper avbryta för att passa dagistid.

Vad var det som Zasata länkade till? *nyfiken och svär över min söliga uppkoppling*

aha, du har inte fått helt schema än alltså.
    Två dagar kommer jag vara hemma helt, de andra tre är de yngsta på dagis tills maken slutar 15.15. Två av dagarna är dottern på fritids tills han slutar med, den tredje dagen där får hon vara hemma med mig de timmarna, har tänkt som du där att på min distanspluggartid kan hon vara hemma med mig.
    De yngsta blir på dagis 20 timmar i veckan, men det känns ok det med, dagiset är bra.

om zasatas länk...hon ska antagligen få jobb i nån klädbutik med internetansvar osv. och frågade om rimligt lönekrav.
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11