Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht
    fabi skrev 2010-05-09 07:56:46 följande:
    hej, hoppas ni har haft det bra,,, det var länge sen jag var inloggat här,, lillebror är som en vilda bebis,,man kan inte titta bort för det medför sig axtra arbete   just nu städar han huset med mina rena kläder,,, i vagns fronten så har jag just nu min mutsy en scooter och min tvillingvagn kvar,,, och jag city jeten som har trasig sittdel,,har inte kommit iväg och hköpt en ny,,fundrar på att tradera sittklädsen och chassit separat.. Sen har två dockvagnar flytta hem till oss, en retro emmaljunga och en retro lära gå,,, super söta,,men nu undrar min sambo hur länge jag ska ha hela vardagrummet full med vagnar ... vi håller ju på att fixa ungarnas rumm där uppe och det är fullt med leksaker och grjer ,kläder över hela huset...
    Long time no see! Välkommen tillbaka och försvinn inte igen!

Här har vi just nu "bara" tre vagnar i hallen och ett chassi under trappen. Två vagnar i omlopp alltså. Brio Happy Classic och Bugaboo Frog. Funkar super, bra kombo för mig/oss.

Mitt hem ser ut som om något har expolderat! Förstår inte hur små barn kan dra ned så förfärligt. Men är man två lata vuxna på det som hellre gör annat än städar så får det följder. Så veckan som kommer blir det tokstädning för svärmor och svärfar annonserade att de tänkte komma hit på torsdag! Lite stressat eftersom vi ska bort idag och det är svårt att få något gjort med bebis som vill ha sällskap.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Lillgrisens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Asereht
    sarahl skrev 2010-05-10 10:41:03 följande:
    vagn med svängbara framhjul, dock ingen bugga. Hyfsat pris, gärna vändbar sittdel. vad skall man ha då. tycker om babytravels vagn men den är ju bara fråmåt i sittdelen...
    Måste det vara två hjul fram eller funkar det med trehjuling?
  • Asereht

Ni som syr mycket, har ni något bra tips på hur man ska tänka när man ska sy ihop ett elastiskt tyg och ett ickeelastiskt? Det blir ju liksom inte så snyggt om det elastiska drar sig.

• Asereht
    sarahl skrev 2010-05-10 11:04:17 följande:
    spelar ingen roll om det är ett eller två hjul fram. har tittat på en fun men tvekar pga hjulen i snö och sand. fanns en fin vagn och bra pris. dock en babytravel i konga! men där har man ju inte vägarna förbi!
    Teutonia S3 hade jag nog kikat på. Vändbar med roterbart hjul fram. Lär ha mkt bättre framkomlighet än fun som jag förstått är rätt kass när det kommer till lite terräng.
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-05-10 14:23:38 följande:
    Jag tror inte det är någon större fara, se till bara att inte det elastiska spänns när du syr. Gissningsvis skall det elastiska ligga över det stumma så att matningen sker på det stumma men det är bara en spontan tanke.
    Det funkade bra.
  • Asereht

Nu har jag äntligen sprättat bort och sytt om bakstycket på lapptäcket. Nu är det istället för en stel och omysig sak en mjuk och gosig filt.

http://www.familjeliv.se/hem/asereht/gallery/phpu2yd1l.jpg

• Asereht
    Lokatt skrev 2010-05-10 20:46:21 följande:
    fast då kanske det blir för mycket och jag blir gul igen? Smart med ketchupen, jag kanske får ta senap då!   haha, men allvarligt så har jag tårar, ska upp och lämmna på dagis imorgon, sen skola hela förmiddagen, sen ledig nån timme innan jag ska jobba. aldrig att jag hinner handla och färga då, dessutom ska jag göra klart smycke då. Så jag ska alltså gå ut med grått hår imorgon HELA dagen ! Som om det inte räckte med att jag hade gult hår på kvartsamtalet förrut. Keps på blir det. *gråta*
    Usch, sånt är inte kul! Jag försökte bli blondin en gång vilket resulterade i brandgult, det såg fruktansvärt ut verkligen. *ryser vid minnet* Den dagen skolkade jag och dagen efter var det inte blont längre kan jag säga. Sedan dess har jag aldrig vågat bleka mitt hår igen.

Hoppas du får ordning på det hela och att det går att dölja,
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11