• Kavat

K*B*N, pratar del 11

Vända/tilta vagnen på sidan skulle det stå.

• Kavat
    Nemia noj skrev 2010-07-09 08:40:56 följande:
    Detta är orsaken till mitt FL avbrott Ganska ok ursäkt va, hehe. Hon är 100 % sjövild men så go . Ska bestämma hennes fullständiga namn nu, Hon heter ju Madicken men det ska dit ett namn före, så vi har att välja på Smiss Madicken eller Rosarve Madicken, va tycker ni?

Får vi komma och hälsa på skönheten? Är på ön men vet dock inte om vi hinner annatän på lördag i så fall. Underbar häst!
  • Kavat

Ekorren, mm jag blev lika paff som dig. Han kom ju viftande på svansen och jag böjde mig ner "på knä" och sträckte fram handen så han kunde få hälsa. Snacka om att jag blev förvånad när han högg! Men var glad att det var jag och ingen annan som inte har någon hundvana. Nu blev det ju "bara" ett ytligt sår på knogen eftersom jag medvetet alltid håller undan fingrarna när jag hälsar på djur. Filten är underbar i alla fall. Nemia, vi hann inte idag tyvärr.

• Kavat

Dagen har tillbringats i en sval bil med av. 35 grader tidigare idag. Jag har inte så ont av värmen alls, vilket är väldigt skönt. Men det underlättar helt klart om man kan bada. Kram Asereht, jobbigt när du har så ont av det.

• Kavat
    Asereht skrev 2010-07-12 11:57:35 följande:
    Första veckan i augusti (v 31?) som det ser ut nu, det verkade som en annan kompis skulle vara där två sista nu i juli. Vore jättekul att ses.

Jag dricker ständigt, har tom blivit väldigt bra på att dricka kontinuerligt när vi är ute. Detta har blivit värre med åren. För 10-15 år sen var jag en sån som stekte mig och såg ut som en pepparkaka. Numer försöker jag hålla mig undan solen så mkt som möjligt iaf hemmavid för det blir så intensivt. Men det är ju hälsosammare ur hudsynpunkt.

Idag är det lite mulet, varmt men inte intensiv sol. Jätteskönt.
    Ohhh, ja, vad kul! Du kommer väl förbi och hälsar på mig på BB i Varberg då? Drömmer

Jag vill absolut träffas och på något sätt borde väl man få ihop det?! Varberg är ju bara 30 min från Falkenberg, men beror ju lite på bebis osv. Vågar nog inte åka så långt från Varberg/Kungsbacka med barnen (barnvakt) alls när det är så nära, om nu inte bebis har kommit då.

Jag var hos bm idag, allt såg bra ut. Lugn och sov idag (130), mot förra gången (så hon tillslut skrev 155, var uppe i runt 180 om jag minns rätt) Sf 37 i 36+6, så så stoooor är jag inte. Jag tycker magen är mindre än med tidigare, men det är nog en synvilla kanske eller att jag bär den på annat sätt.

Idag tror jag det blir en kille! Jag som trott på tjej hela tiden. Bm trodde den var normalstor, ungefär lika stor som lilleman, 3,7kg när h*n är klar. Återstår att se. Så då fick jag för mig att det blir en kille. Och att hjärtljuden återigen var på 130. Hade ofta runt där med sonen och något högre med dottern, men det varierade ju givetvis.

Fullt liv är det i alla fall så fort jag vilar. När jag rör mig är h*n så lugn så lugn. Så det blir nog ett sjalbarn igen. Hjärta

Och tusen tack för paketet Asereht, låg här nu när vi kom hem! Hjärta
  • Kavat
    Asereht skrev 2010-07-12 17:49:50 följande:
    Du menar, tack för strykningen.

Jag har noll koll på avstånden där nere hos er, hur långt är det från Falkenberg till Kungsbacka då? Vi kanske kan komma och hälsa på dig så att du slipper röra dig. . Och är du på BB får vi lösa det då. *s*

Snacka om att mitt humör steg många grader efter detta besked. Jag har varit rätt deppig ett tag pga ekonomiska skäl. Men nu verkar det ju bli lite semester ändå. Jag är lite less på att vara hemmavid hela tiden.

Vi har inte fått slutbesked än om det blir sista veckan i juli eller första i augusti.
    Det tar nog ca en timme härifrån till Falkenberg. Tror vi har ca 40 min till Varberg härifrån och 50 enligt Eniro till Falkenberg, men sen beror det ju alltid på hur långt man har från start/slut till motorväg. Motorväg i 110/120 går ju lite fortare än 50/30.

Skoj att ni får låna stuga! Klart det alltid är roligare om man kan få hitta på något på semestern. Trökigt att vara hemma hela. Återkommer om vår Gotlands-resa senare.
  • Kavat
    Asereht skrev 2010-07-12 13:59:50 följande:
    Jag vann tre stycken spel på T i helgen. Spelen kostade 80 kr styck och frakten på vardera var 30:-. Nu har jag mailat säljaren tre ggr på ett och ett halvt dygn om samfrakt och fraktpris på det men får inget svar. Säljaren vill ha pengar på kontot inom 3 dgr annars negativt. Normalt sett så budar jag inte på sådana auktioner då 3 dgr är snålt tilltaget speciellt då det är helg inblandat men nu var det spel som vi spanat efter ett tag.

Så hur göra nu, betala in 90 kr  i frakt för tre dvd´s eller vänta på eventuellt svar eller negativt ifall säljaren ignoerar. Alternativt maila säljaren och tala om att jag betalar in summa + porto enligt portotabell enligt vikt för 3 dvd´s med fodral. Vad skulle ni göra? 90 spänn i porto är ett rejält överpris när porot för tre dvd knappast går över 48 kr.

Jag hatar när säljare har en massa regler för köpare men sen inte kan ge lite service som att svara på frågor, samfrakta osv.
    Får du inget svar, hade jag själv räknat ut vad det kostar med samfrakt och satt in det SAMT mailat att hoppas det är ok, annars får du återkomma så får jag betala in resterande.

(Men jag tycker att alla borde samfrakta, billigare och smidigare för alla parter.)
  • Kavat

Vad tvätt jag har! Tur att jag kan hänga ute och att vi tål pollen.
    Det är verkligen berg när man inte tvättat på nästan två veckor. Maken var ju lite gring över mängderna med kläder vi skulle ha med oss, men det var på håret att vi klarade oss, både jag och barnen. Nu var det ju strålande sol, så jeans användes ju inte, men det var ändå mestadels sommarkläder som var nerpackat. Maken däremot hade inte tillräckligt! *Skadeglatt skratt*

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11