• Kavat

K*B*N, pratar del 11

Var köper man inredningssaker, skrivbordssaker och sådant till ett barn?
    Har varit och köpt "skrivbord" till lillfia idag, men hon måste ju få lite fina pennburkar, skrivbordsunderlägg och annat kul!

Byrån vi skulle ha var inne enligt lagersaldo, men de hittade dem inte.. Inte lika kul, så vi får åka tillbaks en annan dag. Tur det är nära. Men oj, vad folk det var idag. Och en massa barnfamiljer. Regn= fullt Ikea!

• Kavat
    Fröken Småland skrev 2010-07-13 21:45:02 följande:
    Shit, jag blev antagen till den sökta utbildningen!!! *panik* Helst vill jag fortsätta precis som nu i tio år till utan jobb och plugg men det går ju inte. Nu måste jag börja undersöka om det faktiskt är möjligt att få tillräckligt snabb internetuppkoppling till djungeln där jag bor... Obestämd
    Grattis! {#emotions_dlg.flower}

Föresten hur gick det med jobbet du sökte, blev inget eller?
  • Kavat

Gotland var helt underbart! Fint väder, strålande sol varmt och skönt och till och med varmt i vattnet! Solig

Vi bodde 2 dagar i Ekorrens lägenhet {#emotions_dlg.flower}, vilket tyvärr inte var så svalt i den hettan som var. Svårt att öppna och vädra också eftersom vi inte ville att katten skulle rymma heller. Sen bodde vi en vecka i en stuga. Kompisarna bodde i en friggebod på tomten. Helt perfekt. De har en 4 åring och en 1 åring, så de lekte och hade jätte kul tillsammans. Sen var vi lite själva på "äventyr" så vi var inte med dem precis hela tiden. Fick en fantastisk guide på Roma. Solig Vipera så klart!

Sen köpte vi två dagars pass på Kneippbyn och vattenlandet. Så ena gången blev det Pippi, sångstund, "teater" och "åkattraktionerna" och andra dagen vattenlandet.

Jag lyckades göra två praktvurpor dagarna i rad, först på Roma och sen i trappan till Villa Villerkulla, av alla ställen. Men magen klarade sig. Lite skrapsår och en väldigt ond handled samt då fogarna och lite blåmärken. Balansen är skitkass, så det krävs inte så mycket för att jag ska trilla.

Resan dit och hem gick riktigt bra, men så hade vi ju DVD i bilen i stort sett hela vägen. Oskyldig Fantastiskt smart uppfinning så man slipper underhålla sina barn på resan.

• Kavat
    Angel Gbg skrev 2010-07-13 22:00:32 följande:
    Bokia har massor, Gallerix och Lagerhaus kan ha lite men kanske inte s´å mycket barn
    Åh, vad bra. Bokia ska jag kolla då! Tack!
  • Kavat

Ledvärk ja.. Jag är helt bra! Solig Helt utan allt vad gluten och dolt vete heter i några månader efter glutendiagnosen, så blev jag snabbt bättre. Nu har jag INGEN ledvärk alls. Och jag som var så kass att jag var sängliggande var fjärde vecka ungefär för förra hösten. Det satt ju sig på höft, rygg mest hos mig. Faktum är att jag nu i vecka 37 och med stor mage inte ens har ont i ryggen! Helt fantastiskt. Fogarna gör ont, men det är en helt annan smärta.  Nu har jag ju även tränat och ätit omega3, b-vitaminer och zink, eftersom jag tappade håret.
    Tillskott av magnesium har jag hört i efterhand ska göra ledvärk bättre.
    Jag märkte skillnad när jag fick mens. Men även av värme/kyla som ni andra. Sen så fort jag fick i mig minsta lilla lilla spår av vete av något slag så blir jag sämre och ledvärken kommer tillbaks.

Jag är så glad att jag fick diagnos och mår bra Solig för ärligt talat, jag trodde det var reumatiskt och att jag inte skulle gå idag... Visade inget på höftröngen, inte så konstigt, men när de inte hittar något befarar man lätt det värsta.

• Kavat
    Angel Gbg skrev 2010-07-14 10:28:45 följande:
    Kavat Du äter väl lactobaciller nu och har sempersdroppar hemma att börja med dag 1 till liten! Senaste forskningen tyder på att det kan hjälpa mot att utveckla allergi
    Skriver upp sempers magdroppar, påminn mig gärna!
  • Kavat
    Angel Gbg skrev 2010-07-14 10:49:14 följande:
    Jo men DU ska äta nu också så knapra på alt ät magdroppar du med, samma dos för alla!
    Jag har ätit Verum youghurt med "lactobakterier" i, får hoppas att det räcker för mig/bebisen.
    Ja, jag fick hyra tens "gratis" på sjukgymnastiken, så jag har en hemma. Men tack!
  • Kavat
    Asereht skrev 2010-07-14 17:17:11 följande:
    Har just stött på mitt andra rikspucko på Tradera. 50:- i frakt för två dvd! Två auktioner med vardera 25:- i frakt. Samfrakt ok endast om man tagit kontakt innan vilket jag missade!

Den andra som aldrig svarade på mina mail om samfrakt har jag inte hört av än. Pengarna bör ha varit inne igår med hela ett dygn till godo för min del. Fortsättning följer.

Hon som mailade tre ggr inom ett dygn efter att auktionen gick ut och undrade när/om jag skulle betala har iaf lämnat positivt omdöme om trevlig kontakt. *wierd*
    Och jag fick en nykomling som jag fick påminna om traderas vinnarmail. Ok, hon var ny. Sedan maila igen om att jag ändå inte fått in pengar efter några dagar, fick svar att hennes dosa strulat, men har fortfarande inte fått pengar. Mailder igen efter en vecka utan att hon hört av sig, men inte hört något mer.. Blir så trött. Ska man buda och köpa får man väl fasen se till att betala. Rör sig bara om typ 30:- men hur mycket jobb ska man behöva ha för att få in dem? Har inte lust att få ett neg omdöme om jag sätter neg. men hon lär ju skita i vad hon får eftersom hon är ny...
  • Kavat
    zasata skrev 2010-07-14 17:19:38 följande:
    Jag orkar inte leva mer..
    Det är för varmt jag blir trött mår illa och får huvudvärk
    orkar inte äta, inte dricka ordentligt.
    Och nu vill jag sova...
    Hjärta Försök att åka och bada.
  • Kavat

Funderar på om bebisen är på väg ut? Jätte tryck neråt/bakåt idag. Dock inga värkar, så det är ingen risk. Men oj, vad det trycker! Känner igen känslan men minns inte att det var så här tidigt? Eller?
    Har inte packat väska (eller skrivit packlista), skrivit förlossningsbrev, tvättat bebiskläder eller något annat. Så någon bebis vill vi inte ha riktigt än.

Har varit runt halva stan efter böcker som önskades av kusinens mamma. Det är bara det att de böckerna inte går att få tag i, åtminstonde inte i en bokhandel, leksaksaffär, Maxi mm som jag har kollat. De har andra böcker i samma serie, men inte de som önskas.... Så trist när man lägger ner tid och energi och så är det dödsdömt från början.

Vi fick i alla fall tag på skrivbordsunderlägg, lite pennor, pennvässarna och annat skoj till dotterns nya skrivbord.

Asereht, sallad går ju att variera i det oändliga. Vi äter gärna inne på dagen, men vårt hus håller sig relativt svalt, så länge man inte öppnar, så då går det att äta varm mat också.
    Grillad kyckling är rätt enkelt och gott även kall och någon sorts potatissallad.

På kvällarna blir det ofta grillat och klyftpotatis, bakad potatis osv.

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11