Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

K*B*N, pratar del 11

Jag vill också ha fina överdrag, men då måste jag ju skaffa en bee och det är inte akutellt för vår del.

♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Lillgrisens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Asereht
    Nifelheim skrev 2010-05-12 09:56:32 följande:
    Varför finns ALLT jag hittar på blocket i sthlm? jag VÅGAR inte köra bil där ju. Skulle slarva bort mig på nolltid
    Förstår dig, jag kommer aldrig att vilja köra i "stan". Vad är det du kikar på nu? *nyfiken*
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-05-12 10:12:30 följande:
    Nif: Alltid vagn Jag är faktiskt mätt på vagnar för tillfället. Faktiskt Men det har jag sagt förr
    Jag tittat ALLTID på vagnar men just nu känner jag inget behov av att köpa, byta. Jag koncentrera mig på tillbehör istället. Jag vill ha en röd fleecesuffla och kanske ett orange topset. *funderar*
  • Asereht
    Kavat skrev 2010-05-12 13:33:16 följande:
    Du får sy till sittdelen sen.
    Skulle vara det då, men jag håller mig nog till dynor. Jag och trikå lirar inte om ma säger så.
  • Asereht
    Kavat skrev 2010-05-12 13:39:42 följande:
    Alltså HJÄLP!!!! Jag behöver smakråd och jag har total beslutångest och matchningshysteri-glömska. Jag kan inte komma på hur jag vill ha det. Jag har Denim suflett, denim sittdelsbas och denim varukorg = snyggt med röda åkpåsen. Jag har även brun varukorg och brun suflett, liggdelslock, samt brun åkpåse. Jag har en total komplett vagn i sand, men gillar inte sand. Har även gult fleece topset, som jag inte heller gillar så mycket. Tänkte köpa röd liggdel till denimen, men då måste jag ju ha nytt liggdelslock också! Tänker inte köra röd liggdel, denim varukorg och suflett och brunt liggdeleslock! Totalkrock i mitt huvud! Vill helst hålla mig till två färger eller matchande. Är det bättre att köpa denim liggdel och köra rött lock? Eller hur ska jag göra?? Jag är nog för lat att byta liggdelen (alltså ha två), däremot sittdelsbasen kommer jag nog byta ibland. Grubblat sedan i går och kan inte bestluta mig, behöver hjälp! Nu ruscha vidare till dagis, återkommer strax!
    Smaksak. Jag skulle nog tycka det var fint med röd liggdel och denimsuffla och denimlock. Tror jag, har inte sett kombon så jag kan inte svära. Sand med samma borde ju också funka.  Annars är sand liggdel med brun suffla och lock jättefint. Så tänkte jag köra sen, men med sittdelsbas.

Denimliggdel med rött lock känns inte lika snyggt i mina öron men som sagt, man måste ju se för att uttala sig. Men denim ligg skulle nog vara snyggare med brun eller all denim sas.
  • Asereht
    Pruseluskan skrev 2010-05-12 13:49:34 följande:
    Jag tycker Denimliggdel med rött lock låter kalas fint Och röd suffla!!!Mer rött åt folket! Tycker också att rött och brunt är fint tillsammans...
    Ja rött och brunt är jättefint.
  • Asereht
    Lokatt skrev 2010-05-12 14:13:13 följande:
    Men du kan sy ryggöverdrag till buggan i bomull, inga problem!
    Absolut, om jag får ändan ur någon gång i framtiden så.
  • Asereht

Hde jag haft pengar som låg och skräpade så hade jag skaffat helröd liggvagn. Jättefint tycker jag.

• Asereht
    Kavat skrev 2010-05-12 14:52:12 följande:
    Varit hos bm idag. Allt såg tiptop ut förutom att jag knappt kan gå. Denna veckan har foglossningen varit värre än någonsin. Lilleman skötte sig iaf ok efter mutning med ritblock, kritor och sen kex. Får väl se hur länge jag klarar mig, bm sa att det var bara att ringa när jag inte orkar mer. Men sjukskrivning är ingen höjdare  heller, men vad ska man göra när man inte klarar av att ta sig själv. Hålla ordning på en 3-åring hela dagarna som är trotsig till tusen och inte vill göra något som jag vill är inte det lättaste. Tyvärr så är det dotterns dagis som "skapar" en del problem. Vi måste komma iväg hemifrån, ta på oss kläder, borsta tänder osv och han gör som sagt inget man vill just nu. Jag blir stressad om vi är sena och så blir det bara värre. Sen är det en pina att ta sig ur och i bilen.. Blä, vill ju kunna ta hand om mina barn och maken behöver ju vara på jobbet, så det känns just nu bara pissigt. Dessutom vet jag att valda delar av släkten ännu mer kommer att tycka att jag är en idiot. *gråter*
    Foglossning är ju inget man väljer, eller andra krämpor/komplikationer under grav heller. Att tycka någon är idot för att kroppen inte fungerar som den ska är ju bara ett bivis på att den personen är en idiot själv. *arg*

Tyvärr blir det ju oftast värre mot slutet men sen blir det bättre. Man får trösta sig med et.

Extra jobbigt med trots och dagisproblem. Inte kul alls, men trotset bruakr ju gå upp och ned periodvis så förhoppningsvis lugnar det ned sig lite. Tyvärr eskalerar det ju om man själv inte är på topp har jag märkt. Stora *kramen* här ifrån även om det inte hjälper så mkt.
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11