Inlägg från: Nifelheim |Visa alla inlägg
  • Nifelheim

K*B*N, pratar del 11

Elric är 104 cm och väger 15,1. Någon 4årskontroll har vi ju inte varit på än, det är ett halvår kvar.
    Tråkigt är att han gått ner under sommaren. I våras/början av sommaren vägde han 15,9 på samma våg
    Nåja, han ser väldigt välmående och absolut inte mager ut så han får väl väga som han vill

Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Nifelheim

Åh va fin han är Lokatt.

Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Nifelheim
    Pruseluskan skrev 2010-09-15 19:13:00 följande:
    Idag mina vänner, IDAG F I R A R VI!!!!!!! För idag koma BREVET på posten (Brevet med stort B)
    Hallelulja! Och tack för allt stöd, pepp och love talk!!!!

(Vart tusan håller Frk S hus, hon måste ju vara här och fira med oss!!!)

Skål
    ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH Så glad jag är för er skull. Skål{#emotions_dlg.flower}HjärtaSoligBaby  GRATTIS!!!

*springer genast och öppnar champagne-flaskan*
  • Nifelheim

Jag ska ALDRIG mer äta havregrynsgröt. Gråter Hade totalt glömt hur min mage reagerade sist, och i natt hade jag god lust att hoppa framför tåget för att slippa smärtorna. Någon som vill byta mage med mig?

• Nifelheim
    Pruseluskan skrev 2010-09-16 09:31:19 följande:
    Du kan be mig om vad som helst, idag kan jag inte säga nej till nått!

*skickar en vetekudde*
    Hihi va gullig du är. Just DIN mage skulle jag gärna byta till mig
  • Nifelheim
    Lokatt skrev 2010-09-16 09:50:55 följande:
    tål du inte det eller vad?

hur går det med elrics fisk-allergi? har/hade han skaldjur med? Min dotter har ju fått de som du kanske såg... vet ingen annan än din kille som har det annars tror jag.
    Jag vet inte. Min mage är helt knäpp och just havregrynsgröt går uppenbarligen INTE att äta

Elrics fiskallergi har växt bort helt tror jag. Han äter lax med god aptit och reagerar inte alls. Gädda har han också ätit, men i övrigt äter vi ingen vit fisk hemma så jag är ju inte helt hundra på att det är borta. Skaldjur har han tålt hela tiden, men gillar det inte.

Jag tycker egentligen att det är lite märkligt att han var så hyperkänslig förut och nu kan äta fisk utan problem. Förut reagerade han ju bara man stekte fisk i hans närhet.
  • Nifelheim
    Kavat skrev 2010-09-16 11:20:00 följande:
    Men du, tål Elric havre nu?
    *Tycker synd om din mage*
    Nej det gör han verkligen inte. Därför passade jag på när han somnat så jag kunde städa undan efter mig ordentligt, men aldrig att jag äter det igen

Tror ju att det är något mer han inte tål, men jag har ingen aning om vad det är. På nya förskolan är kockarna extremduktiga med allergier, så jag är nästan 100%igt säker på att det inte slarvas med havre. Har försökt med matbok (där jag skriver upp vad han ätit och eventuella reaktioner), men hittar inga riktiga samband med något alls.
  • Nifelheim
    Kavat skrev 2010-09-16 11:31:05 följande:
    Lurigt.. Min erfarenhet av matdagbok är att det brukar gå rätt lätt att hitta saker som man äter då och då. Skrev ju under många månader med lilleman och har skrivit kommentarer som "nu tror jag att han reagerade på tomat igen, men varför blev det inte så stor reaktion av köttfärssåsen igår" osv... Det var vete - pastan han reagerade på, men i och med att jag åt lite hela tiden så märkte jag ju bara av när jag ätit jätte mycket vete - pasta två gånger på en dag t.ex plus smörgås mm, då blev han sämre än normaldålig. Så är det något han får i sig så gott som dagligen är det svårt...

Vad får han för symtpom?
    Mina blir ju mycket sämre i eksem och så av citrus, sorbater (kaliumsorbat, konserveringsmedel) och det är ju också lurigt att hitta om han äter på dagis och de inte har ekologiskt. Visst var du väl inne på något sådant tidigare.
    Han är ju näst intill konstant lös i magen, vissa dagar är det dock mycket värre. Han kräks otroligt lätt, det har han alltid gjort, men ibland tycker jag att det sammanfaller med att magen blir dålig och att han får massor eksem.

I samband med att han blir sämre i magen får han JÄTTEfula och röda eksem (dock inte alltid, och ibland kommer eksemen utan påverkan på magen), ibland svullnar han upp i huden också.

Eksemen blir synligt värre när han äter saker med mycket färgämnen (smågodis till exempel) eller konserveringsmedel, men jag tror inte att magen påverkas av det.
  • Nifelheim
    Kavat skrev 2010-09-16 13:12:02 följande:
    De kollade gluten på honom eller?

Annars så skulle jag ju misstänka vete eller mjölk,  (sen är det soja/baljväxter som också är rätt vanlig allergi.) Det är väl det som man ofta får i sig dagligen? Eller soja. Men har han eksem och kass mage hade jag försökt få göra patchtest/lapptest och se om det visar något. Har du kvar infon till stället som gör det?
    Jag vet inte om de kollade gluten på honom. Brukar man göra det när man gör vanligt allergitest? Jag kommer inte ihåg alls vad de testade för.

Vi ska få göra pricktester nu efter sommaren igen, men det känns ju helt meningslöst eftersom jag inte ens har någon misstanke mot något specifikt. Mjölk tror jag inte på honom, han blir inte sämre av att dricka mjölk, och det blev ingen direkt förbättring förut när jag testade att ta bort allt mjölkprotein utan tvärtom (vilket å andra sidan kan bero på att jag ersatte vissa produkter med havremjölk o liknande).

Jag tror att jag har kvar informationen... någonstans, men jag är långt ifrån säker tyvärr.
  • Nifelheim

Jag tycker att UJ är SNYGG, men tror verkligen inte att jag skulle gilla den att köra. Typ Som Rollerbug, den är skitsnygg, men jag var inte så förtjust i användarvänligheten på den. Dumma Mountain Terrain.

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11