Inlägg från: Ekorrfamiljen |Visa alla inlägg
  • Ekorrfamiljen

K*B*N, pratar del 11

Asereht skrev 2010-09-09 19:49:05 följande:
    Vart köpte du frimärken/lämnade in? Det är fri prissättning på frimärken så det kan ju vara så att stället ifråga tar ut mer än 6 kr per frimärke. Bensinmackar gör tex ofta det så av principskäl handlar jag aldrig frimärken på sådana ställen. Utom i kiosken intill gör det självmacken här ute för de har 6 kronors.
    Jag lämnade in på "mitt vanliga ställe" - en ICAbutik. Jag mumlade väl något om att det blev dyrare än jag trodde, för jag är inte så kaxig som Fröken Småland. I efterhand ångrar jag lite att jag inte ifrågasatte det hårdare. Så går det när man är blyg och försynt.. Skäms 
    passau skrev 2010-09-09 20:50:34 följande:
    go natt,,, hoppas brevlådan e snällare i morgon...
    hrm, postade alla paketen på samma gång ju!! å dom andra har kommit fram!
    Märkligt att det kom hit så fort då, för det brukar ibland ta en dag eller så extra både till och från ön, till min stora irritation. Natti natti!
    Gud hjälper den som hjälper sig själv.. Inte f*n blev jag med barn för det!
  • Ekorrfamiljen

Meeh.. Har ni sett Nestlés reklambanner, där man får två burkar NaturNes gratis mot att man skriver vad barnet tyckte om den? Jag tycker som Fröken Småland att gratis är gott, men det finns gränser. Kollade utbudet i barnmatshyllan och höll på att krevera över det trista och menlösa innehållet i burkarna. Inte blev man hungrig när man såg dem inte. Dessutom innehöll nästan allihop antingen pasta (mindre bra för Vemunds mage) eller potatis = kräkande Vemund. Nu har han iofs inte fått potatis på ett tag, men varför chansa?

• Ekorrfamiljen

Vilken tur att det inte var något i rätt storlek/färg på den länken Fröken Småland la upp! *fattig igen*

Här tvättas för fullt, fattar inte hur det kan bli så mycket tvätt, men å andra sidan byter Vendel ALLA kläder varje dag och på Vemund får man oftast byta varje dag med (alltså lägga i tvätten. Om det bara är "använt" utan fläckar lägger jag det på skötbordet för "återanvändning".) Idag var jag snäll och tvättade allt i Tins tvättkorg också.. Stackarn hade ju iiiinga rena tröjor. Drömmer Nähä, varför tvättade han inte själv igår då? *tonåringar*

• Ekorrfamiljen
    Pruseluskan skrev 2010-09-10 10:33:42 följande:
    Jag mår betydligt bättre idag, rentutav som vanligt......
    nu är det bara vänte-ångesten kvar.................................
    *gillar*
  • Ekorrfamiljen
    Passau: Jättefina mössor till Aserehts jättefina sorkar!!!

Nu har vi varit på BUP igen och kollat bltr och puls på Vendel, den var helt okej. Fick även prata med en trevlig psykolog som ska ge oss lite stöd och tips i vardagen. Hon pratade även om KBT så det ska bli spännande att se hur hon lägger upp schemat. Sköterskan tryckte omigen på att det inte finns några som helst tvivel hos dem om att Vendel faktiskt har ADHD och kanske något mer inom autismspektrat då. Skönt att höra, speciellt som dagispersonalen igår klagade hos Vipera att vi tagit Vendel till BUP, fått diagnos och medicin, de tyckte inte alls att det behövs.. Nää, vi veeet. Skrikandes Sluta tjata!
  • Ekorrfamiljen
    passau skrev 2010-09-10 18:15:54 följande:
    Gjort 2 pajer kantarell å ost/skinka snart e d fredagsmys Köpte ny overall till M idag andas å 10000 vattenpelare e d bra? Någon som e sugen på en ny overall (kax protex) stl 80 roooosa dessvärre för d e väl bara killar här?! den va förliten M har 86 nu... Jobbigt när man e smart 1 år i förväg
    Määäh, vill ju ha en sån, gärna rooosa, men nu har jag redan köpt *hostar och räknar diskret* ehmm, 7 (?) overaller till Vemund.. Skäms Visserligen är "bara" 3 vinteroveraller och så 2 skaloveraller och 2 fleeceoveraller.. men ändå, köpstopp på Vemundoveraller BIG TIME!

Sarah: Lycka till med vikten. Själv vill jag ju slå ett slag för LCHF, men funkar det med CK för dig så go for it!

Fröken Småland: Grattis till billiga fynd, både jeans och vagn. Vemund har *hostar igen* kanske 20 par byxor i den storlek han använder nu. *förstår inte aaalls var de kommer ifrån* Oskyldig

Angel: Sköt om dig nu! Kramar..
  • Ekorrfamiljen

Asereht: Såklart..

Fröken Småland: Jag älskar också de där muddjeansen, men de vi har är köpta på Cubus.. Vendel behöver mjukisbyxor till min stora förtret, för jag älskar snygga jeans!! Själv ska jag köpa muddjeans till mig själv också (eller ja, såna baggy med knyt nertill ni vet) när jag gått ner 10 kg till.

Lokatt: Ooohh, vilka snygga! Är en sucker för worker jeans också! Fast jag hade nog velat ha helsvarta.

• Ekorrfamiljen
    Asereht skrev 2010-09-11 15:33:11 följande:
    Okeeeej, så jag får helt enkelt be att näste som åker dit säger till.
    Jag tror att vi har ett liggande hemma i lgh, men lovar inget bestämt. Kan kolla nästa gång jag är där.
  • Ekorrfamiljen

Nemia: Den dubbelvagnen vill jag ha!! *sneglar försiktigt så inte maken tjuvlyssnar* Håller på och fräschar upp och fixar till Brio Exclusiven.

Jag röstar helst åt röda hållet, även om vi kanske skulle gynnas av blå politk. Dock känns det som att alliansen inte får "alla med sig" utan många blir utslagna på vägen (handikappade, låginkomsttagare, långtidssjuka osv.) Alltså röstar jag solidariskt, inte efter vad som gynnar mig för stunden.

Helst skulle jag vilja ha vårdbidrag (eller vad det heter när man är hemma med sitt barn) men då måste det vara så vi kan leva på det. 7000:- efter skatt låter lagom Drömmer (jämfört med vad en förskoleplats kostar) så lovar någon mig det så ska jag lägga en röst där tror jag.

• Ekorrfamiljen
    Nemia noj skrev 2010-09-12 13:19:47 följande:
    Jag har en Mörk marin blå classic som sitter på ett city cross chassi, vill igentligen inte sälja den men mannen min anser att de räcker med de vagnar jag redan nu tänkt spara av dom nyare. Men vadå, jag har ju BARA emmaljunga city crossen i zinober red, emmaljunga city jeten i jungel lime, o en classic i offroad färgen. Så varför skulle jag inte kunna ha den kvar oxå
    hehe
    Det är ju iiingenting! Och om det blir bebis måste du ju ha lite att växla mellan.
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11