Inlägg från: Lindadjo |Visa alla inlägg
  • Lindadjo

K*B*N, pratar del 11

Asereht skrev 2010-10-27 15:21:21 följande:
    Vad sjutton hittar man på som är lite uppklätt men ändå ammningsvänligt?
    Väldigt uringad klänning, så du kan ta fram "maten" övervägen istället
    2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo
    Kavat skrev 2010-10-28 17:46:14 följande:
    Tror du inte det är därför det inte tar sig. Att du går på sparlåga, för då är det väl inte så gynsamt att bli gravid, har jag hört...?
    Ja, men jag har bara hållt på med den här dieten i 5 veckor. jag hade väl kunnat bli gravid någon av de  6 månader jag hade innan dieten började? *suckar uppgivet*.
    Nåja, det är bara några veckor diet kvar, sen ska jag trappa upp och börja äta lite fast mat igen. Eller lite fast mat äter jag faktiskt nu med, ett och annat ägg slinker ner, och ibland lite tonfisk eller en liten köttbit, skinka eller sånt. Försöker hålla det till proteiner iallafall för att inte förstöra allt för mycket.

Blir lite förvirrad nu, jag vill ju gå ner ca 3 kg till, men Adam tycker att jag ska sluta nu. Han vill inte att jag ska bli för smal Drömmer. Som att jag skulle vara  för smal nu! Hehe, han är för go. Jag tror att det stör honom lite att jag numera väger mindre än honom

Det låter som att du inte haft det så lätt idag Kavat ;-( och ingen mat får du i dig, inte konstigt dina byxor blir för stora! Du måste ju äta människa, du som ammar oxå. Jag förstår inte hur du orkar, fast det är väl klart, du har väl inte direkt något val där.
    Jag och Adam var på utvecklingsamtal för Daniel igår på skolan. Det var ju en mindre trevlig upplevelse, visst vet vi hur han är, och han är ju precis likadan i skolan Hans fröken vill att vi ska utreda honom lite, för att kunna hjälpa honom. Nästa år börjar riktiga skolan, och det går inte att åla runt på golvet och göra en massa ljud precis hela tiden, när de ska sitta i en skolbänk. Han har svårt att följa med, svårt att göra det som fröknarna säger, är väldigt uppmärksamhetskrävande, och kan stå och hånle mot de som säger åt honom, och inte alls göra som de säger. Ja, han är ju så här hemma med, så vi har gått med på att de ska kolla upp honom, och se om de och vi kan hjälpa honom på något sätt.
    Även fast man vet om det här, så är det lite tufft att höra någon utomstående prata om det. Men det är skönt att ventilera lite med andra, jag har terroriserat hälften av alla anställda på systembolaget med det här oxå
    2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo
    passau skrev 2010-10-30 07:50:30 följande:
    Någon som vill ha en solblekt E3 suflett utan pinnen i ? Eller ett suflett-mönster i tyg till en gecko? Bortskänkes mot porto eller ngt annat roligt i byte
    Jag har en hel röd huvudsittdel kvar till E3. Glömde skicka med den när jag sålde vagnen. Fick ju en ny som åkte med vagnen, men lagat den gamla. Humm... undra om det går att sälja en lagad sittdel? Det är bara sömmen som släppt och som jag sytt dit igen. 
    2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo
    passau skrev 2010-10-30 09:35:20 följande:
    Vill du ha sufletten?
    Nja... egentligen inte Jag har ju inte vagnen längre ens.
    2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo

Jaha, vad gör man när man är hemma sjuk från jobbet då? Lillkillen har spytt i natt och i morse, men nu verkar han redan må mycket bättre. Jag däremot känner mig lite illamående, har ätit lite mat både igår och idag. Är så sugen på att äta och kan faktiskt inte stå emot det suget just nu med hormonella pms-grejer och sånt. Kanske är det därför jag mår illa? Eller så håller jag på utveckla magsjuka som lilleman ;-( Blä!
    Orkar inte göra nånting nyttigt hemma direkt heller... bakade engelska scones igår, luktade gott! Och har faktiskt köpt jäst innan för jag tänkte baka matbröd i helg, men jag vet inte...
    Jag gjorde ett så gott matbröd innan, med dinkelmjöl, pumpafrön, russin och torkade aprikoser. Det var riktigt gott.

2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo
    Kavat skrev 2010-10-30 10:17:11 följande:
    Eller så håller jag tummarna att du mår illa av en helt annan anledning. Hjärta

Krya på er!
    Jaaaaa... det hoppas ju så klart jag med! Tänkte inte ens på det 
    2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo

Det blev brödbak iallafall Och jaaaa, jag har ätit en skiva!!!! Tröstar mig liiite med att det kanske är lite nyttigare för att det är dinkel. Suck, vad är det för feeeel på mig?!
    2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo
    bak på ryggslutet
    Det här har jag roat mig med.... gjort en ny tatuering runt en gamal tråkig tatuering...

Ny tatuering runt en gaaaammal tatuering.
    Älskar blommorna, bakgrunden var jag lite skeptisk till först, men den börjar blekna nu, så nu känns det lite bättre.
    2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo
    zasata skrev 2010-10-30 21:41:32 följande:
    hoppas du slipper kräksjukan.. blä!

brödet såg gott ut
    Jag slapp (än iallafall) kräksjukan, lillkillen spydde 4 gånger på natten och morgonen, men sen blev han helt bra. Så det var inte så farligt den här gången. Till och med du hade klarat det Inga spyor att torka upp heller, alla hamnade direkt i toan (duktig kille)

Och brödet var gudomligt gott! Mmmmmmmm
    2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo
    Asereht skrev 2010-11-01 08:46:17 följande:
    Fick diagnosen mycket elakartad halsfluss igår efter provtagning och undersökningar. Så nu sitter jag här med en dunderkur kåvepenin.

Hela min hals var tydligen sårig vilket förklarar varför jag höll på att börja grina när jag tog en körsbärstomat i lördags. *rys*

Jag fick fortsätta ta Alvedon mot smärtan sa läkaren. Synd bara att Alvedon inte hjälper ett skit. Ipren dövar åtminstone men Alvedon mot smärta är totalt meningslöst. Hjälper mot febern dock men den är ju hanterbar. Jag har så djävulskt ont just nu, hoppas det där kåvepeninet verkar snabbt för jag håller på att bli knäpp!
    Usch så hemskt! hoppas att kåvepeninet verkar supersnabbt. Och krya på dig nu {#emotions_dlg.flower}
    2010 ska bli ett bra år!
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11