Inlägg från: Ekorrfamiljen |Visa alla inlägg
  • Ekorrfamiljen

K*B*N, pratar del 11

Nemia noj skrev 2010-09-12 19:01:43 följande:
    Hehe men jag har ju mina favvoretro vagnar oxå, dels min gondol som har haft sin trogna plats i vårt sovrum i 6 år, sen Mothercare vagnen som kom hem nu, samt panoraman. Måste ju hinna köra 70 tals emmaljunga kombin oxå den gröna. Hmmm hur sjutton ska jag lösa detta nu då.. beslutsångest
    En ny vagn varje dag i veckan? Då har du ju anledning att köpa fler åkpåsar och bäddset till vagnarna också! *nickar* Drömmer Nån dag får du kanske köra två, om du har 8 vagnar.
    Gud hjälper den som hjälper sig själv.. Inte f*n blev jag med barn för det!
  • Ekorrfamiljen
    Fröken Småland skrev 2010-09-13 10:24:05 följande:
    Jag har köpt härifrån och varit nöjd

www.emmis.se/
    Jag har köpt från både henne och Glag.. Tycker de är lika trevliga, men undrar om inte Emmis är billigare? Iaf om man köper på T. Har bara känslan, har inte jämfört och räknat.. *lat*

Hehe, vill också se Kavat gå ner i spagat! Supersnygg sjal Kavat!!

Lokatt: Klart du fixar det!!! Dina tips om vår vovve hjälpte förresten en hel del!! Han är fortfarande skällig och vaktig, men nu går det lättare och lättare att få honom att gå och lägga sig när någon är vid dörren. Halkbanan var bland det roligaste med hela körkortsgrejen.
  • Ekorrfamiljen

När jag kollar nu så verkar Linda Glag vara billigare, men som sagt, båda är supertrevliga och snabba!

• Ekorrfamiljen
    Kavat skrev 2010-09-13 12:36:39 följande:
    Hjärta
    Kan du inte komma på något som du vill ha och när denna dag är över så gör du det/köper det så du har något trevligt att se fram emot. Planera en resa, ta ett bubbelbad, fika med en kär vän eller tja, vad som helst som kan få tankarna att skingras lite.
    Inga bubbelbad när man är preggo enligt FLs lagar!!

Hoppas din lillprutt börjar sova bättre snart Kavat. Vendel höll ju på och snuttade nätterna igenom tills han var 1,5 år och Vemund håller på nu.. Funderar på om han är hungrig eller om han bara "måste" ha tutte. Han gnäller och gnyr och bökar tills han får tutte och då äter han iofs ordentligt, men sen sover han sött ett par timmar till.
  • Ekorrfamiljen
    passau skrev 2010-09-13 20:44:40 följande:
    Ibland hade d vart skönt att va ihop med en tjej... Liten M skrek hysteriskt fö r hon ville inte sova. Maken stog nere å pratade med grannen men sket även i S som inte kan öppna grinden... När han kom upp frågade jag om han inte hörde?! Jo, men du ropade ju inte på mig! -idiot!!!
    Men ååååhhh! *sparka på* Fatta trögt eller?

Har också ljuva drömmar om att bo med en tjej ibland (min bästis då) för ibland känns det väääldigt ensamt att bo med 4 killar.
  • Ekorrfamiljen

Haha, jag la fram tre olika kompletta outfits som Vendel (och Vipera) får välja mellan imorgon när han ska fotograferas på dagis. Jag vill INTE att han kommer i en urtvättad Spidermantröja med sunkiga brallor!! {#emotions_dlg.djavulsk} 

Min käre make anser nu att jag har ett osunt kontrollbehov.. Whatever gave him that idea? Oskyldig

Gonatt allihop, jag ska nog också nana kudden nu så jag orkar gå upp med Vemund vid halv sju.. *gäsp* Imorgon är det BVC vid 11.30 och klippning 12.15.. varför händer allt samma dag?

• Ekorrfamiljen
    passau skrev 2010-09-13 21:58:50 följande:
    sant med sitt riktigheten...

*letar vidare*
    Jag ääälskar min 3-sitsiga Eketorp, men jag gav "bara" 800:- så det gör inget om den skulle bli nedsutten.. vilket den ännu inte blivit.
  • Ekorrfamiljen
    passau: .. och jag vill ha ett jobb! Fast inte ett där de mobbas. Fy så fisigt av dem. Jag kanske ska gå dit i ditt ställe ändå och säga dem några sanningens ord?

Nä, sängen var det ju! Siv gutt allihopen!
  • Ekorrfamiljen
    Kavat skrev 2010-09-13 22:16:54 följande:
    Ojsan!
    www.tradera.com/auction/viewitempage.aspx?aid...
    Söt! Jag sålde ju den jag köpte till Vemund, men som aldrig kom till användning.. Men den var för liten för din skruttfis iaf.

På tal om skruttfisar, nu har jag ringt barnmedicin och bett om utredning för att se om Vemund har gluten. Han fick smaka lite tacobröd häromdagen och blev genast gnällbebisen igen. Sedan bajsade han en superäcklig blöja full och dagen efter var han fortfarande lös och kladdig i magen.. *iuuukkk* Vi äter ju inget gluten alls här hemma men Tin och Vendel brukar få tacobröd och nu tänkte jag vara "snäll" mot Vemund, men nej då..

Jag vill ha en utredning innan han börjar dagis och jag antar att man måste ge honom gluten en tid innan ett ev. prov så att det inte blir missvisande.

Jag får inte sova för Vemund alls nuförtiden verkar det som. Undrar om han är hungrig? Han väckte mig vid 23, 2, 3, 4, 5.30 och 7.. Då fick han följa med pappa och brorsorna upp och äta, medan jag hade ammat alla nattpassen. Jag fick iaf sova ett par timmar till sen.
  • Ekorrfamiljen
    Asereht skrev 2010-09-14 09:35:41 följande:
    Såg ditt meddelande aldeles för sent dvs nyss. *s* Tack ändå för att du tänkte på mit.
    Hittade ett oanvänt neongult regnskydd från Ge-Kås hemma i lgh igår.. Oskyldig Shit vad jag köper för mycket av allt.

Kul med strl. 56 på en 21-månaders. Ungefär som när Vendel promt skulle ha Vemunds tröja i strl. 80. Den gick på, men tight var det. Vipera är faktiskt duktig på att matcha och fixa med ungarnas kläder, men till fotograferingen får jag väl erkänna mitt kontrollbehov då.. Drömmer

Btw, allt som inte ligger i Stockholm ligger väl utanför Stockholm?
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11