Inlägg från: Tant Pruselius |Visa alla inlägg
  • Tant Pruselius

K*B*N, pratar del 11

Asereht skrev 2010-05-18 14:20:56 följande:
    Nej då, så länge du inte tänker tippa vagnen grymt bakåt med icke fastspänt barn så är det ingen risk! Jag tyckte det var jättebra att man kunde ta bort bakstycket, särskilt på sommaren. Dels har man total överblick och dels blir det genomluftat. Men så var jag ju van vid P&T också.
    men bakstycket kommer inte med utan är som tillbehör?
    Asereht skrev 2010-05-18 14:21:38 följande:
    Röd!
    just min tanke
  • Tant Pruselius
    Asereht skrev 2010-05-18 14:40:32 följande:
    Här är med bakstycke på, man kan sätta det tightare också. Man behöver alltså inte ha det hängande. i283.photobucket.com/albums/kk302/piera78/Eas...
    ååå röööd {#lang_emotions_heart}
    Angel Gbg skrev 2010-05-18 14:42:32 följande:
    Ehhh jag hade inget bakstycke till min EW... måste ha varit äldre modell. När jag köpte min PT dvs snart 1år sedan då kom det en nyare EW men den innan som hade säkert handtag med löpkedja i hade det inte, dock sydde jag ett mycket enkelt men det är en annan sak.EW är en underbar vagn och jag saknar den ibland även om jag är helt tillfreds med min PT så var det liksom bättre och snyggare och mer unik än dessa PT som faaaaaaaaaaaaaaaaan alla har. Och få mig inte ens att börja snacka om skillnaderna UJ och EW för UJ är juh enligt mig barnvagnsformen av ogräs (förbereder mig på att bli halshuggen)
    jag älskade vår uj, men den var bra bred om baken. Därför är jag sugen på en swift.

Jag var mindre nöjd med Teutonia Funen (testade 2 ut i fall att) men jag tyckte den va skakig och kundvagnsaktig, och värdelös varukorg. Va inte alls så förtjust i Racern heller....
  • Tant Pruselius
    Asereht skrev 2010-05-18 15:05:57 följande:
    Japp, behovsbyte. *s* Jag kan alltid köpa en ny EW sen när det är dags att åka framåt och det lär ju inte hända en på ett år eller så. Däremot hade jag behov av en stadig terrängående vagn som var vändbar. Så det blev som det var, men en 08:a mot en 09:a uttagen i dec med oanvänd sittdel är ju faktiskt ett hyfsat byte prismässigt sett.
    absolut, hade du alla 3 klädslar kvar eller har dem andra 2 redan flyttat. För du bytte när din va brun va?

Jag såg en rööd uj igår och då hög det i saknatarmen lite...
  • Tant Pruselius
    Asereht skrev 2010-05-18 15:09:44 följande:
    Så här såg min ut när den var sommarskrudad. Jag hade inget bakstycke på där heller eftersom backstycket till den suffletten var enfärgad olivgrönt och det var inte snyggt tyckte jag.
    riktigt sommar fräsigt! Men jag tycker att den är så hög i hatten, vilket är kalas för längre barn absolut. Är inte detta nått för Nif ?
  • Tant Pruselius
    Asereht skrev 2010-05-18 15:12:17 följande:
    Jag bytte den turkosa mot en svart liggdel och så sålde jag den olivgröna. Sen bytte jag bort EW:n med bruna klädseln. Det är najs att göra bytesaffärer, det känns mer som vinst  än vinst och förlust i plånboken.
    helt sant. Du nu har jag googlat på EW. Och då sprang jag på quatron har du testat den?
  • Tant Pruselius
    Asereht skrev 2010-05-18 15:16:08 följande:
    Nope, den kom 09, samtidigt som det nya utseendet. Har itne lyckats se någon live heller eftersom närmaste åf var Barnbutiken i Heron (men de har lagt ned va?). Här försöker de iofs hänga med så under mina år här har de spanat in mina vagnar (uj duon och P&T) och senare har de dykt upp i butiken. Rätt välsorterat för att vara utanför sthlm men inte tillräckligt. Saknar bugaboo och lite annat. Det kunde de gott ta in istället för Cresent tycker jag.
    Ja cresent ja... är det någon här som kört med den/dem?
    Mammagruppskompis cresent fall i hop stup i ett med hjul och sitts och faan o hans moster... men det kan ju vara dem som fick ett måndagsex...
  • Tant Pruselius
    Lindadjo skrev 2010-05-18 21:51:28 följande:
    Kikar in lite snabbt, vi har en sjuk dator så det blir inte att sitta speciellt länge... men ni har ju inte saknat mig ändå så..... snyft...Här är allt precis som vanligt, jobb, jobb, jobb... och massa jobb hemma oxå. River tapert och har oss, men kommer nog aldrig få det klart. Hade hoppas på att var någolunda klar till juli iallafall när alla sommargäster kommer till oss, men jag är skeptisk nu, vi jobbar ju hela tiden. En dag ledig i veckan hinner man inte renovera speciellt mycket på sånt är livet.
    Halloj!!! Hur går det på baknings fronten?

Asereht skrev 2010-05-18 17:46:42 följande:
    Alla mina grabbar på en och samma bild (inte helt lätt). Tänk om man kunde få syrran att ställa upp också. Ska försöka tvinga henne när hon är hemma sen.
    ljuvliga gossar!
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11