• Kavat

K*B*N, pratar del 11

Angel Gbg skrev 2010-07-19 16:20:23 följande:
    Jo ja jag har en liten påse här till dig... frågan är bara om du kniper tills vi kommer hem (kommer 31/7) och om vi då har möjlighet att ses....
    Tänk den som visste det! Väger det mycket?

Har en hel del förvärkar, men det är helt klart skillnad på mig nu och med sonen.. Då låg jag vaken hela nätterna och klockade förvärkar och trodde det skulle dra igång. Nu orkar jag inte och försöker somna om, ifall jag vaknar av dem. Orkar inte vara vaken i onödan, behöver ju sova. Så denna graviditet har jag insett att jag måste sova så mycket jag bara kan för att orka. Ingen idé att hetsa upp sig varje natt i flera veckor, helt i onödan. Men sist var jag ju rädd att jag skulle föda hemma, alla sa ju att det skulle gå så fort. Och det gjorde det ju tillsist, förutom att jag stressade upp mig så att värkarna avtog nästan helt under ett par timmar, under bilfärden till BB och lite till. Tydligen vanligt har jag hört sen.
  • Kavat

Nu har jag vagnproblem. Vilken är bästa vagnen/kombo till bebis och 3 åring som ibland behöver kunna sova i vagn. Sällan, men det händer.
    Ska jag köpa en till ram så jag kan ha både sitt och liggdel i bilen? Kommer väl ha bebis en del i sjal misstänker jag så de gångerna sonen behöver åka vagn får bebis åka sjal.
    Det andra alternativet är att köpa en Bee+, då kan jag ju faktiskt lägga ner bebis också om det behövs...?
    Detta gäller alltså när vi är på vift, på stan osv.
    Hemma kommer jag nog köra retrovagnen tror jag...

Nya bugga-ståbrädan måste jag köpa i alla fall.

• Kavat
    passau skrev 2010-07-19 17:42:14 följande:
    PT
    Nej, den har jag redan provat. Kommer sällan att behöva två platser, men vill kunna ha så lilleman kan sova klart OM han somnar i bilen. Det händer, om än inte så ofta.
  • Kavat
    passau skrev 2010-07-19 18:00:00 följande:
    Men viben
    Nej, aldrig i livet! Tycker de är tungstyrda om man jämför med annat.
  • Kavat

Hade alltså inte planerat att överge buggan. Undrade bara vad som är smidigaste sättet att lösa det (extra ram i bilen eller bee+?. Har inte lust att köpa helt ny vagn, om det nu inte blir en bee+..

• Kavat

Polarn har sänkt till 70% på vissa saker!
    Kolla inte bara rean om det är något ni är ute efter för det var saker som inte låg under den kategorin fast det var rea på.

Superbilliga pyjamasar bl.a!!!

• Kavat
    zasata skrev 2010-07-21 17:37:17 följande:
    Jag ahr tänkt köpadenna:

www.blocket.se/vi/28532315.htm

men var ligger Vallda??
    Lite sent kanske, men ute vid havet norr om Onsala typ. Kör man 158:an/Säröleden så åker man igenom "Valdatrekant", och sen ligger Valda västerut.
  • Kavat

Var håller alla hus? Här skrivs ju ingenting nästan...
    Själv försökte jag mig på att få bort lite rosa färg på bebiskläderna. Brun och remol funkar tydligen mindre bra... Får se hur det blir. Bättre än innan tror jag, men svårt att veta hur mycket man ska ta för jag vill ju ha kvar färgerna på det som är vitt med mönster.

Annars. Ja, vi var och badade i en sjö här i närheten igår och idag var vi vid havet en sväng.
    Härligt när det är varmt och gott och man kan bada. Har fått tillbaks "nya" bilen från Toyota. Håll nu tummarna att den är ok nu. Det blev ett dyrt kalas...
    Vet inte om jag skrev det men en varningslampa började lysa samma dag som maken köpt bilen, han hade kört ung 2 mil innan han köpte den och sen kom han väl ca 2 mil till och så började den lysa. Så nu har de bytt en sond och katalysatorn samt kopplat ur airbagen på passagerarplatsen. Trusta pengar, men hoppas att det inte dyker upp något mer nu för det har vi absolut inte råd med.

• Kavat
    sarahl skrev 2010-07-21 21:46:11 följande:
    kavat! betalade inte firman där ni köpte bilden hela kalaset? Våran bil som vi köpte i början på april skall in nu och repareras för ca 10000:- och det står bilfirman för, de gillade inte att vi nämnde allmänna reklamationnämnden
    Vi köpte ju tillsist privat. Visste ju att det fanns en viss risk, men Toyota är ju kända för att ha rätt bra bilar och trodde faktisk i vår blåögdhet att den skulle hålla längre än 2 mil. Alltså maken var sååå noggrann när han kontrollerade allt och körde ju runt en del innan osv. Vårt gick på 12000 för rep... Sura pengar..
  • Kavat

Ojoj! Huset är i kaos. Har äntligen sytt "draperier" till dotterns loftsäng och satt upp. Så nu är nog hennes rum "klart" för denna gång. Blev toppen med skrivbordet. Lite småpyssel kvar som tavlor mm.

I sonens rum är ny byrå på plats och en till hylla ska flyttas in, delar från fd gästrummet. Så nu står grejer i hallen, hela gästrummet och ja, överallt. Så nu får inte bebis komma för nu är det rörigt värre!

Tvättstugan är också upp och ner och så kom kläderna från Småvi igår och från Polarn idag, snacka om snabb leverans. De hade dock missat ett par byxor till bebis! Men det står att de är leverade...
    Får se hur det löser sig. Nu finns de inte kvar i webshopen på rea heller. Så ser du dessa i stl 50, 56, fröken småland,  kan du ju hojta!

www.polarnopyret.se/Shop/Product/ProductDetails.aspx&productidentifier=60056539&colorid=2504990&sectionid=clothes&subsectionid=rea
    Fanns i blått också innan, men nu är det inte rea på de bruna... Så färg spelar ingen roll, bara det är rea.

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11