Inlägg från: Ekorrfamiljen |Visa alla inlägg
  • Ekorrfamiljen

K*B*N, pratar del 11

sarahl skrev 2010-09-14 15:12:23 följande:
    Alltså jag pallar inte, började cambridge igår och idag mår jag uselt o huvudet värker. Dessutom sov jag urkass inatt.

på vågen gör det nytta men frågan är om det är värt att må så här pissigt, funderar på om jag skall köra påsar på dagarna och äta middag med familjen.

usch o blä för min dåliga karaktär....
    Jobbigt Dricker du tillräckligt med vatten då? Det är största boven, när jag kör pulver, vilket jag aldrig kommer att göra igen efter att ha upptäckt LCHF!!
    Gud hjälper den som hjälper sig själv.. Inte f*n blev jag med barn för det!
  • Ekorrfamiljen
    Sarah: Kolla Kostdoktorn och kolhydrater i fokus eller joina vår tråd här! Massor av bra länkar i trådstarten. Man får äta sig riktigt mätt varje dag, med goda köttbitar med mycket sås och fräscha grönsaker. Till frukost gör jag linfröbullar med massor av Bregott och ost eller LCHF-pannkakor med grädde. *älskar* Hittills har jag gått ner 12,5 kg och nu när jag småfuskar ibland har jag ändå gått ner 0,5 kg/vecka.

Det kanske inte passar alla med LCHF, men jag tror att det är en nyttigare diet än att leva på pulver och kroppen tackar för att slippa hungern och blodsockerberg-och-dal-banan!
  • Ekorrfamiljen
    sarahl skrev 2010-09-14 16:13:39 följande:
    Ekorren WOW 12,5 kg på hur länge? Låter inte helt dumt med pannkakor o grädde!
    Sen jag började 21 juni. Det underbara är ju att få äta sig mätt på god mat varje dag.

Det enda jag är försiktig med är kolhydrater så jag undviker bröd, pasta, potatis och ris, men det är faktiskt inget jag saknar. Istället för bröd gör jag linfröbullarna (som smakar bröd) och pannkakorna utan mjöl smakar faktiskt pannkakor. De är glutenfria och Vemund älskar dem!

Mitt sockerberoende har försvunnit och jag mår bättre i lederna när jag varken äter sötsaker eller stärkelserik-/glutenhaltig mat. Jag tror minsann att min laktosintolerans blivit bättre också. Tänderna har jag inte ont i heller, vilket jag alltid hade förut när jag gick och smååt godis varje dag.
  • Ekorrfamiljen
    Asereht skrev 2010-09-14 16:42:39 följande:
    Någon som ska förbi ett?
    Eller så kollar du inboxen..
  • Ekorrfamiljen
    Angel Gbg skrev 2010-09-14 21:23:32 följande:
    Idag mättes C och hon var 107cm och vägde 20kg (kluns) med jeans och tröja... Min lilla snart 4 åring... det skrämmande är att jag var 109cm när jag var 3år och 3mån så hon är "kort" i jämnförelse
    Oj! Vendel var bara 104 cm och vägde 17 kg på 4-årskontrollen. Nu ska vi ha full koll på hans vikt iom att han medicinerar och det kan påverka aptiten.. Han hade gått ner ett par hekto senast vi kollade, men jag hoppas att det vänder snart.

Vemund var på bvc idag ju, han har gått upp hela 10 g på en månad. *inte imponerad* Nu är han snart nere på normalkurva på både längd och vikt från att ha legat 3 kurvor över. Han kanske tränar inför beach 2011?
  • Ekorrfamiljen

Länk till buggatråden? *nyfiken*

• Ekorrfamiljen

Donkey? Ehmm, jag hade nog väntat mig något mer sofistikerat.. Ett litet bi, en kameleont och en groda.. Hmm, jo kanske åsna funkar ändå.

• Ekorrfamiljen
    Asereht skrev 2010-09-15 10:25:59 följande:
    Och så upptäckte jag öla...jag ska nog gå och lägga mig i soffläge en stund. Drömmer
    Tungan ute
    Trinis skrev 2010-09-15 10:37:33 följande:

Hej!

Får man hänga på, jag älskar att tjata om allt och inget!
    Hittade tråden när jag sökte på deckare och såg att det fanns några tips här.

Tar gärna imot tips om bra böcker, särskillt deckare.
    Gillade Camilla Läckberg jättemycket tidigare, men har blivit så blödig efter att jag fick barn så nu orkar jag inte läsa henne längre, det är så mycket barn som far illa i hennes böcker, men jag tycker de var så bra

Välkommen! Vi pratar väldigt mycket om barnvagnar, men deckare går bra det med.

Mina nya favoriter (som inte är deckare egentligen) är Marianne Cedervalls Svinhugg och Svartvinten samt Catharina Ingelman Sundbergs Brännmärkt, Förföljd och Befriad. Mysig läsning! Men, i både Svartvintern och Befriad går det illa för småbarn vilket fick mig att gråta en skvätt.
  • Ekorrfamiljen

Vilken söt vovvsing Lokatt!!

Trinis: Ja, du är lite ovanlig med bara två vagnar. Vi andra galningar byter som andra byter ehh, kanske inte underkläder, men bil? Men du är lika välkommen för det!

• Ekorrfamiljen
    Lindadjo skrev 2010-09-15 13:26:29 följande:
    Säger samma. Inte många jag känner som haft 20 bilar på 6 år
    Fast jag känner många som haft mer än 20 par trosor på 6 år! Tungan ute Nåt mittemellan då?
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11