Ekorrfamiljen skrev 2010-05-24 22:07:03 följande:
Hjälp vad ni skriver.. Fröken Småland: Okej, hade annars letat upp lämpligt kuvert här, men jag kan lägga allt i lägenheten istället då. I lördags var vi nere på hamnen och åt glass. Då såg vi att PrimörPremiären höll hus i gamla silon där så vi gick dit. Massor av gott närproducerat att provsmaka och så var Alexandra Pascalidou där och gjorde reklam för sin kokbok: Min stora feta grekiska kokbok. Eftersom grekiskt är typ det enda vi aldrig lagar hemma (sanning med STOR modifikation) var Vipera bara tvungen att köpa den. Som tack fick vi världens gulligaste signering i boken av Alexandra. Hon var ju supermysig! Boken är jättekul att läsa och flera av recepten får till och med mig att bli sugen på att laga mat. Idag var det utvecklingssamtal på Tins skola. Han är verkligen 15 år.. *suck* Men jag är glad att han gillar matte och försöker med det andra iaf. Han måste ju skärpa sig om han ska komma in på det gymnasieprogram han vill söka om ett år! Oj, nu vaknade Vendel. Återkommer kanske.. Kramar!
*kram*
Härligt med grekiskt! En av favoriterna här hemma.
Jag fick en hel kokbok med Halloumi

av min svärfar i julas - l

halloumi