Inlägg från: Nifelheim |Visa alla inlägg
  • Nifelheim

K*B*N, pratar del 11

Kavat skrev 2010-10-09 10:19:24 följande:
    Hm, det vet inte jag..??!? Men.... frågade maken nu, då har han slängt den! Demon Den har legat i garaget i några år... Faen också då sket det sig ändå. Men den hade nog inte funkat ändå.
    Åh va tråkigt, men då tröstar jag mig med att den förmodligen inte hade passat ändå.
    Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Nifelheim
    Tant Pruselius skrev 2010-10-09 16:42:29 följande:
    Ase- jag vill haaaaa ett bumperskydd till min bugga som jag inte har eller så köper jag helt enkelt Z's Nif- jag ska gå imorgon, svårt att få ihop allt denna helg... Ska du dit? Idag har jag fyndat 2 skaljackor för 50kr. Frk S vilken stl har Maja?
    Ja, i morgon Alltid på söndagen.
    Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Nifelheim
    Tant Pruselius skrev 2010-10-09 16:48:38 följande:
    Då måste vi ju träffas, ska med dit imorgon. Efter tuvas mini röris som hon har på söndag mornarna. Vilken tid siktar du på? Nu fick jag handsvett och lite hjärtklappning
    Vi tänkte försöka vara där lite innan de öppnar. Åker med några kompisar, men jag träffas gärna Har du mitt nummer?
    Tant Pruselius skrev 2010-10-09 16:51:23 följande:
    Frk S- det finns torr shampo på Ullared för 25kr som är bra, fast vad jag har förstått så är det bäst på ljust hår?! Det på gekås är frn proffs (rosa flaska och kostar 50pix på hm)
    Vad heter det och hur hittar man det? *vill ha* Ska ju snart dit (Ullared alltså, inte till HM)
  • Nifelheim
    Fröken Småland skrev 2010-10-09 17:09:04 följande:
    Torrschampo sprayar man på feta områden i håret, oftast runt öronen. Det funkar ungefär som puder eller nåt och torkar upp det feta. Jag brukar borsta ut det överflödiga och sätt upp i en tofs. Då kan man i alla fall åka till ICA om det kniper

Skall absolut kolla på Ge-Kås nästa gång jag kommer dit. Det som jag tipsade om fick bäst i test i två olika tidningar och jag har gillat det men provar gärna något annat, i synnerhet om det är billigt

När skall du dit Nif? Våga inte annat än att avsätta minst en kvart för mig *ser hotfull ut*
    Det låter ju skitsmidigt om man har bråttom.

Haha jag ska dit den 22a har jag för mig, åker med min superstressade Ullaredshatande far, men en kvart kan jag säkerligen avsätta
  • Nifelheim
    Fröken Småland skrev 2010-10-09 17:36:01 följande:
    Nähädu, det får du boka om. Jag har VFU hela dagen och sen skall jag bowla med symötestjejerna.
    Haha, min pappa bokar man INTE om i första taget när man en gång har övertalat honom att köra. Boka om din praktik ist
  • Nifelheim
    Tant Pruselius skrev 2010-10-09 18:13:09 följande:
    Det är rosa flaska och heter proffs med vittext jag har 6flaskor här på betällning av kusinen som kommer hit nästa helg... tillsammans med 6hårfärger

Jag inboxar dig mitt nr, vi är nog inte där förrän runt tolv, hur länge är det öppet imorgon vet du?  
    Till 17.00
  • Nifelheim
    Fröken Småland skrev 2010-10-09 18:26:00 följande:
    *bokar om VFU, i värsta fall får jag gå om kursen nästa höst*

Hihi.
  • Nifelheim
    Thulo skrev 2010-10-09 21:01:26 följande:
    Vi vägde G i veckan då han var 2,5 månad och han vägde nu 5660g och hade blivit 63 cm lång 3 cm på 2 veckor inte undra på att alla tycker han blivit lång.
    Sen prata vi med prästen i veckan ska döpa honom den 20:e nästa månad. Nån som har nåt bra förslag på psalmer/sånger? Hade bla "Du vet väl om att du är värdefull" på storebrors dop och den vill vi ha igen, men sen tänkte jag fråga dottern som är 16 år och sjunger i kör om hon och storasystern kanske kan tänka sig att sjunga nåt och det är det jag inte riktigt vet vad  
    Jag tycker att "Vargsång" från Ronja rövardotter är superfin om man inte vill ha något jättekyrkligt.
  • Nifelheim
    Fröken Småland skrev 2010-10-10 09:40:21 följande:
    Nu är jag inte ute efter att provocera men får jag bara fråga er som döper era barn trots att ni inte är kristna hur det kommer sig?
    Jag är också lite nyfiken, men gissar att det oftast handlar om tradition?
  • Nifelheim
    Nifelheim skrev 2010-10-10 19:48:16 följande:
    Jag är också lite nyfiken, men gissar att det oftast handlar om tradition?
    Jag är för övrigt relativt starkt troende, men med lite blandad religion (växt upp med en protestantisk (haha säger man så?) mamma och släkt på den sidan och en pappa som är uppväxt och uppfostrad som katolik, men själv i vuxen ålder snarare hörde till någon form av hedendom). För mig har dop därför varit en självklarhet även om valet av just den protestantiska kyrkan inte alltid varit det enda som känts rätt.
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11