• Kavat

K*B*N, pratar del 11

Asereht skrev 2010-07-29 14:10:33 följande:
    Kavats bebis kommer förstås antingen imorgon då min man fyller år eller i början på veckan då vi kommer nedåt bara för att se till att mamma inte är anträffbar. Litar helt och hållet på min vanliga tur.
    Vilka dagar åker ni förbi? Du kan väl maila!
    Jag är ju omöjligt och föder båda gångerna!

Jag har haft en toppendag, shoppat själv!!! i göteborg. Gick in till MUMS en affär med mammakläder/amningskläder och går in i en gammal och kär kompis från Chalmers! Vi var med i samma förening och har haft mycket kul ihop! Så vi gick och fikade och hade hur trevligt som helst.
    Jag fick tag i en klänning till bröllopet vi ska på om hum, 2 veckor är det tänkt. Dock inte på rea, men nöjd. Jag brukar aldrig hitta något som jag är nöjd med, men denna blir nog toppen hoppas jag. Förutsatt att bebis kommer inom 10 dagar, men det bör h*n väl göra.

Var på väg att säga hej till Zasata, om hon jobbade, men hann inte för när vi hade fikat klart så hann jag bara kolla Åhlens väldigt snabbt och sen kom maken och hämtade upp mig. Han jobbade lite, behövde "checka in" lite filer på jobbet.
  • Kavat

*andas ut* Vet inte om jag skrivit men min pappa hade något på lungröntgen och fick efter många påminnelser iväg remissen till skiftröngen. Nötter som inte sköter sitt jobb. Sen har han väntat och väntat och inte fått svar när han skulle, så när han äntligen fick tag i dem sa de att läkaren gått på semester!
    Så nu har han väntat ytterligare för att en annan läkare skulle ringa och meddela rötgensvaret. Det var någon liten förändring av något slag och skulle väl hållas under uppsikt, men åtminstonde inte cancer! Solig

Hur går det för dina pappa Fr småland?

• Kavat

Angel, ja usch.
    Pappa hade ju prostatacancer för ett par år sedan, men det är ju den "bästa" sorten att få sägs det då man oftast blir frisk efter op.

Zasata, skönt att det verkar gå åt rätt håll.

• Kavat
    Angel Gbg skrev 2010-07-29 19:51:24 följande:
    Här är vi inne på 7mån på hospice. Helt otroligt att kroppen inte gett upp då hjärnan är totalt borta och han ligger numer dygnet runt och har en morfinpump...det finns ingen vinnare när det går så här, speciellt inte så här långdraget
    Hjärta
  • Kavat
    Asereht skrev 2010-07-30 10:43:28 följande:
    Idag är det sånt där tråkigt som organiserande och packande på schemat. Makens födelsedag är det också så vi ska väl försöka få lite gott att äta till kvällen men mycket mer blir det inte när man ska iväg.

Hörrni jag får lite presttionsångest inför träffandet, missfårstå mig inte jag vill jättegärna träffa så  många som möjligt av er men jag är liksom lite rädd för att inte "vara bra nog". Jag är alltid sån när jag ska träffa folk jag inte träffat förr och er har jag ju pratat med regelbundet under så lång tid att jag är lite rädd för att mitt verkliga jag inte lever upp till bilden. Gaaaah, svårt att förklara men jag är både blyg och har haltaskigt självförtroende och jag är så otroligt icke cool att det finns inte. Lantismorsan nr ett som tom ibland känner mig lite obekväm när jag kör bugaboo för att den inte matchar resten av mig.

Ja ja ni får bilda er en egen uppfattning förhoppningsvis och jag hoppas den blir bättre än hur jag tror att folk ska uppfatta mig. Stora lantisfamiljen i stora risiga bilen landar förmodligen på västkusten sen lördagkväll så från imorgon nås jag endast på mobilen (nytt nr, någon som saknar?).
    Ärligt, är det någon som är cool i denna tråden egentligen? Alltså missförstå mig rätt, men jag tror och vet att alla haft lika stor "ångest" över att träffas i verkligheten och det har ju gått alldeles utmärkt!
    Så don't worry!
  • Kavat
    Ekorrfamiljen skrev 2010-07-30 10:51:26 följande:
    Hahaha, du är ju för söt Asereht! Här är en till som är så o-cool det går att bli, men jag överlevde att träffa de andra coolingarna på barnmässan, så då överlever du också!

Grattis till Aserehts make också!! {#emotions_dlg.flower}
    Nu skrämmer du ju henne! Hur coola var vi egentligen?! Typ inte alls, eller är det jag som har snedvriden uppfattning?!
  • Kavat
    Angel Gbg skrev 2010-07-30 19:26:15 följande:
    En kompis som jag har på FB som jag kände för 15år sedan som jag träffat 3ggr sista 5åren... HAN kommer och hämtar. Det innebär dock att trollet får åka utan stol (har aldrig gjort förr) men just nu orkar jag bara inte...

Nemina: Jag brukar försöka ställa upp då jag anser att en dag kanske kan få liten hjälp men varje gång jag frågar så kan det aldrig hjälpas och nu i dagarna deklarerade en vän att hon just nu är så slut så hon tar "time out"
    Skönt att du fick hjälp! Tur hon är lång åtminstonde! Du borde ha en sån smart som Lindadjo hade, hrm du vet ryggsäck med stol i.
  • Kavat
    Ekorrfamiljen skrev 2010-07-30 17:48:06 följande:
    *host* Hade jag haft råd hade jag skickat godis till er andra också, men jag var liksom "skyldig" Fröken Småland en liten present kände jag. Ta det inte fel nu Frk S!! Kul att du uppskattade lammskiten iaf. Visste inte om du dricker te, men annars kan man ju alltid bjuda sina gotländska gäster när de väl behagar dyka upp.

Asereht: Jag kör ju LCHF och äter mig supermätt varje dag och hittills är det 9 kg och 12 cm i midjan som försvunnit och det på cirka 6 veckor.
    Härligt!
  • Kavat
    Nemia noj skrev 2010-07-30 19:14:14 följande:
    Här e en till som känner säg ganska ocool. Trött o sliten och VILL på semester. Varje gång mannen ska åka på fastlandet så säjer jag att de e ok, sen gråter man när han åkt för man själv inte kunde följa med. Trodde jag gått upp några kilo (behövs) men vid läkarbesöket i veckan konstatera jag att jag rasat ytterligare 3 kilon, så nu ligger jag på 52.. Skrikandes Och ja läkarbesöket var skit, kraftig magkattar och hot om magsår om jag inte började ta de lugnt o se efter mig själv ja jo med 5 hästar, hundar, 3 barn och en man som jobbar häcken av sig...
    Desutom känner jag för en rejäl omgång vid hårfrisören men varken tid eller pengar. morr.

Men o andra sidan varför ska man vara cool? Här går man omkring i ett par gamla leggins, med mannens en t-tröja i XL som hänger som ett täcke över en och en stor marknads jacka i storlek XL.. Ja mannens de med
    Fast förmodar att de ser bättre ut med en som använder XS-S går omkring i XL än mannen som snodde mina mjukisbyxor här omdagen i S. Gissa om han såg ut som en falukorv hehe {#emotions_dlg.djavulsk}
    Fnissar åt din man!!
    Men du. Magkatarr, jo men visst. Ursäkta men det hade jag tydligen också för 15 år sedan och fick Losec och blev lite bättre. Det har jag levt med sedan dess. Magkatarr alltså. Konstigt att det sen visade sig vara glutenintolerans.
    Jag litar inte riktigt på sådana där diagnoser. Sorry. Visst kan det vara det, men jag hoppas de har kollat andra "magsjukdomar" också?
    Känns ju sjukt att du ska rasa så i vikt, av en sådan sak..
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11