Inlägg från: Tant Pruselius |Visa alla inlägg
  • Tant Pruselius

K*B*N, pratar del 11

Nifelheim skrev 2010-05-24 07:01:19 följande:
    Pruss: Haha nu är det jag som är förvirrad. Något sånt elände som BabyBjörn har jag inte befattat mig med mer än 5 minuter när E var nyfödd så jag lovar, det är inte en sån jag försöker tvinga på dig. Det handlar alltså om en Bugaboo Cameleon och den kan du ju ha till T så länge.
    well det behöver du INTE tvinga på mig (mer K då ) Inboxa!
  • Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2010-05-24 08:54:43 följande:
    God morgon alla MILFs (mammor i lagom form )Idag blir det till att vara effektiv; först skall jag med lilleman till läkaren 9.40 då han haft ögoninflammation i en vecka nu och jag känner att det måste behandlas. 10.30 skall jag till skolläkaren med Maja då hon har en knöl i nacken sedan ett halvår tillbaka. Hon var där för tre månader sen och då bestämdes att ett uppföljningsbesök skulle göras. Nu har den börjat ömma rätt rejält så jag misstänker att man behöver avlägsna den *ryser*. Efter det besöket så får vi stressa tillbaka till orten där lilleman var på läkarbesök för att hämta ut hans ögondroppar (hinner inte det mellan läkarbesöken). Sen tillbaka till Majas skolort och gå till tandläkaren med henne 13.30. Och så kommer BVC hem till oss för treårsbesök kl 15.50. Tja, vad skall man mer hitta på idag? Lokatt: Hur är det med lilla vovvsingen idag?
    oj oj oj.... du/ni har och göra!
  • Tant Pruselius
    Nifelheim skrev 2010-05-24 09:15:05 följande:
    Jag ska. Men hinner inte sammanfatta något nu. Jag städar... Ehm... okej jag SKA städa. Inboxar så fort jag får ta en paus
    ingen bråska, jag klappar lite på K under tiden
  • Tant Pruselius
    Kavat skrev 2010-05-24 10:10:26 följande:
    JAG vill ha annars. Asereht vill ha fleece! *övertalar*
    vad är det för skillnad på canvas och fleec:arna? vilket är att föredra och passar bäst när?

*dum men har liksom MYCKET att lära om alla dessa modeller och grejs*
  • Tant Pruselius
    Nifelheim skrev 2010-05-24 13:27:48 följande:
    Hjälp mig ta ett beslut nu. Vibe eller blå sport? Måste bestämma mig IDAAAG. Sporten är biiillig, men utan syskonsits (vilket jag förvisso inte behöver), men Vibe är mycket snyggare egentligen..
    oj hjälp. Vibe är svart-röd? Blått är ju flått....men du pratade ju om att du ville testa en vibe sååå....
  • Tant Pruselius

Tack bästa Nif för att du gjorde mig lite klokare ang de olika modellerna. Jag ska se vad lönekuvertet säger när det kommer imorgon. Oxå ska jag jobba lite på K

Idag kom denna dyna hem till oss.
    Den blir nog kalas bra. Och varukorgen kom äntligen den med. Men nu är det så att själva vagnen är med sambon på jobbet (i bilen rättare sagt).

(Obs, vagnen är inte min.)

• Tant Pruselius
    Asereht skrev 2010-05-24 20:58:58 följande:
    Prus, har du gett upp RB? Annars kanske det går att pruta: www.blocket.se/stockholm/Rollerbug_27665587.h...
    Oho, gulle du.
    mailat fast helst vill jag ju ha en rööööd. Du har satt griller i huvet på mig.
    Fröken Småland skrev 2010-05-24 21:39:33 följande:
    Jag har börjat sakna en vagn att ha här hemma, det är inte så lysande med Bee eller MacLaren på grusvägarna. Inte för att jag går med vagn här så mycket men de få gångerna man vill göra det så vore det trevligt om det stod en Mountain Terrain eller varför inte en Easywalker Classic i garaget. Tipsa gärna om ni ser någon billig; priset skall vara max 1.000 kr så det lär väl bli svårt *suckar*Kavat: Skall vi dela på den här?  Du får liggdelen till din MT-duo så letar jag efter en sittklädsel...www.blocket.se/goteborg/Mountain_Terrain_2753...
    jag tycker faktiskt att been klarar grusgångarna rätt galant ändå. absolut kanske inte en terrängvagn men ändå
  • Tant Pruselius

Men ni vad är vittsen med MT ? är det bra med ett fast 3:e hjul???

*vill ha röd RB*

Fast jag tycker det här rätt skjysta överpriser på RB med, jag menar 5000(???) för en vagn som är över 5år gammal, jag struntar i att den är i bra skick osv. den blir inte yngre för det.

Görs MT inte heller längre?

• Tant Pruselius
    Ekorrfamiljen skrev 2010-05-24 22:07:03 följande:
    Hjälp vad ni skriver.. Fröken Småland: Okej, hade annars letat upp lämpligt kuvert här, men jag kan lägga allt i lägenheten istället då. I lördags var vi nere på hamnen och åt glass. Då såg vi att PrimörPremiären höll hus i gamla silon där så vi gick dit. Massor av gott närproducerat att provsmaka och så var Alexandra Pascalidou där och gjorde reklam för sin kokbok: Min stora feta grekiska kokbok. Eftersom grekiskt är typ det enda vi aldrig lagar hemma (sanning med STOR modifikation) var Vipera bara tvungen att köpa den. Som tack fick vi världens gulligaste signering i boken av Alexandra. Hon var ju supermysig! Boken är jättekul att läsa och flera av recepten får till och med mig att bli sugen på att laga mat. Idag var det utvecklingssamtal på Tins skola. Han är verkligen 15 år.. *suck* Men jag är glad att han gillar matte och försöker med det andra iaf. Han måste ju skärpa sig om han ska komma in på det gymnasieprogram han vill söka om ett år! Oj, nu vaknade Vendel. Återkommer kanske.. Kramar!
    *kram*
    Härligt med grekiskt! En av favoriterna här hemma.
    Jag fick en hel kokbok med Halloumi av min svärfar i julas - l {#lang_emotions_heart} halloumi
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11