• Kavat

K*B*N, pratar del 11

Asereht skrev 2010-07-30 10:43:28 följande:
    Idag är det sånt där tråkigt som organiserande och packande på schemat. Makens födelsedag är det också så vi ska väl försöka få lite gott att äta till kvällen men mycket mer blir det inte när man ska iväg.

Hörrni jag får lite presttionsångest inför träffandet, missfårstå mig inte jag vill jättegärna träffa så  många som möjligt av er men jag är liksom lite rädd för att inte "vara bra nog". Jag är alltid sån när jag ska träffa folk jag inte träffat förr och er har jag ju pratat med regelbundet under så lång tid att jag är lite rädd för att mitt verkliga jag inte lever upp till bilden. Gaaaah, svårt att förklara men jag är både blyg och har haltaskigt självförtroende och jag är så otroligt icke cool att det finns inte. Lantismorsan nr ett som tom ibland känner mig lite obekväm när jag kör bugaboo för att den inte matchar resten av mig.

Ja ja ni får bilda er en egen uppfattning förhoppningsvis och jag hoppas den blir bättre än hur jag tror att folk ska uppfatta mig. Stora lantisfamiljen i stora risiga bilen landar förmodligen på västkusten sen lördagkväll så från imorgon nås jag endast på mobilen (nytt nr, någon som saknar?).
    Har jag ditt? Jo, det har jag väl?

Funderar på om ni väl svänga förbi här i morgon? Eller hinner ni det? Jag vet ju som sagt varken hit eller dit, lite svårplanerat kan man säga!
    Söndag är vi i alla fall "dubbelbokade", om inte bebis kommer...  Men annars är det som sagt lugnt. Ni får jätte gärna komma uppåt eller så får vi ses i Varberg, längre söderut åker jag inte om barnen är med.
  • Kavat
    Pruseluskan skrev 2010-07-30 15:23:44 följande:
    Idag blev jag iallafall ägare till en sprilland iphone 4  
    *Ignorerar*
  • Kavat
    Ekorrfamiljen skrev 2010-07-30 19:50:04 följande:
    Förresten håller jag med Kavat om din vikt Nemia! Så ofta som du har ont i magen kan det väl vara laktos eller gluten likväl som annat. Å andra sidan vete sjutton när du skulle fått i dig något av det eftersom du lever på kaffe och kärlek vad jag förstår..

Kavat: Var är beeebisen???
    Ja, hon kommer på tisdag!

Visst har jag lite förvärkar och vaknar av dem och att det känns rätt rejält. Men näej, sen är det lugnt. Inte dags än på några dagar tror jag. Började fundera på att packa väskan idag, har lagt fram lite saker, men långt ifrån allt. Vad fasen behöver man ha med sig?

Kläder till bebis, bindor och annat tjafs har de ju där. Kläder till mig och bebisen att gå runt i för övrigt/åka hem i, bebisskydd, det där viktiga pappret med blodgrupp, behöver man mer saker? Jag förtränger nog att det är bebis på g för jag kan inte komma på vad jag ska ta med mig mer. Tensen åker givetvis med. Ett par tofflor. Mer?
  • Kavat

Jag är så h-e j-la arg på min idiot till man nu så jag smällar av. Han sätter sig och sätter upp Ikea-tält/sänghimmel till sonen utan beskrivning och frågar mig hur man gör. Jag förklarar att det finns hål att sätta 4 st långa pinnar i, så det ska väl inte vara så svårt att lista ut. Och skit vad sur han blev när han gjorde fel först och jag dessutom sa att det var fel när han började trä in pinnarna i fel hål. Men lyssnar man inte får man skylla sig själv. Han blir skitsur och börjar skälla ut mig för att jag säger hur man ska göra men tydligen inte vet helt hur man gör.
    Man ska inte mucka gräl med en höggravid kvinna och man ska sluta när man hör att hon blir arg....

• Kavat
    Fröken Småland skrev 2010-08-01 11:11:43 följande:
    Nä, nu tror jag det är dags för en ny spin off-tråd; Kreativa HundNördar *duckar för hundbajspåsar*

Idag skall vi försöka trotsa regnet och besöka sommarrodel-anläggningen.

Undrar hur Asereht har det. Och hur skall vi lyckas få till en trådträff utan att hon är här? Och vad hittar Kavat på idag tro? î„…
    Asereht hade lite otur på sluttampen kan man milt säga. Bärgare igår! Men jag hoppas att de har kommit fram ordentligt.
    Själv väntar jag på att min barndomskompis med familj ska komma på lunch. Sen i em ska sonen på kalas och jag tror att jag och dottern hamnar hos deras granne och dotter. Om det nu inte föds barn. Drömmer
    Men jag har sagt tisdag nu och ja, det känns lagom. Börjar få lite ordning här hemma nu. Skönt med gäster då måste man röja det "sista".
    Fast män har en förmåga att inte se rätt saker. Känns som jag bara klagar men han är superduktig maken min, han svabbade golven medans jag sov i morse! Hjärta Dock så såg det ut som kriget dragit fram på köksbordet när jag åt frukost. Svårt att veta om man ska hålla tyst eller inte. Känns lite knas att göra fina golv när hela bordet är fullt av smulor och grejer, kanske smidigare att ta det först. Men man ska väl låta dem hållas när de är så duktiga kanske?
  • Kavat
    Fröken Småland skrev 2010-08-01 21:17:32 följande:
    Kavat/alla andra berörda: hur gör vi med Asereht-träff? Är hon mobil nu eller står bilen stilla? Jag föredrar tisdag eller onsdag, sen har jag lite andra planer. Imorgon åker vi hem från Halmstad så det funkar inte heller. Om ni inte kan/kan bestämma en dag i någorlunda god tid så sticker jag en sväng till Falkenberg själv, sannolikt på tisdag om det passar värdinnan

Så tummen ur nu alla nördar!
    Jaaaooo, tisdag kommer bebis men ni kan ju boka in en träff!

De hade tydligen bytt däck på däckfirma på bilen innan de åkte hemifrån och ena däcket hade krängt av sig på något sätt. Men de kom fram i natt och bilen funkar. Hon är anträffbar på mobilen och fb!

Jag tror ärligt talat att ni får boka in en träff och så får vi se om jag kan eller inte.
    Ska ni ta den där nere så får det bli utan mig, men till Varberg kan jag ta mig, som sagt. Så kolla med Asereht vad hon tycker och så hojta till vad ni bestämmer.

Känns onekligen som att magen är maxad nu och bebis bör komma i veckan. Men man vet ju aldrig... Nu har jag av någon anledning världens huvudvärk. Har sällan ont nu för tiden så ska försöka få i mig lite mat och mer dryck innan jag går och lägger mig.
  • Kavat

Asereht,

Ja, det är nog bara att preliminärboka en date Asereht, så får vi väl se om bebis hinner komma och vi får ändra planerna eller om ni hinner komma förbi på hemvägen också. Onsdag funkar fint!

Idag var vi för att kolla på ny bilbarnstol till dottern. Det har strulat så man har varit tvungen att flytta stolen lite för att knäppa fast henne. Det och stor mage funkar inte. Så då tänkte vi köpa en ny och sätta gamla i andra bilen där den funkar. Bälteshållarna i Toyota är korta och fasta av metall liksom, så de går inte att fllytta något. Maken testade och insåg efter en stund att något var knas. Då var själva metallsaken som bälteshållaren satt i något böjd. Så sen funkade vår gamla stol också toppen! Så nu blir det nog ingen ny stol misstänker jag.

Sen hade de nya bugga-ståbrädan så den fick jag med hem! Solig Skönt att slippa joxet med gamla och bara kunna klicka på.
    Hittade även amningströjor på rea så två sådana blev det och sen så fick jag deras babybox. Blöjhinken tror jag vi hoppar över här, men man fick ju Vanish + rabatt, det var ju lite trevligt. Men annars så var de inte så mycket kul. Hade hoppas på lite mer skoj saker.

Eftermiddagen tillbringade med att putsa på gamla Emmaljungan. Den får bli hemmavagn ett tag. Har tagit bort "omklädningen" (rutigt tyg) och inunder var det lite blommigt. Ska leta om jag hittar något bättre, annars så får det nog vara tills vidare, så får jag lägga krutet på sittdelen kanske. Drömmer

• Kavat
    Ekorrfamiljen skrev 2010-08-03 09:22:42 följande:
    Vad mysigt med en massa bebisförberedelser och gratisgrejer Kavat! Är det idag "hon" kommer då? *tror fortfarande på kille* Jag gillade blöjhinken man fick, men eftersom vi använder tyg för det mesta så har jag den till att slänga kattsand i istället.
    Ja, jag hade tänkt det, men tror ju att det ska sätta igång mitt i natten, så då är det "försent".
  • Kavat

Ingen bebis här i sikte... Men jag är faktiskt rätt nöjd så länge jag sover ok på nätterna och vi hinner få lite gjort här hemma. Så det är bara att vänta.

• Kavat
    Ekorrfamiljen skrev 2010-08-04 13:37:57 följande:
    Jag har varit medlem sedan 11/11 2003 (exakt 6 år innan Vemund föddes mao.) Innan dess hängde jag en del på Bröllopstorget. När jag började här hette jag Tin o Trolls mamma, men sen fick jag ju fler skruttungar så det blev orättvist. Det här inlägget blir mitt 33 249:e

Idag var vi på BUP och träffade en jättemysig, varm och personlig läkare. Han tyckte inte att det fanns några tvivel och såg ju hur Vendel betedde sig den timme vi var där. Nu är diagnosen ADHD med autistiska drag, men det kan ju ändra sig under årens lopp. Det innebär iaf att vi får stöd och hjälp från BUP, att vi kommer att få mer tid på dagis permanent och om alla insatser inte räcker till så finns medicin att tillgå också. Själv avvaktar jag gärna med det och ser hur det utvecklas, men det är skönt att veta att det finns som sista utväg och back up!

Nu ska jag försöka få Vemund att sussa en stund så att jag får vila lite.
    Skönt att ni får hjälp! Hjärta

Har inte så stor kolla på skillnader/likhet diagnoserna. Men det är barn som varit inne i allergitrådarna och äter lite som lilleman här som har autism/adhd. Så eftersom ni ändå äter "glutenfritt" så kanske det inte är så stor omställning och värt att prova framöver? De tar även bort mjölkprotein och soja och lite annat om jag inte minns fel. Men det går säkert att googla och hitta mer info.

Hur går det med Vemund föresten och vetet?
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11