Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

K*B*N, pratar del 11

Håller med om att varannan jeppe kör P&T numer. När vi skaffade första -05 så såg jag aldrig någon annan med P&T här i stan. Nu dräller det av dem även "off season" när inte turisterna är här.

♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Lillgrisens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Asereht
    Pruseluskan skrev 2010-05-18 15:03:24 följande:
    Asse va det EW som byttes mot Happyn?
    Japp, behovsbyte. *s*

Jag kan alltid köpa en ny EW sen när det är dags att åka framåt och det lär ju inte hända en på ett år eller så. Däremot hade jag behov av en stadig terrängående vagn som var vändbar. Så det blev som det var, men en 08:a mot en 09:a uttagen i dec med oanvänd sittdel är ju faktiskt ett hyfsat byte prismässigt sett.
  • Asereht

Så här såg min ut när den var sommarskrudad.

img_2047.jpg

Jag hade inget bakstycke på där heller eftersom backstycket till den suffletten var enfärgad olivgrönt och det var inte snyggt tyckte jag.

• Asereht
    Pruseluskan skrev 2010-05-18 15:09:04 följande:
    absolut, hade du alla 3 klädslar kvar eller har dem andra 2 redan flyttat. För du bytte när din va brun va? Jag såg en rööd uj igår och då hög det i saknatarmen lite...
    Jag bytte den turkosa mot en svart liggdel och så sålde jag den olivgröna. Sen bytte jag bort EW:n med bruna klädseln. Det är najs att göra bytesaffärer, det känns mer som vinst  än vinst och förlust i plånboken.
  • Asereht
    Pruseluskan skrev 2010-05-18 15:13:19 följande:
    helt sant. Du nu har jag googlat på EW. Och då sprang jag på quatron har du testat den?
    Nope, den kom 09, samtidigt som det nya utseendet. Har itne lyckats se någon live heller eftersom närmaste åf var Barnbutiken i Heron (men de har lagt ned va?). Här försöker de iofs hänga med så under mina år här har de spanat in mina vagnar (uj duon och P&T) och senare har de dykt upp i butiken. Rätt välsorterat för att vara utanför sthlm men inte tillräckligt. Saknar bugaboo och lite annat. Det kunde de gott ta in istället för Cresent tycker jag.
  • Asereht
    Pruseluskan skrev 2010-05-18 15:14:53 följande:
    Har Ekorren en rosa eller är jag helt ute och cyklar... alltså en Sky.
    Hon hade väl en BT va?
  • Asereht
    Pruseluskan skrev 2010-05-18 15:18:11 följande:
    Ja cresent ja... är det någon här som kört med den/dem? Mammagruppskompis cresent fall i hop stup i ett med hjul och sitts och faan o hans moster... men det kan ju vara dem som fick ett måndagsex...
    Har inte det men jag gilla dem inte estetiskt. Sitvagn.
  • Asereht
    Nifelheim skrev 2010-05-18 16:12:46 följande:
    Jag tycker att fotstödet på EW är FULT Vagn får nog vänta ett tag här. Bilen är inne på lagning och han hittade FLER fel, som dessutom blir riksdyra att fixa Dumma piss-bil
    Det är ganska fult (man vänjer sig) men det uppvägs av de positiva bitarna.

Vet att du inte gillar dynor, men det går ju att göra någon variant som gör att den sitter ordentligt. Jga tyckte det funkade bra med banden man knöt i chassit men då var man tvungen att lossa dem vid liggläge. Det går säkert att lösa smidigare på de nyare modellerna.

Vad kan du tänka dig om P&T går bort då? Det gäller ju att hitta något som funkar i strl för E.
  • Asereht
    Angel Gbg skrev 2010-05-18 16:52:49 följande:
    Om den inte har antikvärde måste jag säga att det känns som fantasipris... hmm nån hundralapp men inte mer, den var inte ens snygg
    Fantasipris, senaste jag vet som köpte en betalade typ 600 och då ingick en massa tillbehör. Tycker den påminner lite om UJ. *duckar för ruttna ägg*
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11