Inlägg från: Lindadjo |Visa alla inlägg
  • Lindadjo

K*B*N, pratar del 11

God jul igen vänner!

Vi har haft en tuff natt i natt, inte nog med att jag är lite extra trött av graviditeten, igår kväll fick Zebastian feber, och inatt åkte han på krupphosta så vid 2-tiden i natt åkte jag och han in till akuten så han fick kortison och fick andas i mask. Sen åkte vi hem, och vad händer då? Jo, då spyr stackarn oxå. Det har inte blivit mycket sömn inatt, för varken han eller mig
    I morse spydde han ner hela vardagsrumsgolvet. Det är ju inte direkt det man känner för att få nu, magsjuka. Skulle jag åka på det nu, skulle det troligtvis inte gå över förrän jag var i vecka 20. Usch....

Jag får så ont i mammahjärtat av att se honom så dålig min lilla plutt...

Han ligger här bredvid mig i sängen nu och säger att hans hjärta är dåligt, och så undrar han varför jag har 4 ögon?! Borde jag bli orolig??? Ser han dubbelt??!?!?!

2010 blev ett bra år! Har +:at
  • Lindadjo
    GråterÅh, så hemskt Neima Verkligen jättetråkigt. *kram*
  • Lindadjo

Kavat. Daniel hade stora polyper... snarkade som en... jag vet inte vad? Jag tyckte det var så konstigt, kunde inte fatta att små bebisar kunde snarka. Men polyperna fick vi operera bort för några år sedan. Och nu snarkar han bara lite och bara ibland. Men han har alltid sovit bra, hela nätterna sen han var 1 år. Lillebror Z däremot vaknar fortfarande var och varannan natt. Vet inte varför? Han är inte vaken länge, vill bara att jag ska sova bredvid honom, sen somnar han på 2 sekunder. Undrar lite hur det kommer bli när det kommer en 3:a? Jag kan ju inte sova med alla!

• Lindadjo

Asereht: Skönt att det inte var Cancer iallafall, men varfyllda knölar är inte trevliga i sig heller... usch, glömmer aldrig smärtan av den jag hade. Fy tusan, det var inte roligt. Jag hoppas oxå att penicilinkuren tar död på ditt elände! Kram på dig, och krya på dig!

Jag är i 7:e veckan nu... och mår fortfarande inte dåligt? Mycket konstigt, men väldigt skönt! Men jag ropar inte hej än. det är ju just i den här veckan det har börjat båda mina tidigare gånger... var ju i vecka 9 när jag blev inlagd med Zebastian, och då hade jag mått dåligt i över 2 veckor, det är jag ganska säker på...
    Nåja, så jag länge jag slipper så är jag bara glad.
    Annars ska jag på vul 11 januari och på inskrivning 14 januari, så än så länge är iallafall allt som det ska.

Julen har varit lugn, vi har firat den själv här hemma. Inte ätit så mycket så vi blivit illamående, hade bara det viktigaste på julbordet men upp i vikt har jag gått ändå! Men det är inte mycket att göra nånting åt nu, jag kan ju inte direkt banta nu ändå.
    Idag ska jag ta mig en snartur ner till Göteborg, mina föräldrar kommer över nyår (de stannar till 8 januari) så jag ska ner och hämta de från tåget. Liiiiite nervös för att köra då det ser ut att bli lite varmare idag, hoppas det inte blir så halt! Usch....
    På vägen hem från tåget ska vi stanna på IKEA, och köpa julklapp till mig från mamma och pappa *gillas väldigt*

• Lindadjo
    Asereht skrev 2010-12-30 13:10:07 följande:
    Varje gång jag mår dåligt så vill jag sälja buggan, kan någon förklara varför?
    Första TING på buggan!!!!
  • Lindadjo

Och sen bläddrade jag neråt, och fick se bölden! FY! Och att den varit ännu större!!! Din stackare

Och så håller jag så klart med alla andra med, vodo på huggormen!!! biiiiiiiiiiaaaatch!!!!

Princepesa, välkommen till tråden. Var inte rädd för att skriva här igen, vi är inte farliga

• Lindadjo

Tittar bara in lite snabbt innan jag går och lägger mig, för att säga GOTT NYTT ÅR!!!! ...och god natt *trött*

• Lindadjo

Säger som de andra, du passar bra in här i tråden

Jag är väl den enda här inne som inte har testat, eller har en, bugaboo. Men om det här barnet kan hålla sig i magen så kommer jag att testa en i slutet på sommaren Annars har jag testat en hel del vagnar jag med.
    Jag har 2 pojkar, som är 6 och 4 år, eller snart 7 och 5 får jag väl säga, de fyller till våren.

Fy vad jag mådde illa i morse, jag kunde nästan inte stå upprätt

• Lindadjo

Oj, det skickades iväg innan jag var klar... jag mådde illa, tänkte att nu börjar det. Och jag kunde inte stå upprätt. Jag hade bara 2 alternativ. 1 var att gå och lägga sig igen, hoppas att illamåendet går över, eller iallafall hoppas att jag inte spyr. Eller ta en joggingrunda och hoppas att det går över av det, som det gjort en gång förut. Jag valde nummer 2 och det FUNKADE!!!! Illamåendet bara rann iväg under joggingrundan och har inte kommit tillbaka än. Risken är väl att jag blir tvungen att ta en runda varje dag, för att slippa illamåendet, men det är ju bara bra. Frågan är bara hur länge jag klarar av att springa?

• Lindadjo
    Tant Pruselius skrev 2011-01-02 08:36:17 följande:
    Lindajo - jag har bara haft en Bee och det räknas ju knappt, men om allt går bra så får jag testa en om ca 2 månader . Vi håller tummar o tår för att våra "trådbebbar" hänger kvar.... Idag blir det Ikea och kanske kanske en "ny" vagn

Oj, har du bara 2 månader kvar???! Vad fort tiden har gått!!!

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11