-
Nää nää. Man KAN ha camkläder på frog, men INTE på geckoPruseluskan skrev 2010-04-23 07:51:39 följande:Är frog och gecko lika stora? Jag är inte jätte förtjust i frogens nikotingula insida.... Man kan inte ha camkläder på frog men på geckon stämmer det....? Fast det lutar mest åt Bee, tror ni inte det är en bra sommarvagn? Perfekt att ta med till Ölandssemestern i 2veckor. Jag menar på sandstrand är ju INGEN vagn optimal. Men hur är den på grus/landsväg?
-
Ehm, vad gör katterna som gör att du måste städa så mkt bakom tvättmaskinen?passau skrev 2010-04-24 09:35:21 följande:Idag skall vi ha underbart roligt! eller kanske inte riktigt så ska flyttstäda för lillebror som har 2 katter... igår städade jag bakom tvättmaskinen i 2h och är inte klar... om jag av någon anledning någonsin nämner något om katt så stoppa mig!
-
Pruss: Den orange är jag helt oskyldig till sömnaden av. Den var rutig har jag för mig när jag ägde den, tanken var att jag skulle klä om den, men så blev det inte under vår korta period av samboende
. Trivdes aldrig med den
Är ju först NU som jag känner att det är någorlunda okej att ha E framåtvänd, egentligen skulle jag helst vilja ha honom mot mig fortfarande, men han får inte plats i någon vagn åt "rätt" håll längre
-
Vilket är fel håll?? han skulle gärna sitta vänd mot mig, han stornjuter när vi är ute på landet och han får åka Emmaljunga classic. Då kan vi ju prata och kommunicera på ett helt annat sätt. Även om han pratar SUPERbra nu så använder han en del tecken fortfarande och så hör jag ju inte allt när han pratar "bortåt". Särskilt inte om vi går vid en väg eller det blåser mycket ute.Pruseluskan skrev 2010-04-25 08:49:25 följande:Hur känner E för att sitta åt "fel" håll?
-
Hihi jag fattade nu iaf. Inte mindes jag att jag hade skrivit "rätt" hållPruseluskan skrev 2010-04-25 14:31:48 följande:syftade mer på att du skrev "rätt" håll så då tänkte jag att om jag då skriver "fel" håll så förstår du att jag menar andra hållet mot vad du mena med rätt Oj va snurrigt.
-
Hmm såg inget om nån cykel där, men jag tycker att "vanlig" cykel är rätt kasst för så små barn. Har hon stödhjul?zasata skrev 2010-04-25 21:49:27 följande:www.familjeliv.se/Forum-2-13/m52170633.html vad tror ni? ÄR dom där gå cyklarna något att ha? Mamma har tjatat om att hon tycker ebba skall ha en sådna på landet, men njar.. Hon har ju fått en vanlig hon börja på kläm på nu, skall bara lära sig trampa samtidigt som man styr För övrigt är det 10 min kvar på min tävling i bloggen om någon är sugen
-
Känner med dig.Ekorrfamiljen skrev 2010-04-25 23:51:18 följande:Lindadjo: Vi kan bilda klubb. Här är jag värsta hormonhäxan, arg som ett bi och gråter för minsta lilla om vartannat. Det som fick mig att tappa konceptet helt nu senast är Vendels konstanta trots. Helt ärligt, jag orkar inte mer!! Jag måste söka hjälp och få prata om det här med någon. Det som blev droppen var när Vendel igår hämtade en kniv i köket, jag sa att honom att lägga tillbaka den, han hämtade den igen men la tillbaka så länge jag tittade. Sedan gick jag och matade Vemund. Då tog Vendel kniven och gick ner till soffan och körde kniven i den en 5-6 gånger!! Jag är rädd för vad han kan hitta på mot både hund, lillebror, oss och sig själv nu. Han lovade så snällt att inte röra knivar eller saxar och förut har han bara tagit saker och gömt, men nu har det gått för långt. Nu samlade jag ihop allt jag hittade av knivar och gömde i ett skåp, men problemet är att Vendel klättrar som en apa och når högt upp även i köksskåpen (fast han givetvis inte får! men det hindrar inte honom) så nu får det bli låsbara skåp att förvara farligheterna i. Jag oooorkar inte!! Fattar ni hur mycket potentiellt farliga saker det finns i ett ordinärt hem? Från nålar, vassa blyertspennor och laddare till kameran till köksknivar, saxar och matberedarkniven.. Imorgon ska jag prata med personalen på öppna förskolan och höra om de vet vart man kan vända sig för att få någon att prata med. Kanske, kanske, kanske kan Vendel få lite mer tid på dagis också så att han får mer socialt samspel. På öppna förskolan hamnar han i bråk varje gång nästan och jag känner att jag inte hinner vara social och så måste jag passa Vemund, så det känns som att jag inte hinner något alls, varken ta hand om Vemund, ta hand om Vendel eller prata med de få vänner jag har. *ledsen* Tur att internet finns så man kan passa på nu när barnen sover. Jag vill verkligen umgås med Vendel, men jag blir så trött och ledsen (och arg) när han bara trotsar och stjäl och förstör saker. Så fort jag vänder ryggen till för att amma eller byta på Vemund så gör Vendel något för att få uppmärksamhet och 9 av 10 gånger är det ju något negativt. Jag orkar inte vara pedagogisk.. Ahhhh! Sorry, men nu har jag skrivit av mig lite. Vad fint ni syr och pysslar allihop!
BVC har alltid en psykolog knuten till sig som man kan få prata med om det är något speciellt. Jag gjorde det när Elric var som värst (då slutade jag helt åka hem till folk för det gick inte att ha honom i möblerade hem) och det hjälpte massor bara att prata om allt och sen fick vi gå till en barnpsykolog (tror jag att det var?) som gjorde en mindre "koll" (steget under utredning alltså, eftersom han var för liten för utredning). Där fick jag sen en massa bra tips för att ta mig igenom vardagen.
Är förmodligen tusen ggr värre med en supertrotsig 3åring(eller är han 4 nu?), men BVC psykologen är iaf ett tips på något att börja med. -
Nä, jag har inte kvar min City Cross. Hade jag haft det hade jag använt den. Fick förvisso ett riktigt måndagsex som gick sönder mer än lovligt, men när den fungerade så älskade jag den. På landet har jag en classic eller ngt liknande. Den flyttar inte så länge det öht går att trycka ner E i den
Brio Happy tycker jag är superfin, men många som köpte den till sina -07 or reklamerade. Antar att de blivit bättre sen dess, men en sån skulle jag aldrig köpa ny. De sjunker enormt fort i värde verkar det som.
-
Men du Asereht, du vet väl att man inte FÅR ha baksäte i en epa-traktor? Nåja, du ska ju ändå ha ett riktigt körkort snart så det spelar ingen roll
Där jag bodde som ung var det rätt poppis med epa (A-traktor). Fast jag hade tyvärr aldrig någon, ingen moppe heller *surar*
-
När jag var ung så var det många av mina kompisar som hade a-traktor. Då hade de baslådor och diverse annat "bak" som fick agera baksäte, men som inte egentligen VAR ett baksäte. Baksäte i a-traktor gav tydligen rätt höga böter. En del var lite mer vågade och hade riktiga baksäten som skruvades bort vid ev. besiktningar.Asereht skrev 2010-04-27 20:50:05 följande:Dragläget är inte så svårt, det känner man ju. Och jag har alltså kört väldigt lite. Däremot ahr jag en tendels att släppa ojämt med koppling och gas så jag får lätt stopp när jag stannat och ska igång igen. Skitkul verkligen när msan står i en korsning med massa bilar som vill fram. *inte ett dugg stressande* Fickpakera har jag inte ens kommit i närheten av. *s*
Det är mycket möjligt att det finns fler varianter. Vet att epa-traktor i dess rätta bemärkelse är ngt annat än A-traktor, men vet inte skillnaderna.