Inlägg från: Tant Pruselius |Visa alla inlägg
  • Tant Pruselius

K*B*N, pratar del 11

Asereht skrev 2010-04-11 13:04:30 följande:
    Att annonsera ut en Brio som en Emmaljunga är för mig samma sak som att annonsera ut en volvo och påstå att det är en Saab! Ofattbart alltså! Sådär, nu har jag fått det sagt också. Maken tyckte inte alls att det var samma sak. *s* Jag upphör aldrig att förvånas över att folk kan vara så pass ointresserade att de inte ens vet vad de har (läs på märket på vagnen!).
    vem vad hur?
  • Tant Pruselius
    Asereht skrev 2010-04-11 13:12:13 följande:
    Porrsurfat på blocket så klart.
    haha

Jag sitter som vanligt och håller på med fotton till höger och vänster setter in redan framkallade, inser att det saknas jul 08 och 09 så nu ska jag leta reda på dem på 2datorer och sedan skicka in för framkallning. Har "hela" 2009 kvar att setta in i album.
    På samma sväng sätter jag även in bilder i ramar. Lyckades givetvis ha sönder en träram så nu fram med tvingar och trälim. Allt på samma sväng. Om en timme ska vi iväg på lek och middag hos mammagruppskompisar. Jag ska duscha och en tvätt ska hängas och en annan tvättas innan... tror ni jag hinner .
  • Tant Pruselius
    Lindadjo skrev 2010-04-11 20:39:11 följande:
    Idag fick jag för mig att jag var gravid. Det spänner i brösten och mitt humör skojar man inte bort. PMS delux. Fram med ett clear blue som jag köpt när jag kom på att jag ville ha en till (skrattar åt mig själv). Men vad tror ni händer? Jo, det funkar inte. Nånting gick fel och testet visade ingenting. Suck... så jag är fortfarande ovetande. Ska vänta till nästa helg nu bara för det, för det jag ju trots allt bara någon dag sedan jag hade ägglossning, haha. Kan ju omöjligt känna av nånting redan, om det nu skulle blivit nånting då.
    *hoppas*Jag går mest runt och är skendräktig och har massor av grav symtom fastän vi nästan inte äns lämnat sänghalmen
    Asereht skrev 2010-04-11 20:54:04 följande:
    Har ni testat knäcke från Vilmas? Om inte, gör det! Det är så himla gott! Funkar som snacks om man inte vill äta det som smårgås. Urgott verkligen. Min mor bjöd på sånt i påskas och jag blev totalt hooked! Köpte flera olika varianter idag på Willys. www.vilmas.se/
    dem är farligt goda, dem smala långa röda med timjan och oregano(?) är grymma!

Den här jennyn.blogg.se/2010/april/jennyn-willvin.html ska jag nog testa nästa gång skötväska krävs...
    Nu duschen!
  • Tant Pruselius
    Lindadjo skrev 2010-04-12 08:36:21 följande:
    Du kanske inte alls är skendräktig längre? *hoppas* Ska vi få datumtvillingar så måste ju du bli gravid lite innan mig, eftersom jag ska snittas, och det brukar väl bli ungefär 1 vecka innan bf?
    Jag tror dessvärre inte att det "tagit sig" denna sväng... Men tack för att du hoppas
    Jag ska ha det i åtanke hade ägglossning förra veckan så vi ligger rätt i fas va?
  • Tant Pruselius
    Lindadjo skrev 2010-04-12 09:16:09 följande:
    Åh, vad jobbigt! Att ha ont i halsen är nog det värsta som finns, det går ju inte att komma ifrån. Och jobbigt att vara sjukare än barnen, lider med dig Asereht. Jag är ju så gott som helt frisk, och vädret är underbart. Och jag sitter här och planerar vad jag behöver till trädgården. Så jag har det bara bra, jag skickar över lite styrke och krya på dig kramar från västkusten!
    nej! magsjuka är värre *röstar* fast halsont är ingen höjdare heller, eller öronvärk.
  • Tant Pruselius
    Ekorrfamiljen skrev 2010-04-12 15:23:26 följande:
    Här är Vemund med sin nya fina napp: Tack Bambino MAM för det fina gratisexemplaret.
    vilken sockertopp!
  • Tant Pruselius
    Lindadjo skrev 2010-04-12 22:26:46 följande:
    Trisst Det var så länge sedan jag hade normal mens, så jag vet inte alls när jag ska ha det? Normalt är det 2 veckor efter ägglossning, eller????
    ja det är ju beroende fall till fall

Idag har jag dundrande huvudvärk
  • Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2010-04-13 08:46:01 följande:
    Inte för att jag vill vara negativ men det var precis så det var för mig; att jag fick en liten spotting som jag var säker på var en nidblödning. Allt stämde precis med datum och omfattning så jag var tvärsäker. När det sen inte kom någon mens på dryga månaden så undrar man såklart men i efterhand förstod jag att den där lilla teskeden blod var min mens.Hoppas det inte är så för dig
    nidblödning? Jag har en mamma som är BM, kan man inte tro va
    passau skrev 2010-04-13 09:16:18 följande:
    jag som har deletat alla gamla trådar... hrm... då missar jag en del alltså-.--
    Har jag med gjort. Men vi ser framåt iställer
  • Tant Pruselius
    Asereht skrev 2010-04-13 09:34:49 följande:
    Nope. Då hade jag ju inte klagat ju! hade en men den sålde jag eftersom jag dels inte ville ha den färgen och dels inte hade behov av den då. Ska skaffa en men som sagt, just nu kan jag ju inte. *surar mer*
    vilken färg var det och vad önskas?
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11