K*B*N, pratar del 11
Ja var ju in 3gånger innan den bestämmde sig för att komma.
Var in på lördagen och trodde att vattnet hade gått... Men det var bara vattniga flytnigar.
På söndagen fick jag kraftiga värkar åkte in till möndalssjukhus. Bm sa att det skulle bli bebis... Och vi fick ett rum, kom in och såg badkaret och sa direkt att den där vill jag pröva. Och det gjorde jag, och vid det här laget hade både jag och sambon märkt att våran bm var lite konstig hon gick och prata för sig själv osv. Då bestämde vi att vi ville byta men det var nästan skiftbyte. Nästa bm var bra, hon tog genast upp mig ur badet för bebisen hade höga hjärtljud..... Värkarna var nu som bårtblåsta. Jag fick en sovdos och morfin för att få sova och se om värkarna fortsatte dagen efter. Inga värkar på måndagen bara att åka hem igen. Väl hemma så sov jag nästan 15h i sträck. Var helt slut.
Tisdagen så vaknade jag kl 05 och hade lite små värkar inget farligt ont. Sen på kvällen la jag mig vid 22 sambon satt uppe till kl 00 sen kom han ner för att sova då hade mina värkar till tagit men försökte sova men det gick inte, kl blev 01 jag gick upp och la mig på soffan, värkarna gick att uthärda.
Kl blev 02 och nu var värkarna kraftiga, jag gick ner till sambon och sa nu är det dags, då fick man till svar GÅ och sov... Jag gick upp igen och försökte att andas igenom värkarna gick knappt. Då ringde jag fl och de sa att jag skulle komma in igen. Jag gick ner till sambon och sa jag åker in nu, svar: klarar du det själv??? Nej säger jag, då säger sambon då måste jag köra ja säger jag, vad ska vi göra av våran son, vi får väcka han och ta med honom. Sagt och gjort vi åker in... Ringer min mamma 03.30 och säger vi är på väg in på förlossningen. Ska jag åka säger mamma ( hon ska åka från trollhättan )
Väl inne så sätter de ctg och börjar göra en kurva, lite frågor , då ska jag läsa din journal vill du ha något att dricka? Ja säger jag, hon går ut hämtar saft kommer tillbaka då har jag så ont och hon ser det. Bestämmer sig för att undersöka mig öppen 5cm, gör hål på hinnorna och på några sekunder är jag öppen 10cm jag känner huvudet sjunker ner... Jag får panik och känner att jag klarar inte det här, bm tar kontakt med mig och säger det går jätte bra. Jag känner mig bajsnödig säger det och då får man till svar det ska kännas så. På 2st krystvärkar så är sonen ute ca10min.
Säkert glömt något.