Inlägg från: Lindadjo |Visa alla inlägg
  • Lindadjo

K*B*N, pratar del 11

Här skrivs det
    Nu har mina föräldrar åkt hem igen, de har varit här sen dagen innan nyår, och tapetserat åt oss Underbara föräldrar!
    Nu har vi äntligen fått det tapetserat i vardagsrummet och hall, och inte nog med det. Jag fick en hel hylla i julklapp Tv-bänk-hylla. Jättefin, så nu har våra gamla mörka loppis-hyllor åkt tillbaka dit de kom ifrån, loppis

Annars mår jag oförskämmt bra, jag har inte spytt en enda gång än så länge, går snart in i vecka 9. Det känns lite märkligt, ibland undrar jag om jag verkligen är gravid? Jag som båda mina tidigare graviditeter spytt som en gris halva graviditeten. I en dagbok jag skrev när jag väntade första så skrev jag samma dag som jag är i nu (7+6) att jag spytt i över 2 veckor, gått ner minst 2 kilo, grät varje dag, riktigt deprimerad drömmer mardrömmar osv, osv... riktigt illa, och nu är det ju typ ingenting. Jag gråter inte, jag har inte spytt, visst har jag mått lite illa ibland, men jag har alltid lyckats få det att gå över innan det blir för illa, och jag har istället gått upp 2 kg istället för ner. Fast om det sista är speciellt bra vet jag inte, men så länge jag mår bra så bryr jag mig faktiskt inte

2010 blev ett bra år! Har +:at
  • Lindadjo
    Tant Pruselius skrev 2011-01-08 13:53:16 följande:
    Lovely att du får må bra, njut! Visst skulle du få göra VUL eller har jag drömt det?
    Härligt med nya tapeter, vad blev det? Och tv bänk! Biiiiilder!!!
    Klart jag kan fixa lite bilder om ni vill se Älskar mina tapeter...
    Japp, du har inte drömt, jag ska göra VUL på tisdag morgon, spännande och läskligt på samma gång.
    Återkommer med lite pictures.
  • Lindadjo

Lite mycket jackor som hänger där, men så här ser det ju ut för det mesta hemma hos oss... till sommaren ser vi kanske lite mer av tapetern

Och nya hyllan i vardagsrummet. Det kommer komma ett skåp till så småningom.
    Lådorna högst upp är prydda med samma tapet som vi har som fondvägg i vardagsrummet.
  • Lindadjo
    Fröken Småland skrev 2011-01-08 15:55:20 följande:
    Lindadjo: Härligt med lite nytt! Gillar tv-möbeln massor
    Det jag gillar bäst med med den är att man inte ser några sladdar Vi har alltid haft som ett ormbo vid tv´n, och nu syns inte en enda sladd *befrielse*
  • Lindadjo

Asereht, åh så fint! Den är ju helt underbar redan nu, innan den ens är färdig! Önskar jag kunde göra sånt!!!

• Lindadjo
    zasata skrev 2011-01-08 19:57:54 följande:
    Lyx! var ä den köpt?
    IKEA
  • Lindadjo
    Fröken Småland skrev 2011-01-09 08:11:44 följande:
    Jag har bestämt att jag och Maja skall åka iväg på en liten resa tillsammans, min man som inte brukar vara så förtjust i att bli dumpade med barnen/lillebror var ovanligt positivt inställd dessutom så det skall bli riktigt kul. Blir ett äventyr även för killarna kanske . Fast om ett år eller så, någon som har bra tips? Det blir en budgetresa med Ryanair eller motsvarande, och bed & breakfast av enkel sort fast ganska centralt.

Funderar på Rom eller London, fler förslag?
    Prag! Historisk stad, gamla slottsdelen måste vara jättespännande när man är liten, och så får man gå in i frank kafkas hus, gammalt sånt där pyttelitet hus med snea väggar och sånt Och billigt! Man kan gå upp i tornen på Carl bridge. Gillade Prag mycket, fast det är länge sedan jag var där. Snart 11 år sedan. Men det går ju billiga resor dit, Norweigan vet jag flyger dit för några hundralappar.
  • Lindadjo
    Angel Gbg skrev 2011-01-08 19:57:51 följande:
    Jag får sån ångest så nu vill jag inte höra att jag är en skitmamma tack... C måste snart vändas och hon är bara 4år. Jag bytte från hennes BeSafe Izkid när hon var 2½ pga längd och började närma sig maxvikten. Frågade då runt vilken ska jag köpa för att hon ska sitta bakåt så länge det bara går, i min bil blev svaret Britax Multitech. Nu är hon 4år och inte ens 2mån och den sitter tajt som f*n om hon har jacka/overall på sig. Längdmässigt har den inte blivit förliten och för benens skull har jag lutat framsätetsrygg (hon sitter fram) så ingen kan sitta bakom men gaaaaahhhh. Jag vill inte vända henne!!! Men jag vet inte vad jag ska göra? Köpa en tredje bakåtvänd stol???  Nu gör jag så att hon får ha typ fleecejacka + filt osv men det blir så smutsigt med filten så .... hjälp!!!

Jag har haft ångest hela tiden hos mamma där jag haft henne framåt, inte velat åka bil alls... Funderar allvarligt på att skit i det hela och sälja bilen.

Hon är 107cm 20kg
    Hade samma problem med Zebastian, då hade vi ändå en Britax toway som ska vara så himla stor och rymlig. Men vad hjälpte det när bältet på högsta höjden kommer ut nånstans mellan skulderbladen och trycker ner hela ungen för att man ska kunna spänna fast honom. Nej, vi fick vända honom, han fick en likadan stol som Daniel och var nog inte ens 4 år fyllda när han vändes. Lite dåligt samvete hade jag ju så klart, tänk skulle något hända? Då skulle han ju inte sitta lika säkert, som om han suttit bakåtvänd. Som tur är har det inte hänt nånting, och han sitter så bra i stolen de har nu. Den har såna sidokrockskydd så huvudet tippar ingenting när de somnar, i twowayen fick jag ha nack-kudde till honom, för den har ju ingenting på sidorna. Kass!
  • Lindadjo

Princepesa, missade ditt inlägg. Vad tråkigt Jag beklagar verkligen! En stor kram till dig {#emotions_dlg.flower}

• Lindadjo

Där fick jag mitt straff! Bara för att jag IGÅR sa hur bra jag mådde, har jag så klart mått apa idag, och spytt, första gången den här graviditeten. Sjukt, för jag går ju in i vecka 9 i morgon. Men jag ser ju mönstret... med Daniel började jag spy vecka 5, med Zebbe började det inte förrän vecka 7, så det är klart att det skulle börja vecka 9 den här gången då. *suck*, nåja, nu känns det ju väldigt bekant iallafall. Nu känner jag mig gravid, för det är ju så här jag "ska" må när jag är gravid

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11