Inlägg från: Ekorrfamiljen |Visa alla inlägg
  • Ekorrfamiljen

K*B*N, pratar del 11

Vad gullig du är Ase! Ett av problemen är ju att han inte har någon tumme! Det behövs bara som en tub på vänster men den måste vara ganska lång så den sitter kvar på armen. På höger funkar nog tumvante i bebismodell bra.

Gud hjälper den som hjälper sig själv.. Inte f*n blev jag med barn för det!
  • Ekorrfamiljen
    Tant Pruselius skrev 2010-09-28 12:04:17 följande:
    om jag bara kunde sticka så skulle jag sticka som attans till lilleman!
    Gulledej!!
  • Ekorrfamiljen
    Asereht skrev 2010-09-28 12:50:52 följande:
    Jag ahr faktiskt aldrig gjort bebisvantar med tumme, bara sådan modell som är utan. Jag kan säkert hitta mönster men om det går bra med två tumlösa så behöver jag inget mönster och kan fixa dem relativt snabbt. Säg till om färg bara isf.
    Jag läste lite slarvigt förut. Tumlösa går bra med. Ska kolla måtten på hans arm då för han behöver som sagt lite olika storlek. Vanliga vantar glider ju bara av för hans arm är lika smal som hans två fingrar ungefär. Har du samma garn som till mössan vore det ju fint
  • Ekorrfamiljen

Snöre emellan i vantarna är bra, för annars försvinner de nog och en lång mudd blir kanon. *ska mäta*

Jag blir gärna din "coach" Asereht! Med LCHF räknar man inte kalorier och in- och ut, utan mängd kolhydrater/100 g livsmedel. Man kan äta tills man blir mätt av "tillåtna" livsmedel och med tiden blir portionerna automatiskt mindre eftersom fett mättar bättre. Jag lånade "GI-noll" av Sten Sture Skaldeman där och den verkar väldigt bra, med tips på bra mat för olika tillfällen. Har även lånat en LCHF-kokbok av Annika Dahlquist och Maria (alias Airam i sin blogg..) så den heter nå't i stil med "Dr Dahlquist och Airams kokbok".. Har den inte här just nu och är för lat för att kolla.. Den var sådär, men har man dåligt med inspiration är den bra.

• Ekorrfamiljen

Samma här! Vi åt ganska LCHF tidigare så som du säger, bara att utesluta ris, pasta och potatis. Man håller sig mycket mättare på maten om man tar bort kolhydraterna. T.ex. om jag är på sta'n och äter hamburgare. Äter jag en vanlig med bröd blir jag hungrig ganska fort kort tid efter, men äter jag en low carb-burgare på Max så håller jag mig mätt i timmar.

• Ekorrfamiljen
    zasata skrev 2010-09-28 19:59:51 följande:
    lite rolig..
  • Ekorrfamiljen
    zasata skrev 2010-09-28 20:10:58 följande:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m54741186.html och länken då ;)
    In och försvara buggan nu då! Själv håller jag nog ändå på alternativet att köpa en snygg retro, eller möjligen en begagnad bugga (snorbilligt) då. Tyvärr tyckte jag att den bugga jag klämde på i en butik var så himla racklig, så jag tappade lusten att testa..
  • Ekorrfamiljen

Har inte orkat logga in förrän nu, dagen har varit fullsketen som vi sa i Vmo.

Först vid 9 ringde Tins rektor och sa att de naturligtvis ska göra en pedagogisk basutredning på honom för att se hur han ligger till i skolan, sedan gick timmarna fort tills det var dags för besök hos psykologen på BUP och direkt efter träffade vi specialpedagogen som varit och studerat Vendel på dagis. Hon sa att hon inte såg så mycket av ADHDn när hon var där, men däremot massor av autistiska drag. Jo, det vet vi ju.. Därefter åkte vi och hämtade Vendel, hade en väldigt mysig och pedagogisk lekstund (där jag till och med fick honom att kissa på toa!!) och sen var jag tvungen att lägga mig och vila lite. (Sov så dåligt inättras.) Sen har jag matat Vemund och nu leker han på golvet medan vi väntar på att kvällsmaten ska bli klar. *pheeew*

Jag har iaf skrivit svar på Frökens LCHF-funderingar i fläsk-tråden.

• Ekorrfamiljen

Asereht: Strunt i att skriva siffror då!

Man kan ha hallon som smak till yoghurten om man vill. Annars kör jag kanel och kardemumma som smaksättare om jag inte bara äter naturell creme fraiche eller annat jag är sugen på. Idag blev det keso + linfröscones med massor av Bregott och lite ost. Till det kaffe med en skvätt vispgrädde och en klick kokosfett. Mums!

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11