Inlägg från: Tant Pruselius |Visa alla inlägg
  • Tant Pruselius

K*B*N, pratar del 11

zasata skrev 2010-05-26 19:35:52 följande:
    Jag älskar min sitty!! bästa vagnen
    nej Bee är bäst, men bättre med hjuuuul :- P
    passau skrev 2010-05-26 20:20:58 följande:
    har en beige/svart klädsel på nu, med fina korv-fläckar, tack och lov att jag inte bytt till den fina roooooooooosa som satt på när jag köpte den!
    najsigt. Du har huvet med du Tack rara för musiken. ska be K om hjälp att få på plats. {#lang_emotions_heart}
  • Tant Pruselius
    zasata skrev 2010-05-26 22:29:27 följande:
    jag har ju knappt använt den då Men sittyn är nog den jag haft längst om man inte tänker på zappen för den är 3 år!uj och S3 är två favoriter med..
    Jag körde bara sitty jätte kort, tyckte den va trist, fast den är bättre än racern tycker jag. EL scooter faller inte heller i min smak.
    Men jag skulle hemskt gärna ha en kronan sulky i mina ägor på prov. Been är den enda sulkyn som jag blivit kär i.
    Annars är uj en  favorit, men jag tycker allt att den var lite väl bred.

På önske try listan står - RB, Swift och självklart ett gäng Buggor. Jag tror Camen är den jag ska prova på först av de 3... eller kanske den kommande syskonkärran

Igår fick jag veta att en av mina närmsta vänner ska ha sin 3 nu i oktober, hon hade dragit på att förtälja mig för att hon tyckte det va jobbigt att jag (om inte ma) skulle ha haft ca 1-2mån innan henne och sedan har vi inte kunnat få till en träff pga av sjukabarn, resor och fullspäckade scheman.....
    Jag blev helt överlycklig och det är precis vad som behövs en liten pytte bebis i höstmörkret.
    Jag betade också igenom mina 2 stående frågor vid dessa avslöjanden, mer då än när själva nersläppet är tänkt och hur personen ifråga mår.
    1. - Om dem funderat nått på namn än spellar ingen roll att om det är så tidigt som v5. I dettta fall var mannen i fråga fast bestämd på 4bokstäver då deras 2 andra har namn på det viset. Jag föreslog - Elsa, Lisa, Iris, Mona, Olov, Elis och Axel. Det är namn som passar det andra två. Hade jag fått fritt spelrum så hade Signe, Agnes, Elvira och Oscar vart kalara favoriter till dem. Ja jag är skadad jag funderar ut "bra" syskon namn till nästan alla jag kommer i kontakt med. Och tänk då att jag jobbar med ca 100barn runtomkring mig om dagarna. Dem hade faktiskt pratat om Axel och sedan var även anna på tapeten. Ja det blir spännande och se vad det blir för lite som kommer ut till oss i höst {#lang_emotions_heart}
    2. - Har dem funderat nått på vagn? Och i detta fall visste jag att dem skulle behöva skaffa en "ny" (likväl en beg.) vagn då deras andra fått flytta ut till någon av hans jobbarkompisars land. Och det hade dem. En kronan duo ska in till dem. Det lutade åt en röd, brun eller marin. Jag röstar rött. Vad annars ? Men det tycker jag känns jätte kul för jag har allt spanat lite på dem med då det endast finns en butik i norrort så ska det bli super att få klämma känna. Någon här som har erfarenhet av den? Vet att zasata haft sulkyn...

Godmorgon på Er!
  • Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2010-05-27 07:47:20 följande:
    Pruseluskan: Vad härligt att du genuint kunde glädjas för din vän, det kan vara svårt ibland hur gärna man än vill. Häromdagen träffade jag en gammal jobbarkompis som väntar en sladdis vilken dag som helst nu, hennes tidigare barn är 7 och 10 år. Så frågade jag (givetvis) vad hon köpt för vagn till bebisen. Glatt svar: "Åh, det behövdes inte, jag har sparat den gamla" *fattar verkligen inte*
    Nej - man ska ju ta varje tillfälle i akt att skaffa nytt och flera flera barn=flera vagnar
  • Tant Pruselius
    Asereht skrev 2010-05-27 07:51:53 följande:
    Efter att ha sovit på det så tycker du och jag lika. Maken tyckte den andra men det är för mk tatoo varning på den känner jag. Den andra känns mer enkel men fin. Tänkte skaffa ett knallila eller knallrosa också som komplement, kanske ett helvitt med men jag är rädd att det bara blir skitigt då jag vill ha silicon.
    vitt är alltid stilrent. Annars röstar jag på knalllila.....
    Fröken Småland skrev 2010-05-27 08:01:24 följande:
    Den här gillar jagwww.iphoneskal.nu/product_info.php?products_i...och denna har fint mönster men lite mesig färgwww.iphoneskal.nu/product_info.php?products_i...läcker färgwww.iphoneskal.nu/product_info.php?products_i...
    den röda va ju bara såååå fin, behöver en iphone nu känner jag
    Fröken Småland skrev 2010-05-27 08:33:00 följande:
    Och där åkte jag dit på en vit Bugaboo-dyna...
    en ofw? funderar på hur den är i den äldre been.... Du vad tror du om att sprätta loss vingarna? För att komma åt utrymme, oandrasidan så gillar jag ju vingarna då dem skapar lite ombonad....och det är inte bindor jag pratar om
    Fröken Småland skrev 2010-05-27 08:52:07 följande:
    Asereht: Jag har inte laddat ned så mycket men jag använder WhatsApp väldigt mycket då det är en gratis sms-tjänst. Tror den kostar 7 kr att ladda ned och sen chattar/messar man gratis resten av livet typ. Bra för oss som som inte har abonnemang med fria sms och vi messar mycket till varandra. Sen har jag en guldfisk som jag tar hand om och matar varje morgon *fnissar åt mig själv* som en Tamagotchi ungefär (hur det nu stavas). Goldie fick en bebis i helgen för övrigt Blocket har en bra app och Föreningssparbanken måste man också ha. Den är inte skitbra men ändå ovärderlig tycker jag. Sen rekommenderar jag (eller inte!) Doodle Jump som är ett superenkelt spel som är extremt vanebildande!Andra appar som jag använder lite mindre regelbundet är: hitta, eniro (som min pyssling utvecklat!), prisjakt, google, youtube, wikiamo, tv4play, svt play, aftonbladet, expressen, podradio, posta (närmaste brevlåda samt portotabell), tagut (närmaste uttagsautomat), iTranslate och superfavoriten 1Password där man skriver in de miljoner password man har överallt.Jag skulle antagligen inte överleva utan min darling iPhone! Fast det blir mindre och mindre sällan som jag sitter vid datorn så det är väl positivt antar jag.
    grattis till fiskynglet
    zasata skrev 2010-05-27 09:15:56 följande:
    prus: jag hade ju kronan ett tag, helt okej vagn, men tyvärr kunde jag inte ha sovande barn i, då tippa den
    sulkyn snackar vi nu va? för doun ser ju välldigt stab(b)il ut...
  • Tant Pruselius

Såg ett stationshus (i oxelösund?) i DN i helgen som va till salu. Funderar på att ta pick och pack och flytta söder ut för huspriserna häråt får en att baxna.....

• Tant Pruselius
    zasata skrev 2010-05-27 09:29:06 följande:
    prus: ah sulkyn, hade den fina i 10gruppens tyg
    ja den har jag ju sett bild på fiin.
    Jag gillar den röd/rosa som fanns nu sist från 10-gruppen

Ni med iphones... vilken ska man ha finns ju en hel uppsjö? Vill ha vit helst... men det finns en svart som är billigare, men den finns endast som svart?
    Hjälp!
  • Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2010-05-27 09:32:24 följande:
    Prus: Jag tror att man med fördel kan ta bort vingarna, jag gillade dem aldrig på min gamla. Men det finns två modeller; smala och tjocka. Jag hade de tjocka som ger mindre plats men där vingarna är någorlunda snygga. De smala är helt sladdriga, funktionslösa och apfula och dem skulle jag absolut avlägsna.
    hmmm.... tror jag har dem större då för mina är inte det minsta sladdriga. Jag fottar och lägger in i kväll så kan du ju avgöra vilka jag har. Var det olika pga år så har ju jag en 09, från juli har jag för mig det stod på kartongen.
  • Tant Pruselius
    Pruseluskan skrev 2010-05-27 09:35:48 följande:
    hmmm.... tror jag har dem större då för mina är inte det minsta sladdriga. Jag fottar och lägger in i kväll så kan du ju avgöra vilka jag har. Var det olika pga år så har ju jag en 09, från juli har jag för mig det stod på kartongen.
    Fröken Småland skrev 2010-05-27 09:32:24 följande:
    Prus: Jag tror att man med fördel kan ta bort vingarna, jag gillade dem aldrig på min gamla. Men det finns två modeller; smala och tjocka. Jag hade de tjocka som ger mindre plats men där vingarna är någorlunda snygga. De smala är helt sladdriga, funktionslösa och apfula och dem skulle jag absolut avlägsna.
    Men tror du att även om jag har dem större att dem går att avlägsna med endast en sprättare? Måste i såfall införskaffa en bättre en den jag äger.....
    Försökte kika lite igår, i mörkeret för jag orkade(?) inte tända hallampan... och det kändes lite som om det liksom va två st fast de satt ihop... ska jag då ta bort den längst in? Måste nästan klä av den lite (och tända lampan) för att se lite nogare om det ens kommer kunna vara möjligt....läskigt...
  • Tant Pruselius
    Asereht skrev 2010-05-27 10:39:50 följande:
    Det där borde ju funka. Lär inte vara så många med lika iaf. (tyget ligger på liggdelen)
    blir ju kalas, den vagnen skulle iallafall jag villa åka i
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11