Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

K*B*N, pratar del 11

Lokatt (om du kikar in någon gång), minns du att du postade en länk till Strawberry Gashes med Jack off Jill för länge sen när vi pratade bra musik?

Hur som helst, jag gillade den och det gjorde min dotter med. (Hon är dessutom Tim Burton fan så att låten var med i Corps Bride var ju en fullträff.) Jag satt och roade mig på youtube för att jag skulle skicka nåt värt att lyssna på till syrran och upptäckte då att min Jack off Jill gjort en cover på The Cures Lovesong. Lite kul eftersom Cure är en av mina stora favoriter som jag lyssnat på sedan jag var 14.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Lillgrisens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Asereht
    passau skrev 2010-05-20 22:42:18 följande:
    Ase! du ska ju så klart boka en natt i Ullared! runt 1h i bil från gbg!
    Skulle ju iofs varit kul men med hela familjen....nja.
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-05-21 08:24:00 följande:
    Asereht: ni är välkomna hit så kan ni passa på att göra High Chaparral när ni ändå är ute på vift
    Låter nice. Återkommer i frångan. Vi vet ju inte riktigt hur det blir än heller men det bådar gott.
  • Asereht
    passau skrev 2010-05-21 08:46:29 följande:
    finns ju "barnförvaring" så har du bara stora S och liten A! Stor S hade du inte sett för allt hon vill ha *L*
    Och förstå hur dyrt det skulle bli!

Nä, Ullared ska planeras i förväg och då ska det bara vara vuxna (och bebis).
  • Asereht

Den som spar han har, jag hittade seat-shade som jag köpte när jag hade P&T:n. Tanken var att få ett solskydd på syskonsitsen och sen till bilbarnstolen som var lite bättre än det man fick med. Hur som helst, kom på att jag hade det någonstans och hittade det. Så solfrågan är hyfsat löst tillsvidare. Inte helt perfekt kanske men det funkar helt klart (bäst med lite extra hjälp av vanthållre, det är riktigt bra med vanthållare).

Klart prisvärt iaf, Seat-shade kostar 99:- på Barniallt. Här tillsammans med myggnät på happyn (som synes).

Seat-shade solskydd med 50+ upf & myggnät.  Seat-shade solskydd med 50+ upf

• Asereht
    Lindadjo skrev 2010-05-22 10:02:33 följande:
    Var tvungen att kolla i pojkarnas papper Daniel vägde 5710 och var 60,5 cm lång när han var 3 månader. Zebbe som är av en annan värld vägde 2 kg mer och 5 cm längre än sin storebror när han var 3 månader. Hahaha. Alltså 7750 gram och 65 cm när han var 3 månader. Och samma föräldrar har de, jag lovar!
    Det där är så kul tycker jag. Att det skiljer så!

Mina har legat ganska lika på både längd och vikt. Minibusen ahr varit lite kortare än de andra vid ålder som 3 och 4 men vägt ungefär samma så han upplevs ju som lite "knubbigare". Men knubbig i ordets rätta bemärkelse är han ju inte.
  • Asereht
    Lindadjo skrev 2010-05-22 10:16:27 följande:
    Jag får ju alltid höra hur fantastiskt olika de är varandra... jag undrar om inte ryktet går här i lilla stan för de är lite fööööör olik varandra hahaha
    Jag är säker på att de har massa likheter som man inte ser om man inte spenderar lite tid med dem. Mina pojkar är ju inte väldigt utseendelika heller. Storbus är lik maken, mellanbus mig, minibus är mest lik storbus men även lim mellanbus dvs lite av en mix av oss båda. Lillnöffe återstår att se, än så länge pendlar han mellan att vara lik alla och han formas ju ännu.
  • Asereht

Vi ska åka till båtplatsen och ta en prommis med hunden. Ljuvligt väder! Sen måste vi tyvärr handla också. annars inget speciellt. Dammsugning och skit som måste göras sparar jag till måndag då barnen är på skola/dagis. Det är så mkt smidigare då. Dessutom blir det så mkt skit på golven när de springer ut och in på helgen, speciellt när gräsklipparn varit i farten.

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11