K*B*N, pratar del 11
Är det olika storlekar på sack'n'seat? Kanske lite intresserad..
Är det olika storlekar på sack'n'seat? Kanske lite intresserad..
Vad duktig du är Fröken Småland!! *impad*
Maken o Vendel är tillbaka och Vemund blev överlycklig över att se pappa och brorsan!
Vemund och jag tog en promenad förut och shoppade lite kläder till storkusinen på en loppis. Tyvärr var kläderna fina men inpyrda av röklukt, så det ska tvättas nu när det finns fler hemma som kan hålla Minivalpen sällskap.
Jessika: Vilka fina fynd!
På tal om fynd; Jag har varit och kollat på loftet idag.. Hittade en låda med mammakläder (den var spårlöst borta när jag väntade Vemund) och där fanns cirka 8 par mammabyxor och lika många tröjor/tunikor och sen hittade jag massor av andra fina tröjor som antingen Saga kan ha eller som jag kan sälja. Usch vad man samlar på sig.
Snart ska vi ut och kolla ett hus (som vi inte ska köpa, det är bara visningshus) och ett som vi är nyfikna på. Imorgon hoppas jag att mäklaren hör av sig om ytterligare ett som vi anmält intresse för.. Istället för att shoppa massor av kläder och vagnar kanske jag börjar shoppa hus istället..? Det är väl snäppet värre än Angels bilköp, eller vad tycker ni?
Idag fyller Saga år också. Jag har shoppat lite saker pö om pö via nätet, så nu har jag en liten hög med lämpliga paket till henne när hon kommer om en vecka, på lördag.
Saga blir äkta "fjortis" idag - hela 14 år, lilla gumman!
Asereht: Jag tycker att vågen är bra som en indikator på att man är på väg åt rätt håll, men det bästa är ändå måttbandet. Idag noterade jag att jag blivit av med 3 cm till från midjan sedan senaste mätningen. (Tror jag!) Totalt har jag iaf blivit av med 15 cm där och 4 cm runt lårens tjockaste del. Har inte hunnit mäta höfterna idag, men jag hoppas på åtminstone någon cm där också.
Sarah: Nja, chassit var ju skevt så sittdelarna går i varandra, den del på selen som går vid midjan var lös, det saknades en bumperbar, en knapp på korgen saknades så den hängde lite löst, glapp i styret osv.. Men den gick ju bra att köra och priset är överkomligt. Jag kan säkert fixa till det mesta (med lite hjälp från maken) så jag behåller den gärna ändå. För över pengar (första betalningen) till ditt konto den 20:e om det är okej.
Vi ska förmodligen kolla med blodprov om Vemund är glutenintolerant, men kan man alltså kolla laktos med blodprov också? *hade ingen aning* Vi börjar fundera över om Vendel är laktosintolerant, för han kan fisa så fult och bajsar riktigt löst, speciellt om han ätit glass.. (Det finns ju iofs så sketans mycket annat skräp i glass också, men vi kan ju börja med laktos.) Vemunds läkare ska ringa imorgon så jag ska fråga om Vendel också då.
Jag kan verkligen inte sova med barnen (eller nån vuxen) för nära, jag får panik. Hade förmodligen inte överlevt ute på savannen. Vemund kan på nåder få ligga tätt intill mig, men inte många timmar. Om han somnar djupt innan jag gör det så lyfter jag över honom till hans säng - och håller tassarna att han fortsätter sova.