Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

K*B*N, pratar del 11

Kavat skrev 2010-05-23 10:58:08 följande:
    Tipsar "stockholmarna" om en bugga som ser ut att bli snorbillig. Gamla chassit med vingmuttrar som jag har och kan med andra ord inte glida. www.tradera.com/Fin-Bugaboo-Cameleon-07-aukti...
    Kikat lite på den men jag har inte cash att lägga upp plus att det är svårt att övrtala maken att åka dryga 2 timmar enkel resa för en vagn som är typ likadan som den vi har. *s*

Men sugen är jag förstås som alltid när jag ser att något är prisvärt, men vi har inte sett vart det slutar än.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Lillgrisens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Asereht

Halloj!

Igår var vi en sväng till sthlm. Vi skulle ha varit på skolpicknick på em med det hällregnade ju så vi lade ned (undrar om det var någon annan som dök upp?).

Hur som helst, vi gjorde ett middagsstopp i Skärholmen närmare bestämt Heron City. Fy f*n vilket ställe det är, det går an mitt på dagen en vardag men på helgerna! *längtar hem till landet* Fy så mkt folk och jag tror minsann varenda stockholmare (i närheten iaf) var där och åt söndagsmiddag på McDonalds. *ryser* Vilket liv! Maken och jag skulle ätit också men det slutade med att barnen fick sitt och sen köpte jag och maken med oss pizza hem och åt i lugn och ro hemma senare.

Min höjdpunkt i Heron var iaf att ta en sväng inom Barnbutiken och spana på alla buggagrejor och diverse annat som jag inte kunnat klämma på irl. Och så grät jag en skvätt eftersom det inte varit löning än och jag inte hade pengar att spendera för de hade helgerbjudande 50% på alla buggaåkpåsar som inte var PF eller limited. *snyftar*
    Nog för att jag är kär i den gula pf och gärna skulle ha en sån (ännu mer nu när jag fluktat irl) men orange var inte dum heller. *gillar*

Tyckte dock att åkpåsarna jag kände på var tjockare än den jag har. Undrar om det har ändrats med nyare modeller.

Förutom det så såg jag Icandy dynor som var jättefina färg och formmässigt. Men jag lyckades aldrig klura ut hur mkt de kostade eller om de passar i en bugga för maken kom in med alla barnen precis då så det var dags att lätta. Jag han iaf känna lite på en Bee av gamla modellen tror jag eftersom de hade utförsäljning på alla bee grejor. 4600 någonting stod det på skylten. Vet inte om det var bra pris. Konstigt nog så gillade jag den bättre än jag trodde, jag har varit skeptisk till bee då jag bara sett den på bild. Det blri iofs ingen för mig då det blir för mkt kaka på kaka. Jag hinner ju knappt använda de vagnar jag har. Men hade jag bara haft brion hade jag helt klart satsat på en bee som komplement. Däremot till froggen känns det totalt onödigt då froggen är min stadsvagn. *s*

Nu är den här uppsatsen slut och jag ska passa på att äta lite frukost i lugn och ro eftersom lille nöffe just somnade igen.

• Asereht

Då behöver jag bara en röd sufflett och en orange sufflett så är min buggasufflettsamling komplett. Fast det verkar vara svårt att få tag i en röd, hittills har jag bara fått erbjudande om solblekta. *besviken*

• Asereht
    Nifelheim skrev 2010-05-24 10:04:44 följande:
    Fru Allerdahl har ett rött toppset i canvas som hon nog vill bli av med
    Jag behöver bara sufflett eg. *fundera*
  • Asereht
    Kavat skrev 2010-05-24 10:10:26 följande:
    JAG vill ha annars. Asereht vill ha fleece! *övertalar*
    Sant, jag vill ha fleece eftersom jag redan har andra fleecedelar. *s* Sen är det röda först och främst för liggdel därav att jag bara vill ha sufflett för jag har redan ett lock.
    Kavat skrev 2010-05-24 10:12:36 följande:
    Köpte föresten en röd liggdel som inte är uthämtad än och så spanar jag lite på varukorgen på T, men den har gått upp och blir det för dyrt kan man lika gärna köpa nytt.
    Hittade du annan eller knep du den jag tipsade om?

Jag blir så sugen på en sand och en röd och en orange men allvarligt. Man får sansa sig, jag har två liggdelar och liggdelstiden är så kort om man jämför med sittdelstiden.

Sen surar jag för att jag inte kunde köpa billig åkpåse igår. En ny till samma pris som en beggad är ju hur bra som helst. Men that´s life.
  • Asereht

Jag har beställt lufthjul till happyn, jag gillar verkligen inte de breda platta opumpade däcken. Dels är lägger de till onödig bredd på vagnen och dels kommer de vara förjävliga att köra i vinter då de i princip är helt släta. De kommer ju kana fint om det blir snö. *ryser*

Måste fixa dyna till den också. Har en ny fin brun men frågan är om jag vill ha brun i den röda vagnen. Vill nog ha en sån där röd mönstrad dyna. *töntig* Eller så får man sy själv har lite roliga röda tyger om de matchar den röda färgen på sittdelen vill säga.

Röd bugga skulle ju inte vara fel heller men det känns lite trist med två olika vagnar i lika färg, fördelen är ju att man kan variera sig lite mer med buggan och att man har större valfrihet. Plus att jag nog ska sälja lite först innan jag investerar i bas/varukorg igen.

Försökte få maken att tycka att det var en smart investering att köpa den billiga camen på T igår men han förstod inte grejen riktigt eftersom vi redan har en sån vagn trots att jag förklarade att man kan ta det man vill ha och sälja resten i delar. Dessuotm var han inte sugen på en tripp till Tyresö. *fattar inte*

• Asereht
    passau skrev 2010-05-24 10:47:13 följande:
    *porrsurfar efter nya soffor* Ases fel! har förhandlat med Maken om nya soffor istället för bb´n...
    Svarade jag någon gång vad vi gav för dem? Jag har sånt teflonminne ibland, om jag blir avbruten när jag håller på med något och inte kan återkomma på någon timme så kan det helt ha försvunnit vad jag pysslade med när avbrottet kom. Det slog mig nu att jag inte minns om jag svarade på frågan även om jag minns att jag fick den. *förvirrat*

Hur som helst så gav vi en tusing för båda sofforna tillsammans.
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11