Inlägg från: Ekorrfamiljen |Visa alla inlägg
  • Ekorrfamiljen

K*B*N, pratar del 11

Kavat skrev 2010-10-04 16:45:11 följande:
    Får han inte i sig gluten så kommer det nog inte visa även om det skulle vara det...  Men jag tror mer på veteallergi, som jag sagt... *tjatig*
    Dricker Vendel vanlig mölk? Han har ju och brås på annars.
    Vi ska ju prata med läkaren och höra om vi ska introducera gluten igen för att kunna göra ett blodprov på det. Ska passa på att fråga om vete med då, hur testar man det nu då? Vendel dricker aldrig mjölk hemma, men hur det är på dagis vet jag inte. Måste fråga.
    Gud hjälper den som hjälper sig själv.. Inte f*n blev jag med barn för det!
  • Ekorrfamiljen
    Jessika82 skrev 2010-10-04 19:51:14 följande:
    Det finns ingen stå bräda till brio singen så jag får väl ta och bygga en...
    Jo, den där Kiddyboard Maxi eller vad den heter ska funka till Brio Sing.

*gör vågen för Aserehts man*

Vill också ha stooort kök, gärna med vedspis i tillägg till den elektriska, stoora rum till barnen och så ett riktigt najjs badrum med bubbelbad. Det är väl inte för mycket begärt? Oskyldig
  • Ekorrfamiljen

*blir alldeles grön av avundsjuka*

• Ekorrfamiljen

*håller tassarna stenhårt för Plugghästen*

Ni vet var min brevlåda bor om ni ska göra er av med vedspisen! *gäller både Ase och Frk S*

• Ekorrfamiljen
    Fröken Småland skrev 2010-10-05 12:08:38 följande:
    Phu! Det gick bra

*rusar vidare*
    Hurra!! Skål

Här gick det mindre bra med bilspekulanten. Han ville pruta 85 % av priset.. Sedan fick jag hans visitkort och han bad mig ringa ikväll.. Jomenvisst! Eller INTE!! Det finns ju inget att diskutera. Kräks
  • Ekorrfamiljen
    Fröken Småland skrev 2010-10-05 17:02:10 följande:
    Var det min bror? Drömmer
    Nä, han var inte snygg. *inbillar mig att alla i din släkt ser bra ut*
  • Ekorrfamiljen
    Ingen smålänning, men det här var en äldre, gotländsk man som hade munläder som en auktionsutropare på en bonna-auktion i Småland i början av 1900-talet..

Nu har vi träffat x antal mäklare och några bilhandlare och jag känner igen Vendel i dem allihop! Skaffar man såna jobb när man har ADHD eller blir man yrkesskadad?
  • Ekorrfamiljen
    Sarah: Nej, det här var någon som har egen bilfirma borta vid Linds (sa han iaf.) Jag hade satt ut den för 7000:- och tänkte mig en rejäl prutmån ner till 5000:- eller däromkring, men han bjöd en tusenlapp. Jag kunde knappt hålla mig för skratt. Han ber mig helt seriöst att ringa honom ikväll för att diskutera en affär. Men hallå! Vad finns att diskutera? Han hade kollat igenom bilen och kom med en lista på saker som behövde åtgärdas och vad det skulle kosta (8125:-!) *garvar* Vi läste igenom listan och hälften är ju bara BS. Nä, då behåller jag den hellre själv och fixar till den när jag får jobb igen. Nu vet jag ju vad som är fel.. Hehe!
  • Ekorrfamiljen

Jomenvisst Fröken Småland! Inget konstigt alls med det. *leder in de vitklädda männen bakvägen*

Tant P: Vad myyyysigt!! Ja, inte järnbristen, men hjärtljuden! Solig Hjärta

• Ekorrfamiljen

Här är en till filt-tokig mamma, men tyvärr är det bara Saga och Vendel av mina bebbar som varit riktigt intresserade. De andra två hittar andra saker istället.

Vilken superfin filt till den lilla sötisen Lindadjo!!

Idag var vi på föräldraträff på Habiliteringen gällande dysmeli. Det visar sig att det finns en liten tjej som är en månad yngre än Vemund som också har dysmeli här. Vi hade ingen aning! Nu har vi föräldrar lämnat våra nummer och mailadresser till varandra så kanske vi kan träffas och fika och prata lite om allt som rör sig kring bebbarna.

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11