Inlägg från: Nifelheim |Visa alla inlägg
  • Nifelheim

K*B*N, pratar del 11

Vet ni? Min lilla bebis har börjat sova i SIN säng i SITT rum Gråter 4 nätter nu (javisst, han kommer in till mig någon gång efter midnatt, men ändå). Han har ALDRIG tidigare sovit i sin säng tror jag. Spjälisen användes bara som "fängelse" om jag var tvungen att springa på toa ifred eller så och vaggan tog livet av min rygg så där sov han inte heller.

Nåväl, det var på mitt initiativ och som motivationshöjare sa jag att när han lärt sig att sova där skulle han få en "klättersäng" (loftsäng). Nu börjar jag dock ångra mig, han krånglar ju runt så jäkla mycket på nätterna, är det vanligt att de trillar ner?
    Han går aldrig upp på natten, så jag är inte rädd för att han skulle ramla när han går upp, utan det är om han skulle krångla sig över kanten på något vis. Vad tror ni? Visst har flera av er barn i loftsäng? Asereht iaf, för det är ju efter besöket hos er som tjatet om en egen "klättersäng" har kommit igång.

Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Nifelheim
    Tant Pruselius skrev 2010-10-20 15:05:39 följande:
    är det normalt att ha massor med samandragningar av att bara stå upp mer eller mindre ? (v 20)
    eller skit i normalt, är det ofarligt?
    Vet inte vad som är normalt, men tror att rätt mycket är normalt. Är man orolig tycker jag att det är bäst att kolla dock. Mest för att man själv ska kunna slappna av.
    Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Nifelheim

Tack för loftsängssvaren. Jag får försöka lugna min oro då och inse att han förmodligen inte kommer lyckas trilla ut.  I värsta fall får jag väl bygga upp den lite mer på sidorna.

FrkS: Haha Jo tack, jag sover bra tror jag, och jo mestadels ensam

• Nifelheim
    Fröken Småland skrev 2010-10-21 05:01:45 följande:
    Nif: är läget skarpt inför morgondagen? De har hotat med snö här nere
    Jag vet inte riktigt, min far är lite småvelig, men jag TROR att han åtminstone har satt på vinterdäcken. Vet tyvärr inte förrän i morgon om det blir något alls och i så fall när.
  • Nifelheim
    Fröken Småland skrev 2010-10-21 06:59:41 följande:
    Då väntar jag med att (kanske) be om ledigt. Skall ut och bowla på kvällen också och känner mig inte pigg idag så det är win/win för mig om du kommer imorgon Jag menar; annars måste du ju komma en annan gång
    Hihi, jag tror inte du ska be om ledigt ändå. Med tanke på grinighetsfaktorn i pappas röst så blir vi nog inte kvar så länge, så det är nog tok-effektiv shopping som gäller tyvärr Jäkla gubbar som inte gillar Gekås Tungan ute
    Självklart kommer jag en annan gång, måste ju ha en bil som håller hela vägen bara :S
  • Nifelheim
    sarahl skrev 2010-10-21 10:37:06 följande:
    Nif- har du lust o kolla om du har tid vad åkpåsar finns i för färg.
    Jag ska kolla. Den avdelningen ska jag ju ändå handla på
  • Nifelheim
    Tant Pruselius skrev 2010-10-22 09:20:17 följande:
    här snöar det ! brrrr...

hur har det gått för Nif, kom du iväg?

Och vart håller alla hus???
    Nepp, det blev inget Ullared idag
  • Nifelheim
    Tant Pruselius skrev 2010-10-22 14:05:02 följande:
    prutt! ... {#emotions_dlg.djavulsk}
    Riksprutt!!!!! Det värsta är att jag tror att jag stannade hemma helt i onödan. E var tokdålig i natt, men hela dagen idag har man mått helt okej. Jäkla unge o luras *deppar nå vansinnigt eftersom jag hade sett fram emot Gekåsbesök*
  • Nifelheim
    Nifelheim skrev 2010-10-22 14:06:38 följande:
    Riksprutt!!!!! Det värsta är att jag tror att jag stannade hemma helt i onödan. E var tokdålig i natt, men hela dagen idag har man mått helt okej. Jäkla unge o luras *deppar nå vansinnigt eftersom jag hade sett fram emot Gekåsbesök*
    Det absolut värstigaste är att min Gekåshatande pappa åkte ändå dit med sitt fruntimmer så nu kommer jag inte kunna lura dit honom på ett helt ååååååår. *gråter en skvätt*
  • Nifelheim
    Lokatt skrev 2010-10-22 14:22:49 följande:

nu har vi nog lyckats låna bil tills i morgon, men det är en vanlig... vi har ju tre bilstolar och det är airbag fram..

Nif du som kan stolar, går britax freeway att sätta i mitten bak?  Ska åka till vår bil som är inlämnad på lagning och kolla instruktionsboken sen, men tänkte om du hade koll?

Åh, vad krångligt och dumt, är inte meningen att jag ska tävla verkar det, när första risken att hunden var sjuk gick över eftersom vi åkte till vet. så snabbt, ja då kommer nästa hinder.

Vet ni vad de serverade till lunchi dotterns skola, risgrynsgröt och mjukt ljust bröd, snygg lunch Skrikandes

Jag är inte helt hundra, men jag VET att hi-way får användas i mitten oavsett om det är två- eller tre-punktsbälte.
    Finns det 3-punktsbälte får man absolut ha freeway där, och jag ser ingen anledning till att det inte skulle vara godkänt med tvåpunktsbälte heller.
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11